Sinds een kleine week heeft onze dochter (wordt in december 8 jaar) veel vaginale afscheiding. Nu heeft ze heus weleens een spoortje afscheiding in haar ondergoed gehad maar nu is het overmatig. Waterig en geel.Het ruikt niet overdreven. Vorige week zat ze wel te jeuken van onderen. Nu was ze een aantal nachten bij mijn schoonouders geweest en krijg ik een berg onderbroeken terug met veel afscheiding. Ik heb haar nu voor de zekerheid een pilletje tegen wormpjes gegeven. De buitenkant van haar vagina ziet niet rood dus het is niet een duidelijke infectie. Nu heeft ze vorige week wel veel in een natte bikini broek gelopen dus misschien is er toch irritatie ontstaan.We zijn ook nog in een meertje wezen zwemmen en naar het strand geweest waar alles onder het zand zat. Ik heb wel gevraagd of ze er niet per abuis iets in gestopt heeft maar toen begon ze hard te lachen en ontkende dit.Ik ga nu wel starten met een anti schimmelcreme en ik heb een neutrale wasemulsie van lactacyd gekocht om 1x per dag te wassen.Nu heeft ze ook wel vaak sporen van ontlasting in haar ondergoed dus ik meen dat ze ook niet heel zorgvuldig is met afvegen en dat dit ook een oorzaak zou kunnen zijn.Ik was ondergoed met neutral. Ik wil het eerst even aankijken maar hoelang kan ik dit afwachten? Ik zou het vervelend vinden wanneer er bij de huisarts een kweekje gemaakt zou moeten worden maar als het nodig is dan moet het wel gebeuren.Over een week gaan we naar het buitenland op vakantie en het zou vervelend wezen wanneer ze er echt last van zou krijgen. Als kind zijnde heb ik ook altijd veel vaginale afscheiding gehad en is mijn moeder vaak genoeg met me bij de dokter geweest maar daar is toen nooit iets uitgekomen.Ik wil niet voor haar dat ze dit ook gaat krijgen want ik vond het altijd erg vervelend die natte kledders in mijn onderbroek. Heeft iemand ervaring hiermee bij zijn/haar dochter. Gr Ingrid.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan en niet zelf gaan lopen smeren of wassen met spulletjes. Zulke afscheiding lijkt niet normaal op deze leeftijd. Sterkte ermee
Lactacyd is juist niet goed! Doucht ze zichzelf? Wast ze soms met zeep? Wassen met warm water en katoenen ondergoed.
Waarom zou Lactacyd niet goed zijn? Ik gebruik hetzelf ook wanneer het nodig is. Ze doucht wel zelf en is dan wel met zeep in de weer maar vlgns mij doet ze daarmee niet bewust haar onderkant wassen maar het zou wel kunnen want ik blijf er niet bij. Het is ook echt in ene ontstaan.Voorheen had ze weleens afscheiding maar dan een normale hoeveelheid.Nu is het heel waterig en ruikt toch wel een beetje als een schimmeltje want dat herken ik wel van mezelf.Als er na het weekend geen verbeteting is dan ga ik wel even naar de huisarts. Gr Ingrid
Waarom zou Lactacyd niet goed zijn? Ik gebruik hetzelf ook wanneer het nodig is. Ze doucht wel zelf en is dan wel met zeep in de weer maar vlgns mij doet ze daarmee niet bewust haar onderkant wassen maar het zou wel kunnen want ik blijf er niet bij. Het is ook echt in ene ontstaan.Voorheen had ze weleens afscheiding maar dan een normale hoeveelheid.Nu is het heel waterig en ruikt toch wel een beetje als een schimmeltje want dat herken ik wel van mezelf.Als er na het weekend geen verbeteting is dan ga ik wel even naar de huisarts. Ik zit nu wel ineens te bedenken dat ze afgelopen week met douchen mijn Rituals douche schuim heeft gebruikt.Kan misschien wel een reactie zijn.Wel heel toevallig.De jeuk en de afscheiding.Zou me niets verbazen.Stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht.Dan zou het toch over moeten gaan wanneer ze daarmee stopt lijkt mij. Ik kijk het even aan en anders naar de dokter. Gr Ingrid
Afscheiding op die leeftijd is niet goed, ik zou maandag de huisarts raadplegen en er nu zelf niks op smeren.
Ik vrees dat dat een schimmelinfectie is en de simpelste manier om die te bestrijden is met een kuurtje antibiotica. Ik heb het vorig jaar zelf gehad en ik heb "niks" moeten laten zien bij de arts (was ik ook als de dood voor, want het was een huisarts van wacht en een man). Alleen even in een potje mogen plassen en daaruit kon ie met een soort stick zien dat ik prijs had. AB gekregen en op 2 dagen was ik ervan af. En ik heb toch ook altijd gehoord dat op die plek wassen met water echt wel voldoende is en dat al die verschillende zepen juist risico inhouden op een schimmelinfectie. Ook iets met verminderde weerstand enzo daar als je te vaak van dat spul gebruikt ...
Vagina alleen wasen met water is voldoende. Geen zeepjes gebruiken ook niet speciale voor de vagina. Je verstoord de natuurlijke zuurgraad die de vagina juist beschermen. Katoen ondergoed en toch echt leren afvegen van voor haar achter. Mijn dochter heeft een keer afscheiding gehad en de dokter vroeg een onderbroekje mee te nemen en zag meteen dat het een schimmeltje was. Kreeg een zalfje mee en het was zo over.
ik denk dat je verhaal niet helemaal klopt, antibiotica geven ze niet bij een schimmelinfectie en heb eigenlijk nooit gehoord dat ze een schimmelinfectie kunnen afleiden uit een plasje.
Van antibiotica krijg je juist schimmel... Maar inderdaad, even huisarts bezoeken, kijken wat het is, voor schimmel krijg je waarschijnlijk een tablet of zalf of kuurtje. Met lactacyd hou je het alleen maar in stand of maak je het erger, dat maakt je natuurlijke bescherming kapot.
Ik heb zelf een schimmeltje ghad door chilly gel een soort lactacyd. Dus echt goed is et niet nee. Je zuurgraad raakt ervan in de war
Het is al gezegd, maar de Lactacyd niet gebruiken! Ik had in mijn tienerjaren continu schimmelinfecties en gebruikte ook Lactacyd. Uiteindelijk doorverwezen naar de gyn die me zei dat spul weg te gooien. Je verstoort de natuurlijke zuurgraad van de vagina en maakt het alleen maar erger. Wassen met warm water 1x per dag is meer dan voldoende, zei hij. En sinds ik dat ook doe, heb ik geen schimmels meer gehad. Veegt ze van voor naar achter af na het toiletbezoek? En inderdaad geen andere zeepjes ook gebruiken. Katoenen ondergoed dragen. Ik zou wel even langs de huisarts gaan en niet zelf in de weer met diverse schimmelzalfjes. De huisarts kan eerst bepalen of het daadwerkelijk een schimmel is of niet misschien iets anders en daar de juiste medicatie voor voorschrijven.
Bedankt voor de reacties! Toch vind ik het vreemd van die Lactacyd.Ik gebruik het ook regelmatig en bij mij werkt het prima. Ik moet zeggen dat sinds gisteren de afscheiding een stuk minder is.Het is niet helemaal over maar ze hoeft niet tussendoor haar ondergoed te wisselen.Ik let er nu met douchen op dat ze alleen met water spoelt en niet met zeep. Ik smeer voordat ze gaat slapen wat daktarin want kan geen kwaad.Ik kijk het nog een aantal dagen aan en als het blijft aanhouden dan ga ik zeker naar de huisart maar nu zie ik gelukkig verbetering en ik hoop dat dat zal doorzetten. Bedankt voor de tips en het meedenken.Gr Ingrid.
Vanmorgen helaas toch weer een onderbroek vol met afscheiding.Hebben vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik laat het nog wel even weten. Gr Ingrid
Uhh, je krijgt juist vaak een schimmel van antibiotica hoor, jij hebt het over blaasontsteking denk ik want een schimmel in je vagina zie je niet in je urine..
Ben afgelopen maandag geweest en wschl is het een schimmelinfectie. Hij ziet dit veel bij meisjes van deze leeftijd. De schaamlippen zijn nog niet volgroeid en dan vooral bij hurken staat de vagina volledig open en is daardoor vatbaar voor ziektekiemen van buitenaf. De warmte,het rondlopen in nat zwemgoed,dagjes strand en zwemmen in meertjes zijn dan net even de dingen om de hele zuurgraad om zeep te helpen. Ik mag blijven smeren met daktarin en 1x per dag spoelen met water is voldoende.Ondergoed regelmatig wisselen en in een badje zitten met Lavendel olie wil ook nogal eens helpen.Zou schimmeldodend werken. Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd. Vandaag is ze de hele dag naar de vakantie opvang geweest en heeft veel in badkleding gelopen maar de afscheiding in haar onderbroekje was minimaal. Ze heeft wel minder jeuk merk ik. We mogen het best een aantal weken aankijken en als het aan blijft houden of erger wordt dan wil die evt een kweekje afnemen maar daar wilde hij haar nu niet mee belasten. We wachten het af. Nu eerst lekker met vakantie en dan eens kijken hoe het dan zal gaan.Zal ook wel weer veel in nat zwemgoed lopen maar ik zal er wel op letten dat wanneer ze klaar is met zwemmen toch even een droog onderbroekje aan te trekken. Gelukkig heeft ze er zelf weinig hinder van. Vandaag een berg onderbroeken gekocht van 100% katoen zodat we niet misgrijpen. Bedankt voor de reacties.
Pfff, zo sneu zo jong al! Maar maak er maar geen big deal van idd! Mijn zusje had er ook altijd last van (net als mijn moeder), het is wel een beetje genetisch bepaald volgens mij. Mijn moeder stak ons in badstof ondergoed, maar dat is denk ik niet meer te koop.
Ik had er inderdaad ook als meisje last van en mijn moeder is ook meerdere malen met mij bij de huisarts geweest. Ik kreeg ook badstoffen onderbroekjes aan haha. Vlgns mij verkopen ze die inderdaad niet meer. Het is al een hele toer om een onderbroek van 100% katoen te vinden.Je hebt wel van die hipsters maar die vind mijn dochter niet fijn dragen want gaan steeds tussen het kruis zitten. Nu bij de C&A onderbroeken van 100% katoen gekocht die wat ruimer vallen.