Help! Morgen eerste inenting!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gilmoora, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Morgen krijgt Alyssia haar eerste inenting.... brrr.. zie er nu al een beetje tegenop...

    Iemand nog tips om het beste de dag en misschien dagen erna door te komen?
     
  2. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin heeft vorige week maandag haar eerste prikjes gehad en nergens last van gehad, dus ze hoeft er geen last van te krijgen. Mocht ze er wel last van hebben, gewoon een halve zetpil geven. En bijvoorbeeld de eerste daagjes binnen blijven, dus niet de hort op. Zo heeft baby toch een beetje rust.
     
  3. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Oh...ik zag er ook als een berg tegenop toen Sam haar eerste entingen moest. Met een brok in mijn keel naar het CB, kon toen wel meebrullen!
    Sam moest verschrikkelijk gillen, dit duurde nog geen minuut. Daarna viel ze als een blok in slaap, heeft nergens last van gehad.

    Even een tip: Goed "na-fietsen" met de beentjes na de prik/ of de plek masseren. Dit voorkomt spierpijn en harde plekken.

    Succes!
     
  4. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Ja, vind het ook vreselijk! Ik weet dat het moet, maar ik zie er zo tegenop... Zie nog aankomen, dat zij er geen last van heeft en dat ik vreselijk aan het brullen ben en dat ze mij moeten troosten op het CB... haha.
     
  5. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Wij gebruiken voor de inentingen (2 dagen ervoor) altijd druppels van VSM Tujababy heet dat geloof ik. Maar of het echt helpt? Mijn zoontje had van zowel de eerste als de tweede inentingen veel last. 's Ochtends na de prikken viel hij ook in slaap, maar 's middags werd ie wakker en heeft de hele middag gebruld! En we mochten nog niet naar zijn beentjes kijken bij wijze van.... Nee, die prikken is echt geen pretje! Ik hoop dat jouw kindje en jijzelf er goed doorkomen! Sterkte morgen! O,ja, tip: neem koude washandjes/navelbandjes mee om op de prikplekken te doen!
     
  6. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier was het even krijsen tijdens het prikje... en enkele uurtjes nadien was het opnieuw krijsen en ontroostbaar. Voor de volgende prikjes geef ik haar uit voorzorgen een zetpil. Maar het kan goed zijn dat je kindje er helemaal geen last van heeft hoor.
     
  7. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Maak je niet te druk, voor hetzelfde geld valt het reuze mee! Hier was het prikken zelf uiteraard niet leuk, maar 5 min. later was alles vergeten en zijn er ook helemaal geen problemen meer geweest. Relax, daar heeft je kindje het meeste aan. En als er wel vervelende bijwerkingen komen: knuffelen, evt een half kinderparacetamolletje en ook dan zelf relaxed proberen te blijven.
    Sterkte!
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Hier was het ook geen drama. Prikje erin en eerst een verbaasd gezichtje en toen bleren, toen moest prikje twee nog. Toen ik haar oppakte was het weer over en nog even *snif* en daarna was ze stil.

    Ze is al twee keer na de inentingen heerlijk rustig geweest, heeft de hele dag geslapen. Ik heb wel bij allebei lang haar beentjes gemasseerd en ermee 'gefietst'. Schijnt te helpen.

    Sterkte morgen, voor jullie allebei! ;)
     
  9. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    We hebben het weer overleefd... Hier was het inderdaad bij het eerste prikje even huilen en bij de 2e prik werd ze boos... Moeders met tranen in haar ogen natuurlijk...hihi.
    Maar na de 2e prik opgepakt en het huilen was eigenlijk gelijk over. Op weg naar huis viel ze gelijk al in slaap.
    Nu ligt ze eigenlijk de hele tijd al lekker in bedje te slapen, is even wakker geworden om 15 uur en heb haar een flesje gegeven, maar heeft maar 50cc opgedronken.

    Vroeg me eigenlijk af, moet ik haar vandaag gewoon lekker door laten slapen totdat ze zelf komt voor de fles? Of gewoon wel 3-4 uurtjes aanhouden en haar wakker maken, want ik neem aan dat ze wel aan haar voeding moet komen toch?
     
  10. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik zou haar wel wakker maken voor de voedingen ;)
    hoop dat ze alleen maar moe blijft en niet ziek wordt :oops:
    grtz
     
  11. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik vond het ook zo erg de eerste keer :( ze huilde ontzettend hard, waardoor mama ook en traantje moest laten :oops:
    De tweede keer heb ik haar een half uur van tevoren een zetpil gegeven en een ijskoud washandje meegenomen voor erna. Naar mijn idee heeft het echt geholpen (of het komt doordat ze nu eindelijk en beetje vet om haar beentjes heeft)
     
  12. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

    ik zou niet zomaar uit het niets een zetpil geven.
    alleen als ze echt koorts krijgen.
    vind het anders een beetje overbodig
     
  13. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Na de eerste inenting werd door het cb aangegeven om gelijk een zetpil te geven, ga er dus vanuit dat het geen kwaad kan! Als de beebjes hiermee minder pijn hebben vind ik het een goede optie.
     
  14. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Ik had ook al zetpilletjes gekocht voor het geval dat, maar mij werd geadviseerd op het cb om deze pas te geven als de koorts steeg tot 39,5.
    Dus ook niet zomaar bijvoorbaat al een zetpil geven.
    Door de prikjes worden ze een beetje hangerig, slaperig en krijgen ze verhoging, maar dit omdat hun lichaampje antistoffen moet aanmaken tegen de prikjes. En als ze bijvoorbaat al een zetpil krijgen wordt dit proces vertraagd zeg maar. Dus eigenlijk gewoon moeder natuur zn gangetje laten gaan.
    Maar ik neem aan dat als jouw cb dat gezegd heeft, dan zal er wel geen kwaad in zitten.
    Zo merk ik wel dat alle cb's soms weer wat anders zeggen... ;)

    Maar goed, hier is alles verder heel goed gegaan. Gisterenavond had ze een beetje verhoging ja, 38,3.
    En vanochtend was dat weer gedaald tot 37,7, dus we gaan de goeie kant op. Heb ook de zetpilletjes lekker in de kast gelaten.
     
  15. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    vind ik echt te gek datze dat adviseren, dat terwijl ze vaak nie eens last krijgen. en de koorts heeft ook een functie.
    ik zou het dan ook niet doen uit voorzorg
     
  16. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Helemaal mee eens! ;)
     
  17. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Nou wel raar dan.....
    Ik moest het geven tegen de spierpijn, ben nu bang dat ik iets verkeerds heb gedaan als ik zo jullie reacties lees.

    Dat cb ook altijd :x geven wel een beetje tegenstrijdige adviezien hoor.
     
  18. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    onthou: je doet als moeder nooit iets verkeerd.je doet altijd je best voor je kind.
    mij zeggn zedat je niet onnodig pijnstilling moet geven,als yenthe boven de 38,5koorts krijgt dan krijgt ze ook pijnstilling,maar niet met een beetje verhoging. want dat heeft ook een functie.
    je moet doen waar je je goed bij voeltmeid !
     
  19. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Het ene cb zegt inderdaad wat anders dan de andere ja... dat heb ik intussen ook wel gemerkt... Stom is dat eigenlijk. Je zou zeggen dat ze op eenzelfde lijn zouden moeten zitten toch? Maar heb de indruk dat het verschilt per regio 8)

    Je hebt heus niets verkeerds gedaan hoor, wat hiervoor gezegd is, je moet inderdaad gewoon doen wat je hart je ingeeft. Gewoon je moederinstinct volgen.
    Vind het alleen een beetje raar dat jouw cb dat gezegd heeft... hier moest ik haar alleen een zetpilletje geven als de koorts hoog steeg, dus zo rond de 39,5. Ze kwam gelukkig niet hoger dan 38,3.
    En tegen de spierpijn werd geadviseerd om na de inentingen thuis lekker de beentjes te masseren en "fiets-bewegingen" te maken, zodat de spieren toch lekker los bleven.
    Ik moet zeggen dat het allemaal wel geholpen heeft, volgende dag was de verhoging goed gedaald en ik heb totaal geen indruk gehad dat de kleine meid spierpijn had. Ze trappelde die beentjes nog met een brede glimlach de lucht in. :D
     

Deel Deze Pagina