Sinds ik zwanger ben heb ik opeens heel veel grijze haren erbij gekregen. Ik heb donker haar dus dat valt op. Nu las ik dat je alleen een haarverf kunt gebruiken zonder ammoniak. Welke haarverf kan ik dan kopen? Het liefst geen uitwasbare, want het moet wel de grijze haren bedekken. Ik verf mn haren gewoon bruin, chocoladebruin ofzo. Of misschien beter naar de kapper, ik vind het alleen te duur daar, zeker omdat het geen moeilijke behandeling is.
Ik wacht altijd tot 12 weken, begin nu ook een grijze kop te krijgen Maar de berichten erover spreken elkaar altijd tegen, over of het wel of niet kan, en ik wacht dus liever even totdat de kleine in aanleg 'af' is en alleen nog hoeft te groeien. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor hoor, alleen een soort van gevoel dat de frummel me nu nog te kwetsbaar is.
Er is idd haarverf zonder ammoniak alleen mijn eigen ervaring is dat het er sneller uit is. Zelf ben ik kapster en heb bij mn vorige zwangerschap ook gewoon mijn haar geverfd. De ene zegt het kan en de ander zegt tis beter van niet. Je zou ook alleen je uitgroei kunnen verven?
Mij is altijd gezegt dat het geen kwaad kan.. En verf vanaf het begin van mn zwangerschap mn haar.. Mijn kapster heeft ook niet aangegeven dat het niet mag. Tegenwoordig zijn de verfjes veel veiliger dan vroeger. Ik gebruik de mouse varianten (john frieda bijv). Lekker makkelijk in gebruik en indd niet zo duur als de kapper! Het kan wel dat je haar anders reageert door de hormonen.. maar dat zie je dan wel weer. Groetjes!
Je kan gewoon verven hoor. Het enige wat kan gebeuren is dat de kleur anders uit valt. Bijvoorbeeld licht bruin kan groen worden en blond geel.
Ik zou niet weten waarom onnodig risico te nemen. Ik had mijn jaar altijd kort en platinablond, maar nu even niet,ben ook behoorlijk grijs en heb na 12 weken haarverf in de reformwinkel gekocht zonder amoniac natuurlijk!!!! Bruin kleurtje,om mijn grijs te bedekken en het zit er nu een maand in en het ziet er nog steeds prima uit
Mijn verloskundige (spanje) zei dat er niet voldoende onderzoek gedaan is naar haren verven tijdens de zwangerschap en ontraadde mij om mijn haar te blonderen, highlights kon uiteraard wel. Kappers zeggen altijd dat het geen kwaad kan, het is tenslotte hun business, maar zolang er niet voldoende over bekend is ben ik er toch voorzichtig mee geweest, ondanks dat legio vrouwen wel hun haren regelmatig geverfd of geblondeerd hebben tijdens de zwangerschap en dat altijd goed gegaan is. Je zou in jouw geval wel een verf (zonder ammoniak) kunnen kopen en daarmee de meeste grijze haren maskeren met een kwastje bv zonder je hoofdhuid aan te raken.
Hier naar de kapper geweest en mn haren geverfd...en al een keertje thuis ook geverfd met verf met amoniak erin...en voordat ik moet bevallen neem ik nog even plaats in de kappers stoel.... Mijn vk zei dat het geen kwaad kon...
kan geen kwaad hoor! ik ben ex-kapster tegenwoordig de verf zo veel beter geworden.. kapsters zijn er elke dag zo ontzettend veel mee bezig, dat dit voor hun gezondheid beter moest.. kan echt geen kwaad voor je eigen gevoel kun je natuurlijk gewoon alleen ff de grijze haren aanstippen
Wat is dat trouwens met zwanger zijn en grijs worden... hier worden mn haren gewoon wit grijs ipv mijn dinkerblonde eigen kleur grrr... misschien ook maar verven
Ik dacht dat het een fabel is dat je je haar niet mag verven.. hier doen we het wel in de buitenlucht zodat je geen last hebt van de ammoniak maar dat doen we altijd zo. Vanaf je haar komt het toch niet bij je baby terecht??
Ik heb mijn haren gewoon geverfd bij de kapper. Maar ik raad wel aan naar de kapper te gaan want door je hormonen kan het verkeerd uitpakken. Zo was mijn haar paars inplaats van rood