Vage zwangerschapstesten!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ch11, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb wat zwangerschap kwaaltjes vandaar dat ik gister 2 testen heb gedaan.

De eerste 's ochtends gelijk met ochtendurine, het 2e streepje was eerst wit.. later toen ik weer even keek, was er een heeeel licht roze streepje te zien. Wou er een foto van maken, maar niet op de camera te krijgen.. zo licht!

Dus door die test heb ik er 's middags nog één gedaan, zonder ochtendurine en die was negatief.

Dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet denken.. wat denken jullie als jullie dit zo lezen?

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Over twee dagen nog eens testen! Als er toch een zwangerschap zou zijn dan zou een streepje dan donkerder moeten zijn!
    Spannend!

3. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Maar waarom komt het streepje pas later, vangt de test dan later je hormoon op of zo.. ik weet niet hoeveel later het precies was.
    Maar is wel een geldige test denken jullie?

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    De reden dat je zwangerschapstesten nooit buiten de tijd mag aflezen, is omdat je altijd wat HCG in je urine kunt hebben; pas vanaf een zekere hoeveelheid is het omdat je zwanger bent. Als er veel HCG in je urine zit, gaat de test sneller kleuren; is er weinig, dan duurt het langer eer er voldoende tot bij de stof gekomen is die het streepje veroorzaakt. Maar tenzij je een uitzondering bent, krijg je als je een test laat liggen tot de volgende dag, dus altijd een "indroogstreep". Ik houd dan ook de regel aan dat ik wacht tot de controlestreep gekleurd is (die zit verder dan de teststreep) en als ik dan geen streep zie, gooi ik de test weg. Zelfde verhaal bij ovu-testen trouwens. :)

5. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb de test geen dag laten liggen, een kwartier na de test heb ik hem voor het laatst gezien..

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Tja, wat al gezegd is (en goed uitgelegd)mag je de test niet meer aflezen na de afleestijd.
    Morgenvroeg of vrijdagochtend nog een keer proberen is het enige dat je kunt doen op het moment. Hoe vervelend ook.

Succes

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik denk negatief.
    Ik heb deze maand ook een positieve en een negatieve test gehad.

Wanneer is je NOD
    Probeer het anders overmorgen nog een x?

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Volgens mij moet je de test na 5 minuten aflezen? Als hij toen spierwit was dan kun je ervan uitgaan dat hij negatief is. Als je later toch een hele lichte streep zag, heb je grote kans dat dit een zogenaamde indroogstreep is.

Een hele kleine kans dat je te vroeg was met testen en hierdoor een lichte streep kreeg, dan zou je na 2 a 3 dagen wel een duidelijkere streep moeten krijgen.

9. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je het zeker wilt weten kan je met je telefoon of fototoestel met de functie negatief er een foto van maken. De streepjes lichten dan op!! Kwam ik laatst achter en het werkt echt je ziet zelfs het kleinste streepje!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En helaas is dat geen garantie dat je ook daadwerkelijk zwanger bent. Had in negatief ook wel eens een licht oplichtend streepje, maar was toch echt niet zwanger.

Ook wel logisch trouwens, want anders had er in de bijsluiter van de test wel gestaan: kunt u het tweede streep met het blote oog niet goed zien of fotograven, maak dan een foto en zet deze in negatief. Ziet u een oplichtend streepje, dan bent u zwanger...

TS: over een paar dagen nog eens testen. Er dan bij blijven staan en niet weglopen!
    Hoop op een mooie positieve test!

11. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Zo was mijn eerste test ook, zie mijn banner ;).

Deel Deze Pagina