Begin vruchtbare periode?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ladyw, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    #1 ladyw, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Nu had ik net heel veel (sorry) doorzichtig eiwit achtig slijm. Haha schrok er gewoon van. Is daarna veel moeite gedaan om nog eens te plassen voor m'n ovulatietest. Een heel dun streepje zichtbaar. Heb je dit streepje altijd buiten je vruchtbare periode ? Of is dit echt het begin van mijn vruchtbare periode?ik zit nu op cyclusdag 12

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,3 KB
      Weergaven:
      16
  2. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dit is een streepje die je zelfs vlak voor je menstruatie kunt hebben. Het zegt niks over wanneer je vruchtbare periode eraan komt. Dus helaas, nog even door testen tot de streep net zo donker als of donkerder is dan de controlestreep. Dan kan het zelfs tussendoor gebeuren dat de testen wit blijven, omdat deze hormoonwaardes schommelen :)

3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Wat Link zegt!

4. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Maar het is dus wel verstandig om morgen gewoon weer te testen? Gemiddeld duurt m'n cyclus 32 dagen. Dus als mn eisprong 14 dagen voor nod zou zijn zou dat over 6 dagen zijn toch?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een eisprong is GEMIDDELD 14 dagen voor menstruatie en dus zeker niet standaard.

Bij een cyclus van 32 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 14 tot en met dag 22 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

De luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) kan per cyclus en per vrouw verschillen. Ik heb bijvoorbeeld een luteale fase van 11 tot 13 dagen (en dus niet de gemiddelde 14 dagen).

Je kunt het beste nu elke dag testen net zolang totdat beide streepjes minstens even donker zijn. Dan heb je pas een positieve ovulatietest. Pas dan heb je je LH-piek te pakken en is je eisprong in aantocht.

6. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Precies wat Be Happy zegt, het is allemaal gemiddeld. Ik zit vandaag op cyclusdag 23 en had vanmorgen pas een positieve ovulatietest. Ik heb vanaf dag 10 al getest omdat ik zeker wilde zijn dat ik m niet zou missen haha! Ik wist wel dat het later zou komen want de laatste maanden een cyclus gehad van 35 dagen en had zelf berekend dat ik ongeveer op 12 a 13 dagen qua lf zit en dat klopt nu precies :) elke vrouw is anders dus ga niet zomaar uit van een gemiddelde.

Dus nog blijven door testen en een positieve test komt vaak heel snel erop te staan. Ik had binnen 10 sec een dikke streep en daarna nog Clearblue om het te bevestigen.

7. snoop222

snoop222 Actief lid

3 feb 2016
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladyw dit is mijn positieve ovulatietest binnen 10 sec
    je hebt meestal wel lh in de urine dat streepje wat jij had had ik de hele tijd door!!
    Ik zou gewoon door blijven testen!!!

Bijgevoegde bestanden:

8. Blondandyoung

Blondandyoung Actief lid

8 feb 2016
    298
    4
    18
    Inderdaad, door testen :)
    Ik heb ook eerst een fijn streepje dat ik wel duidelijk zie verdonkeren, waardoor ik weet dat mijn eisprong er wel ongeveer aankomt (nu ja, deze 2 maand toch zo gehad) :)
    Dus gewoon af en toe een testje doen en eventueel wanneer je eisprong zou moeten zijn 2 keer per dag testen. Ik heb bv. de dag van mijn posi test 's middags een negatieve test maar 's avonds een positieve test :)
    Succes!

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    af en toe een testje doen is zinloos. elke dag rond dezelfde tijd testen en als ze donkerder worden kun je 2x per dag testen als je dat wilt

10. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik doe ook niet af en toe een restje hoor. Dit was de eerste test die ik deed. Nu een donkerdere test. Zie m'n topic 'knaller'

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    blond and young zei tegen jou af en toe een testje doen. Ik zal volgende keer haar even quoten dan is het wat duidelijker waar ik op reageer :D

Deel Deze Pagina