Menstruatie al zo snel?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door zasu, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Een maand geleden ben ik bevallen en heb hierna maar weinig last gehad van vloeien dit was na een week redelijk bloedverlies al minimaal en wat gelig nu sinds gisteren ineens weer helder rood bloedverlies en de bekende menstruatie krampen erbij..... Zou dit alweer mijn menstruatie zijn? Zit nu op dag 32 na de bevalling!! Kan me niet meer herinneren hoe dit bij mijn meiden was.

Nu wil ik graag een mirena laten plaatsen maar wanneer mag dit nu?
    En mag ik nu tampons gebruiken?

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik vond dit online:

ebruik van tampons
    Een week of 6 à 8 na de bevalling is de wond die de placenta achterliet in de baarmoeder hersteld. Je kunt dan gewoon weer tampons gebruiken. Er is dan geen gevaar meer voor infectie als je een tampon op de juiste manier gebruikt.

Over een spiraaltje wordt ook 6 weken gezegd, gok om dezelfde reden.

3. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bedankt!

Dat had ik idd ook gelezen maar als ik nu alweer mijn menstruatie heb vraag ik me af of dit dan nog steeds zo is? Ga iig maandag de ha bellen om te vragen.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier na 5 weken weer ongesteld na de bevalling.

Tampons gebruiken vond ik zelf niet heel erg prettig.
    Voelde mijn knip nog behoorlijk.
    Toen ik voor de 2e keer ongesteld werd, ben ik wel met tampons begonnen.

5. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36

Ik heb helemaal niks gehad, geen knip geen scheuren geen hechtingen. Dus dat zou geen probleem moeten zijn maar het is meer dat ik bang ben dan alsnog een infectie te krijgen door de tampons....maar ik vind maandverband/ inlegkruisjes zo vreselijk🙈

6. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Ik was ook zo snel weer ongesteld. Ook heel kort gevloeid.
    Toch duurde het even voor ik spiraal mocht van de gyn. Want bij de nacontrole vond hij de baarmoedermond er nog niet klaar voor.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mijn menstruatie kwam ook weer snel op gang. Ik vloeide na de bevalling ook heel minimaal en in de kraamweken was de bloeding al gestopt. Ik blij, geeft volledige bv en dacht dat de menstruatie ff wegbleef (wat vaak zo is met bv). Maar helaas bij mij dus niet, met 6 weken was de eerste menstruatie er al.
    Alleen na die eerste duurde het gelukkig 2 maanden voor de volgende kwam. Daarna iedere 21 dagen :(:cool:.

Ik hen pas bij de 2de menstruatie tampons gebruikt, puur voor de zekerheid om geen infectie te krijgen. Wat betreft mirena weet ik niet. Heb nooit anticonceptie gebruikt en mijn man heeft zich nu laten helpen ;).

8. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik geloof toch dat het mijn menstruatie niet was het bloeden is alweer gestopt.... We gaan het zien hoe het verders gaat

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    een spiraal mag pas geplaatst worden na 8 of 10 weken geloof ik. Dit omdat de baarmoederwand nog te kwetsbaar is.

Was zelf ook erg snel ongesteld. Hoorde ook van vrouwen die ook mede door bv lang niet ongesteld werden. Helaas viel ik daar niet onder. Maar 32 dagen na de bevalling lijkt me wel erg snel, maar kan vast wel.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.139
    113
    Ja het kan, ik was bij nr 1 en 3 ook na 5 weken weer ongesteld (helaas) Maar het kan ook zijn doordat je weer meer aan het ondernemen bent je weer wat meer bloed kan verliezen

11. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Jazeker kan dit. Ik was ook zo snel weer ongesteld. Na 4,5 week. Dit was na een keizersnede. X

12. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit met dezelfde vraag, maar bij mij is het nog maar een kleine vier weken geleden. Het voelt wel heel erg als menstruatie en ook het type bloedverlies is vergelijkbaar. Geef ook borstvoeding. Gek he? Bij mijn oudste is het een half jaar weggebleven.?

13. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier nagenoeg geen bloedverlies meer gehad dus den dat dit het laatste restje was of zo.... Nu sinds 2 dagen wel weer krampen dus misschien komt het nig een deze dagen!

Deel Deze Pagina