Dames, wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ongeveer 2 maanden na de geboorte van Max ben ik weer netjes ongesteld geworden. Weliswaar was het niet helemaal zoals voor de zwangerschap (geen extreme kramp en het duurde ook langer - ongeveer zo'n 5 dagen). Toen ik zo goed als op het eind van deze periode zat, wilde ik weer beginnen met de pil. Niet dat we gelijk voor een 2e kindje gaan, hoor, maar dan weet je op z'n minst waar je staat met je ei en menstruatie. Maar omdat ik toch een flinke lange tijd geen pil heb geslikt, ging het innemen ervan (of het denken eraan om dit te doen) een beetje de mist in. Een keer bedacht ik mij na 2 dagen dat ik dus de pil was vergeten. En later weer na 1 dag. Dit is slordig, dat weet ik, maar voor de veiligheid van zwanger worden hoef ik mij nog niet druk te maken. Wel zit ik met iets anders, wat ik niet snap en misschien herkennen jullie dit? Er is gisteren weer een bloeding begonnen. Precies gelijk aan een menstruatie. Met af en toe lichte kramp. Kan het niet op tijd innemen van de pil daar zo snel weer voor zorgen? Bloed is vooral licht van kleur. Het is niet donker/oud bloed.
Jup, ik ben echt een vergiet sinds de bevalling. Normaal als ik hem een keer vergat kon ik de dag erna een pil nemen was er niets Aan de hand. Nu wordt ik de dagen erna ongesteld. Heel irritant.
Wat toevallig.. Ik wilde hier net een onderwerp over openen met dezelfde vraag. Ben 4 maanden geleden bevallen. Eerste menstruatie kwam na 9 weken en was heel licht en duurde 9 dagen!!! Daarna ben ik begonnen met de pil... Eerste strip alles goed gegaan.. Wel een hele heftige menstruatie.. Nu de 2de strip ben ik de 1 na laatste pil vergeten (neem m altijd voor ik naar bed ga) nu de volgende ochtend genomen rond 10.00 was toevallig net meer dan 12 uur. Afgelopen zondag dus laatste pil gehad... En gisteren dus al wat spotting.. af en toe bij afvegen wat licht rood... En dat is vandaag nog steeds zo.. Dus nog niet echt ongesteld... Maar dat kan toch nog niet vanaf gisteren?? Terwijl zondag pas mijn laatste pil was v o volgende dag al ongesteld? ? Zou dit zijn omdat ik zaterdag dus eigenlijk vergeten was al gelijk in de war zijn?? Heb nog nooit problemen gehad met de pil ofzo.. En ben iemand die zich snel zorgen maakt..