Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wat vinden jullie hiervan?

Vanochtend was ik in de supermarkt en er was een vrouw alleen boodschappen aan het doen. Ze had een zak chips in het kinderzitje van de boodschappenwagen gezet en die vrat ze zó leeg. Dat vind ik echt asociaal hoor. Buitenom het feit dat ik het raar vind om chips te eten in de ochtend.
    Is het nou echt te veel gevraagd om eerst even af te rekenen en dan lekker thuis je chips opeten?
    Niet dat ik me er duk om maak maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe een ander hierover denkt.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zoiets nooit doen.
    Ik zie soms wel eens moeders hun kind alvast wat geven in de supermarkt, zelfs dat zou ik al nooit doen, laat staan dat ik zelf een zak chips leeg eet in de supermarkt :p

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat vind ik idd raar.

Ik doe het wel met een krentenbol voor de oudste, is ze lekker rustig:D

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zie dat echt heel vaak... Vnd het niet kunnen.

Maar mijn normen en waarden liggen wel vaker net anders dan die van de rest van de wereld :)

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee dat zou echt niet in me opkomen..

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dat vind ik net zo raar :)

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wel eens met banaan maar dan weeg ik die apart af en plak t stickertje bij t andere stickertje van de rest van de bananen en geef ik t netjes aan bij de kassa.

Zak chips is discutabel omdat t nou niet echt een eerste levensbehoefte is, pak dan een ontbijtkoek ofzo. Maar daarom zou ik t wel aso vinden haha

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

ah deze discussie weer! was alweer even geleden :)

ik heb het nooit voor mezelf gedaan, wel een krentenbol voor mijn kinderen. De appie waar ik boodschappen doe vind dat ook goed, heb het weleens gevraagd. soms krijg je ook gewoon een broodje of eierkoek als je over de broodafdeling loopt.

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nee ik vind het ook raar! Ik betaal altijd eerst en dan eet ik het pas op.

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oeps, whahahhahaha...:D:D:D.
    Echt: ik zie het zo voor me, ik zou echt in de lach schieten...

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Chips is idd wel bizar, of drinken oid...

Maar een broodje of een krentebol geef ik ook altijd al aan de kinderen. Ik geef het ook gewoon door aan de cassiere. Die maken dat vaker mee, dus die kijken daar niet raar (meer) van op.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vind ik ook raar. Stel je nu voor dat om Wat voor reden dan ook je niet kunt betalen?

13. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Gebeurd hier niet.
    Ook dochter krijgt niks, dat resulteert dan vaak wel in een driftbui maar daar word ik niet warm of koud van.
    Ik ben haar aan het leren dat we eerst centjes moeten betalen. :)

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het niet kunnen. Hier wordt niets gegeten of gedronken voor het is afgerekend.

Wat is het verschil tussen een zak chips leeg eten en je dochter alvast een krentenbol geven??:(

15. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik vind het ook echt asociaal, of het nou een droge boterham is, een zak chips of een pakje drinken... ik snap het niet. Zelf toen ik heel jong was in een supermarkt achter de kassa gezeten en in de zomer lagen er dus gerust lege ijsverpakkingen op de lopende band..ja het ijsje was al op zeggen ze dan...

Mn dochter heeft vaak zat in een supermarkt zitten zeuren dat ze honger of dorst had maar ze kreeg het toch echt pas NA de kassa hoor!

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nou dat vind ik toch zo raar. Net als een krentenbol, banaan of zelfs een flesje water.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zolang mensen geen geopende dingen terug leggen zal het mij echt een worst wezen wat een ander doet of al eet voor het betalen.
    Ik word daar niet slechter van, lijkt mij..
    Ik geef mijn dochter soms wel eens iets ja voor ik betaalt heb omdat ik niet zou weten waarom niet. Tuurlijk kan ik wachten tot ik buiten ben maar dan heb ik 20 minuten gezeur aan mijn hoofd en vergeet ik de helft.
    Daarnaast is ze niet zoeen 'eter' dus ik ben allang blij als ze het leuk vind om in de supermarkt iets te eten.
    Zelf als volwassene zou ik het niet doen, of ik moet echt bijna omvallen van de honger ofzo.. Maarja, dat is nog nooit gebeurd.

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn dochter geef ik wel wat(vaak broodje).
    Bij kinderen vindt het ik het dus geen probleem!
    Bij volwassenen vindt ik het ook apart overkomen, maar ik kan me er niet aan storen.

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

MAAR: ik zou het niet doen nee.
    Vanochtend bij het kruidvat, EERST maar een klein zakje van die kleine gekleurde zachte snoepjes gekocht...en toen pas winkelen!
    Anders vreet ie zo een hele bak leeg, of krijst alles bij elkaar.

En daar had ik vandaag geen zin in!
    (bad mommy!)

20. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Echt, deed ze dat? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Dat doe je gewoon niet, vind ik. Heel apart :D

Heb je er niets van gezegd? Volgens mij had ik het niet kunnen laten om er een sarcastisch grapje over te maken tegen haar :)

Deel Deze Pagina