Even een korte vraag. Ik ben juist begonnen met het bekijken wat er zoal aan verzorgingsproducten te verkrijgen is voor babies en ik vind het aanbod nogal ruim. Ben zwanger van ons eerste kindje en heb dus geen ervaring met de verschillende merken en vroeg me af of jullie misschien aan willen geven wat jullie gebruiken en eventueel waarom? Alvast bedankt!
Wij gebruiken allerlei verschillende merken door elkaar. Al vanaf het begin. We zijn begonnen met Hema en Etos spullen. Wat zwitsal uit de blijde dozen en als kraamcadeau's. En ik geloof nog natusan uit mijn kraampakket. Tegenwoordig koop ik ook gewoon bij de supermarkt. Ik lette in het begin vooral op de geur. Zwitsal is niet helemaal mijn type geur voor een baby. En ik heb toen we het zijn gaan gebruiken gelet of de kleine er last van kreeg op zijn huid, maar nooit problemen gehad. Dus we varieren vrolijk door.
Dermocare. Makkelijk verkrijgbaar, niet duur, en dierproefvrij. En mijn ervaring is dat de billenzalf van dermocare beter helpt bij rode billen dan bijvoorbeeld sudocreme.
Hier idd ook begonnen met alles wat in de dozen zat. En nu gebruiken we vooral Zwitsal badschuim en shampoo, sudocreme voor de billetjes (maar Jasmijn heeft weinig last van luieruitslag), pampers billendoekjes. En vind Natusan badje ook wel erg fijn spul, maar kan het nergens meer vinden...
Hier wordt weleda gebruikt. Ik ben zelf allergisch voor Zwitsal producten, maar vind dit ook niet erg. De rest van de producten heb ik niet uitgeprobeerd, want ik vind Weleda lekker ruiken!
Zwitsal omdat ik het lekker vind ruiken. We gebruiken van Zwitsal eigenlijk alles behalve de luierzelf. We hebben Sudocreme (maar na een jaar hebben we nog altijd de pot van de geboorte en die is nog half vol.. .geen hele grote pot) en VSM rode billen zalf. Billendoekjes: pampers sensitive Luiers: pampers active en dry nite.
Oja, sudocreme, uit die kadodozen. Ik heb de potjes nu nog niet op Maar ik wissel af met zinkzalf van de hema en natusan billencreme (schijnt beter te zijn, geen idee waarom)..
Ben met etos begonnen omdat, mocht een baby allergisch zijn, ze hier beter op reageren dan op zwitsal. Nu mijn zoontje nergens last van blijkt te hebben gebruik ik naast etos ook wel zwitsal.
ik gebruikte eerst zwitsal maar daar kreeg onze kleine vent rode bultjes van en nu gebruik ik bijna alles van lief! ik vind het heerlijk spul en leuke flessen en belangrijk geen rode bultjes en voor de billen sudocreme en vaseline kruidvat billendoekjes en pampers baby dry
Ik gebruik alles van zwitsal...omdat het zo lekker ruikt en je veel keus hebt. Kruidvat hebben we ook gehad...maar die ruikt toch niet zo lekker als zwitsal... Ow...en een pot sudocreme! Heerlijk spul...gebruik het ook wel eens voor mezelf als ik droge plekjes ofzo heb!
Heb nog natalis van het kraampakket, maar dat gebuikr ik niet zo vaak. Voor het badje hebben we balneum extra vettende badolie, verder neutral babycreme en bepanthen voor de billetjes.
Neutral huidolie, Neutral badolie en ook wel Balneum voor in bad (extra vettende olie). Haarlotion van de etos. Neutral shampoo. Mijn dochter heeft een extreem droge huid dus die krijgt uitslag van andere producten. Ik gebruik ook veel vasaline van de dokter! Sudocreme voor de billen.
Hier zowel de shampoo, wasgel als zinkzalf van Neutral. Bas heeft een gevoelige huid en reageert erg slecht op producten met parfum erin. Ikzelf ook, dus ook voor mij alleen Neutral. Billendoekjes heb ik altijd van het Kruidvat (oliedoekjes, van alle merken lotiondoekjes krijgt hij uitslag) en qua luiers hebben we Huggies en/of Pampers Baby Dry (ook weer vanwege die luieruitslag).
Ik gebruik Natusan vanwege het feit dat ik het heerlijk vind ruiken. De bedtime-variant ruikt naar lavendel! En ook stiekem een beetje omdat mijn moeder het altijd voor mij gebruikte. Het is ook natuurlijker dan Zwitsaln niet alle kindjes kunnen tegen Zwitsal vanwege de parfum.
Zarqa! Echt heel lekker spul. Zwitsal vind ik stinken. De lotion van Zarqa is wat dikker/vetter dan normale, en toch trekt het snel in. De olie ook. De 3 in 1 badschuim/shampoo prikt niet in haar oogjes. En de haarlotion ruikt ook heeeerlijk en dr haar wordt er lekker zacht van. Oja en het is hypoallergeen. Verder ook sudocrem en bepanthen in huis, maar gebruik het niet zo vaak, want ze heeft eigenlijk nooit last tot nu toe.
Ik gebruik alles van Natusan. In het begin ook wel kruidvat eigen merk en Zwitsal gebruikt, maar hier kan Jasmine niet tegen. Ze krijgt dan direct uitslag. natusan bevalt wel goed en ze heeft er geen uitslag van.
Zelf kruidvat gekocht en Etos en Zwitsal cadeau gekregen en vooral over de Etos zijn wij heel erg te spreken. Een stuk minder duur dan de Zwitsal maar net zo fijn en ruikt heerlijk. De Etos heeft gezichtjescreme in het assortiment en die is superfijn
Ik gebruik de producten van Natalis. Hiervan zet een hele verzorgingslijn van in het kraampakket en het bevalt goed.
Bumbys. Die van de luiers. Hun verzorgings producten ruiken namelijk niet zo sterk. Heb er namelijk de pest aan als mijn kleine mannetje zo vreselijk sterk ruikt. Zwitsal vind ik daarom ook niet prettig ruiken, het is gewoon een te sterke geur. Liefs Janna