hoi hoi even een lekker topic geplaatst maar toch. heb er een vraagje over ik heb nu soms dat het bij mij erg ruikt beneden maar verder heb ik nergens last van geen jeuk of branderigheid het ziet er ook gewoon normaal uit beetje roomwit wat volgens mij normaal is tijdens een zwangerschap te veel met zeep was ik het daar ook niet ivm dat dat schadelijk kan zijn voor de vagina en anders was ik het zowiezo met chilly speciaal voor de intime zo e ben nu 16 weken inverwachting dus wie heeft dit probleem ook en kan je er wat tegen doen bv een inlegkruisje of zo want schaam me er soms voor omdat ik denk dat andere het ook zullen ruiken . alle advies is welkom
Zeep moet je sowieso nooit gebruiken daar en die chilly en lactacyd etc wordt door artsen ook afgeraden. het is misschien wel dichter in de buurt van de ph-waarden van daar beneden dan zeep maar nooit helemaal hetzelfde dus alleen met water is het beste. Veel witte afscheiding kan alsnog een schimmelinfectie zijn; even naar de ha.
oke ja ik was idd meer gewoon met water en de witte afscheiding is niet veel echt paar druppels meer niet
Probeer dagelijks met douchen goed te spoelen, niet te heet water en inderdaad geen zeep. Droog ook goed na! Door inlegkruisjes kan het alleen maar erger worden, net als maandverband. Probeer alleen katoenen ondergoed te dragen. Door deze tips is het bij mij al een stuk beter.
Idd, beter écht alleen wassen met water, dus geen Chilly of Lactacyd. Verder katoenen ondergoed dragen dat niet te straks zit, ook geen te strakke broek erover. En geen inlegkruisjes of maandverband gebruiken, je hebt wel wasbare inlegkruisjes met natuurlijke materialen (katoen, bamboe) die je kan gebruiken; maar even schoon ondergoed aan doen 's middags kan natuurlijk ook. Witte afscheiding is verder geen probleem en een wat sterkere geur is ook normaal, maar zodra je afscheiding bv korrelig en groenig wordt ('vers' dus, niet opgedroogd) en zurig of vissig gaat ruiken, of als je jeuk of pijn krijgt; even bij de ha een antischimmelmiddeltje vragen. Canesten Gyno kan je bv gebruiken, is ook gewoon bij Kruidvat te koop zelfs.
Laatst had ik er ook last van. Overduidelijk een schimmel. Ik heb geen crème/tablet van de drogist, maar speciale gevraagd bij de apotheek/ arts. Sommige mag je als zwangere niet gebruiken of niet voor wat meerdere dagen. Ze kunnen je de juiste geven. Ik zal het wel via de arts doen als het een schimmel is. Vaginale afscheiding kan door de zwangerschap meer zijn dan normaal. handige tips zijn boven mij als gegeven. Succes
heb wel meer afscheiding maar niet stinkend ofz, maar als je de buitenkant was met lactacyd zoals het hoort, vind ik het alleen maar frisser. Rond die tijd dat jij zwanger was had ik echt dat ik het eruit voelde lopen en dan was het roomwit dik. goed schoonhouden en anders ff an de huisarts...
Ik heb ook wat meer afscheiding dan normaal maar het ruikt gelukkig niet echt, ook ik was me altijd met lactacyd van beneden maar niet de inwendige douche of zo, gewoon alleen aan de buitenkant. Naar mijn idee is dat toch net even wat frisser.
Tip die ik kreeg: s'nachts, zonder onderbroek slapen...kan de boel lekker luchten Had er de vorige weken last van..met die warmte..bij mij hielp het iig wel.. nu is het weer over..
Lactacyd is niet frisser als je je bedenkt dat het de zuurgraad aantast en het op termijn juist voor meer afscheiding kan zorgen. Hier heb ik er ook erg last van, creme van de gyn helpt maar matig. Het beste is nog spoelen met lauwwarm water, onder de douche en ook na elk toiletbezoek, katoenen ondergoed en dit 2 keer per dag vervangen.
och je hebt gelijk haha.. nou wat gek! haha..solly! Hoe heb ik dat nou weer gehad.. hahaha..ik lig stuk hier..