Inderdaad, dat heeft volgens mij vooral te maken met bv hoe je huid is opgerekt tijdens de zwangerschap zelf en hoe je lichaam daar van herstelt. Vriendin van mij had na haar eerste zwangerschap geen losse huid rond haar buik, na de tweede ineens wel, alsof de rek er gewoon uit was daarna.
Nee ongetwijfeld dat het niet hoeft maar de meesten die ik om mij heen spreek zeiden dat dat na keizersnede erger was dan na vaginale bevalling. Gyn gaf dat ook aan als risico dat dat lastiger kan zijn terug in vorm te krijgen afhankelijk van hoe je buikspieren precies lopen en overige bouw..
Plan tot nu toe is toch de sectio. Stiekem hoop ik dat de kleine in stuit gaat liggen zodat ik niet eens meer hoef na te denken haha. Ik hoor echt goede verhalen over de geplande sectio en mijn man wil 6 weken vaderschapsverlof opnemen. Daarnaast betrokken familie dus dat moet goed komen. Ik ken niemand met een buikje na een KS tenzij men niet sport en ongezond leeft. En zelfs dan…. liever een buikje dan mijn hele leven incontinent.
Je kan hem ook prima eraf sporten hoor alleen na vaginale bevalling was dat met 6 maanden echt weg en dat gaat nu wel wat langer duren (maar zeker liever dat dan incontinent). Succes strakjes en plezier met de kleine