Hallo allemaal, Graag zou ik wat ervaring willen weten over de kruidvat ovulatie test. Wij zitten in de mm heb pcos. Gisteren nog geen ei te zien. Vandaag steken/drukkend gevoel bij de eierstok. Geen ovulatie testen in huis omdat ik gevolgd word eigenlijk gisteren de cyclus afgebroken zou worden, maar ze willen nog even afwachten tot maandag. Dus hop naar de kruidvat omdat ik denk een ei te voelen. Maar nu wil ik graag weten of deze ook positief uit slaan bij PCOS. Dat is bij vele ovulatie testen wel het geval namelijk. Ik hoop zo van niet.
Ik heb ze nooit gebruikt, maar wat ik hier lees is dat de kruidvattesten eigenlijk standaard donkere streepjes geven waardoor veel dames het lastig vinden om hun ei te vinden (alles lijkt positief). Ik denk dat dat met pcos alleen maar erger is, aangezien je danvaak meer lh in je bloed hebt.
Dankjewel, voor het snelle antwoord. Dan ga ik de datums er maar op schrijven zodat ik onderscheid kan maken.
Klopt. Kruidvat ovulatietesten staan nogal slecht bekend helaas. Vaak geven ze tot een week lang positief aan (beide streepjes minstens even donker) en moet je maar raden wanneer je LH-piek en eisprong nu daadwerkelijk geweest is....
Ik had ook bijna positieve testen met PCOS en kruidvat.. maar toen ik clomid gebruikte nogmaals deze testen gebruikt en toen huj eenmaal positief was wel duidelijk donkerder dan ak die Bijna-streepjes.
Met pcos heb je vaak meerdere lh pieken in je cyclus die dan niet leiden tot een eisprong. Ook houd de piek vaak onterecht langer aan. Daarbij de combi van kv testen gebruiken die bekend staan om langdurig een (vals) posi resultaat te geven, klinkt allemaal niet betrouwbaar. Als je pcos hebt kan je gerust ovu testen gebruiken, echter kan je er daarnaast ook beter bij gaan tempen zodat je kan zien of de lh piek echt tot een eisprong heeft geleidt. Of je cyclus laten volgen dmv echo's. Het alleen doen van ovutesten is geen betrouwbare methode wanneer je pcos hebt helaas.
Gooi die aub in de prullenbak, zijn de meest waardeloze testen Beter cb of zwanger en kids, of ander goedkoop alternatief action.
Zwanger en kids vond ik dus echt niks Die sloegen bij mij pos uit zonder eisprong ( ik heb geen pcos) Wat hierboven al staat, alleen ovu testen gebruiken heeft geen zin bij pcos Ik vond de testen van sensitest erg prettig
Dankjewel allemaal. Die van de kruidvat is idd niet te vertrouwen. Die van de action zijn idd beter. Ik heb normaal die van sensitest. Maar waren op was ze vergeten te bestellen. Ik weet dat alleen ovualtietesten niet voldoende zijn. Ik zit zelf in de medische molen . Ze gaan de prullenbak in.