Hoi! 7 weken geleden ben ik bevallen en is er een knip gezet omdat de baby het moeilijk kreeg. Nu heb ik na de controle bij de gyneacoloog op haar aanraden naar het litteken gekeken omdat alles er zo mooi uit ziet volgens haar en het mooi genezen is. Ik zie wat ze bedoelt maar ben ook geschrokken. Het ziet er niet meer uit zoals voor de bevalling. Dat velletje zeg maar tussen je vulva en anus zat bij mij redelijk voor de opening van de vulva en nu kijk je voor mijn idee zo naar binnen (sorry kan t niet anders uitleggen). Dat 'velletje' kon ik eerst ook soort van beetpakken en nu is het bijna helemaal weg. Net alsof t niet helemaal gehecht is. Het is net alsof de binnenvoering niet goed wordt afgesloten nu... blijkbaar zit t allemaal goed maar ik word er onzeker van. Zal ik terug gaan naar de gyneacoloog of nog even verder herstel afwachten?
Wacht het nog even af! Alle wanden van je vagina moeten denk ik nog goed sluiten (het 'zo naar binnen kijken' idee) en dat mag je zeker even de tijd geven. Ik heb mijn vk drie keer gevraagd of alles weer goed kwam en dat kwam het ook ga er vanuit als je gyn dit zegt het ook zo is...
Wacht idd nog even af.. Ik heb nu eindelijk weer een beetje het idee dat het eruit ziet als voor de bevalling. Ik dacht zelfs na 2 weken dat de knip "opengescheurd" was, maar dat hoorde erbij volgens de vk. Ik verklaarde haar voor gek maar ondertussen is het idd weer bijna zoals het was!
Ik heb twee keer een knip gehad. Dat is mooi hersteld. Maar vind het geheel daar beneden er wel heel anders uitzien dan voor de bevallingen.
Dapper dat je nu al durft te kijken haha! Je kan altijd nog bevestiging vragen bij de gyn, of het inderdaad klopt wat je ziet. Ik heb wel een paar maanden gewacht voor ik daar weer durfde te kijken hoe erg de schade uiteindelijk was
Hoort erbij, geef het tijd, maar sommigen veranderingen blijven nou eenmaal. Na de bevallingen zijn mijn buik en borsten ook biet meer helemaal hetzelfde. Helemaal als nieuw wordt het vaak gewoon niet meer.
Hier een totaal ruptuur gehad 9 maanden geleden. Heeft een hele tijd een soort van worm gezeten wat nu langzaamaan aan het wegtrekken is. Het wordt nooit meer zoals het was helaas.
O, ik keek er in de kraamweek al naar (ben een nieuwsgierig type, haha), en het viel me toen al best mee. En het ziet er wel anders uit dan voor de bevalling, maar het is netjes genezen. Ik zou het ook even de tijd geven.
Hihi hier ook in de kraamweek al gekeken. Was toch wel benieuwd. Hier is het erg mooi genezen. Eerst kon je ook aardig naar binnen kijken. Nu niet meer gelukkig. Volgens mijn man is het weer helemaal als vanouds. Volgens de kraamverzorgende had de vk de knip heel mooi gezet en heeft hij heel goed gehecht.