Keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zwitsal, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik heb twee weken geleden een keizersnede gehad.
    Alles is super gegaan en ik was na 2 dagen weer op de ben.
    Ik merk echter dat ik weer meer begin te vloeien en het ruikt ook wel wat nu is dat nog niet zo erg.
    Maar ik merk ook dat m'n blaas gevoelloos is, ik kan m'n urine prima ophouden, maar ik krijg geen signaaltje meer dat m'n blaas vol is.
    Zijn deze dingetje normaal na een keizersnede of is dit herkenbaar voor iemand?
     
  2. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat knap joh, zo snel weer op de been! Ik schuifelde na 2 dagen nog maar net over en weer naar de wc.

    Ik begon weer meer te vloeien nadat de kraamhulp weg was, omdat ik dan weer meer ging doen. En dat van die blaas herken ik een beetje, soms heb ik opeens buikpijn en denk ik, ik ga maar even naar het toilet en dan komt er daar een plas uit joh :eek:

    Heb jij trouwens nog last van je buikwond?
     
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    inderdaad kan het zijn doordat je nu meer op loop dat je meer ga vloeien maar als het ook echt ruikt zou je het misschien kunnen controleren? weet je of je baarmoeder al goed gezakt was? bij mij was het vele vloeien en de stinkende afscheiding uiteindelijk het teken dat ik een baarmoederontsteking had.. niet om je bang te maken maar wel in de gaten houden!
    dat van de blaas is heel herkenbaar ik ging ook pas naar het toilet als ik buikpijn had en inderdaad dan een enorme plas. Ik heb bekkenbodemfysio nodig gehad om weer te leren aan- en ontspannen van de bekkenbodem en zo de aandrang weer aan te voelen.

    Succes en gefeliciteerd met je kleintje trouwens!!
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    #4 Jenneke88, 14 nov 2017
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
    Ik heb vorige week dinsdag een KS gehad en ik was de donderdag erna weer thuis. Dus ook een snel herstel. Dat van de blaas herken ik niet. Ik voel heel goed wanneer ik naar de wc moet. Alleen de dag na de operatie, toen ze de katheter eruit haalden, heb ik heel de dag niet de aandrang gevoeld. Ik ging gewoon elke drie uur, voordat ik de baby ging voeden.

    Ik heb enkele dagen meer gevloeid, omdat ik thuis wat meer rond liep e.d.
    Dat van de geur. Wat ruik je? Kraamvloed hoort zoals je menstruatie te ruiken. Twijfel je dan kun je met of de verloskundige bellen, of met je huisarts. Ik zou ook even je temperatuur opnemen, om te kijken of je geen verhoging hebt. En als laatste moet je goed kijken naar de kleur vd afscheiding. Dit zijn namelijk de dingen die de arts/VK gaat vragen.
     
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Dat vloeien als je meer doet is idd herkenbaar. Heb ik ook gehad, ik bleek alleen na 6 wk wel nog een placenta rest te hebben. Even in de gaten houden dus, het moet op een gegeven moment wel minder worden en niet erger.
    Dat het ruikt herken ik niet. Is het ook anders qua kleur? Geen koorts?

    Die gevoelloosheid in de blaas herken ik niet. Ik zou dat bij je controle even melden.
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb in totaal 6 weken gevloeid!
    En dat ging ook afwisselend van de ene keer erger dan de ander.

    Dat van je blaas is een complicatie van de keizersnede. Ze hebben dan iets geraakt was niet zou moeten.
    Ik kon mijn urine niet ophouden en plaste gewoon in mijn broek.
    Niet leuk! Is wel vanzelf hersteld maar dit zijn wel dingen om in de gaten te houden.
     
  7. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties, ik ben inmiddels gecureteerd ivm placentarest.
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ah irritant!!! Wel fijn dat ze er zo snel achter kwamen.
    Beterschap!
     

Deel Deze Pagina