vagina na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dootje24, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Beste verloskundige,

Ik ben ruim 9 weken geleden thuis bevallen van een prachtige dochter. Ik heb een uur en een kwartier geperst en was een beetje uitgescheurd. De hechtingen zijn snel genezen en na 5 weken was het vloeien helemaal gestopt. 2 weken geleden heb ik mijn eerste menstruatie gehad (met best veel krampjes). Toen het gestopt was hebben we weer gevreeen, maar twee dagen daarna verloor ik weer wat bloed en nu verlies ik nog steeds een beetje rose bloed. Ik heb het idee dat dit bloedverlies niet meer van de menstruatie is, maar van mijn vagina. Het is namelijk alleen met afvegen en wat druppels in een inlegkruisje.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen. Wanneer je je vinger normaal gesproken in je vagina stopt, dan voel je in het begin aan de buikkant zo'n soort bobbel, die meeveert als je er tegen drukt. Achter die bobbel zit dan de zogenaamde g-spot. Die bobbel is een beetje geribbeld. (omdat ik niet weet hoe die bobbel heet, leg ik het maar even zo uit). Maar nu hangt die bobbel ineens buitenboord. Als ik het met een spiegeltje bekijk, zie je hem zitten bij de vagina-ingang. Als ik ga liggen kan ik hem weer heel makkelijk naar binnen drukken. Als ik met mijn vinger dieper de vagina inga heb ik het gevoel alsof er aan de buikkant een soort huidplooi/zakje zit. Ik dacht eerst dat daar de schede verderging, maar toen moest ik eerst om die plooi heen. Als ik dan om die plooi heen ben, lijkt het wel of ik een stukje verder mijn baarmoedermond voel (een soort rondje, net zoiets als een inktvisringetje). Dan moet ik mijn vinger trouwens wel zo diep mogelijk er in stoppen.

Ik vraag me nu dus af: wat is die bobbel in het begin en is het normaal dat dat nu naar buiten steekt en trekt dat nog bij? En zijn dit tekenen van een baarmoederverzakking? Is het verstandig om hier mee naar de huisarts te gaan of heeft het gewoon nog wat tijd nodig?

Hopelijk kun je mij antwoord geven op deze vragen, want ik maak me er best wel zorgen om. We willen graag meerdere kindjes en we zijn bang om van binnen schade aan te richten als we nu vrijen.

Groetjes Dootje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi dootje,

Ik denk, uit je verhaal, dat wat je ziet een stukje vagina wand is.
    Je kan door te vrijen het niet verergeren.
    Probeer goed je bekkenbodem oefeningen te doen maar blijft het een obstakel voor je dan is het goed om het even bij de huisarts te laten zien. ( Is toch wat beter te beoordelen dan alleen een verhaal,al beschrijf je het wel heel duidelijk)

Imke

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Dankjewel voor je antwoord!!!!

Deel Deze Pagina