ik zou zo graag voor een 3e kindje willen gaan... maar mijn man niet wie herkent dit en hoe ga je er mee om? Edit moderator: verplaatst naar Zwanger worden. Succes!
hier was het net hetzelfde, alleen wou ik er 4 en mijn man was klaar. We hebben heel veel gepraat, geurzied,... en we zijn er samen uit gekomen. Er komt er nu nog ééntje. Wij hebben geprobeerd om elkaar te begrijpen. Ik vroeg hem waarom hij geen kindjes meer wou. En ik vertelde hem waarom ik er nog wel wou. We bespraken ook zijn nee-punten en mijn ja-punten. Zowel de practische zaken (4 passen niet in een auto) als de emotionele zaken (ik voel me geen papa van 4, dat is veel te druk). Heel veel sterkte!
Ik herken het ook. Mijn man wilde ook geen derde..hij wilde niet eens een kindje voor zijn 30e. Gelukkig is hij van dat laatste snel teruggekomen en hadden we voor zijn 30e verjaardag toch twee kindjes. Bij mij bleef het alleen kriebelen maar mede doordat onze jongste met 2 en een half niet doorsliep wilde hij er echt niet aan. Na onderzoek blek ze astma te hebben en hebben we laminaat gelegd en zou ze medicijnen krijgen. Vanaf dag 1, sliep ze door. Na een paar weken en heel wat uren slapen acthter de rug zei hij, ik geloof dat ik het toch wel wil! Dat heb ik hem geen tweede keer laten zeggen. Ik zou er heel goed met je man over praten maar niet teveel pushen dit werkte bij ons juist averechts.
Nou das vervelend zeg, mijn man wilde eigenlijk ook geen derde kind, omdat we allebei fulltime werken en geen tijd hebben voor een derde kind. En hij gaf ook aan dat we financieel niet zouden redden als ik stopte met werken . En ik antwoorde; ik ga zowiezo minder werken, want ik heb al 2, die hebben ook aandacht nodig. En ik denk ook waar 4 mensen van kunnen eten, kunnen 5 mensen ook van eten? Of we nemen geen luxe vakantie meer, doen een auto weg? Nou na lang praten heeft ie besloten dat we toch nog eentje erbij nemen We zijn nu aan het klussen voor een derde. Nu is het hopen dat ik snel mogelijk zwanger raak, want wil volgende jaar zomer geen dikke buik. IVM hooikoorts, benauwdheid.....
ik denk dat als je strak zwanger bent het echt niet uitmaakt of dat dan in de zomer valt of niet. Tenminste, ik denk eerlijk gezegd dat je blij mag zijn dat hij overstag is gegaan dat je dat dan maar voor lief moet nemen. Helaas is een zwangerschap niet altijd te plannen.
@ buikje Essie Je hebt wel gelijk, ik moet blij zijn dat hij ook nu heel graag zelf een derde wil. En hij doet zo vreselijk zijn best. Kan ik me niet voorstellen. Voor zijn part doen we het 2x per dag. Maar dat gaat helaas niet..