Goedemorgen dames. Ik open dit topic omdat ik echt even ventileren moet. Vanaf 20 weken lopen we al onder strenge controle in Maastricht ivm ernstige groeivertraging en verhoogde doplers waarvan de eerste nulflow met 28 weken kwam hierbij 3 weken opgenomen gelegen, Gisteren weer een flowmeting gehad en hierbij hebben 3 artsen 5 metingen uitgevoerd en weer een nulflow te zien hun oude beleid was nulflow is inleiden vanaf 34 weken. Ze hebben 1 nieuwe meting gedaan op het hoofdje van de kleine en deze was wel positief eindstand na alle metingen kreeg ik toch de mededeling na huis te gaan alle spullen te inclusief babyspullen want ze gingen niet meer afwachten tot het helemaal fout loopt en te gaan inleiden helemaal van de kaart en vol stress mijn kinderen voor een 3e x bij opa en oma moeten plaatsen,mijn familie voor 3e x ingelicht en mijn hond die al vanaf gistermiddag alleen thuis zit omdat ik geen mogelijkheid heb tot vanmiddag tot ophalen kom ik dan aan in ziekenhuis voor mijn opname en lijkt er niks aan de hand de zusters weten van niks en zeggen staat gewoon 2 mei in systeem, dus ik wou een hogere arts spreken en zei gaf aan zelf ook niet achter dit beleid te staan maar dat andere artsen besloten hebben nog af te wachten tot de metingen van het hoofdje van de baby ook slecht gaan lopen. Is dit de normale gang van zaken om zonder verwittigen ineens een ander beleid door te voeren en ons vol in stress en onzekerheid telkens weer te plaatsen. Door gisteren heb ik niet geslapen en ben doodsbang omdat de arts letterlijk aangaf "hij verkeerd nu niet in direct gevaar maar we moeten nu niet meer afwachten tot echt slecht afloopt we moeten hem halen" Sorry voor mijn lange bericht
Nee, het is niet de bedoeling dat jij naar huis gestuurd wordt met de mededeling je spullen te gaan halen voor een inleiding en dat eenmaal terug dan blijkt dat dat toch niet het plan is. Dat is echt heel raar. Ik zou zsm een extra gesprek aanvragen ter verduidelijking van deze miscommunicatie. Wat een spannende weken hebben jullie al achter de rug. Dan kun je dit soort dingen er niet bij hebben. Hopelijk heb je snel echte duidelijkheid, en uiteindelijk een gezond kind in je armen!
Bedankt voor je reactie. Ja het is echt pijnlijk dan denk je je kan eindelijk je baby vasthouden en de zorgen zijn weg en dan ineens niks. Om 10u gaan de artsen hun routes doen en dan zal ik dit zeer zeker bespreken en kijken of wij ook inspraak hierin hebben
Ik zou DIE arts die dat gezegd heeft verzoeken tot een gesprek voor nadere toelichting. Dit kan je gewoon niet doen met mensen, helemaal niet met zwangeren.
Ik zou vooral eisen voor een gesprek met de arts wat heeft gezegd we gaan nu de bevalling in gang zetten. Laat je niet zo maar wegschepen! Je hebt hier zeker inspraak in. Ze kunnen niet zomaar zonder jullie toestemming een heel ander plan van aanpak doorvoeren.
Er kan niet eerst gezegd worden dat ze niet afwachten tot het helemaal fout loopt en dat vervolgens wel doen. Ik hoop dat je inmiddels een gesprek hebt gehad, want zo hoor je echt niet behandeld te worden.
Ik heb inderdaad een gesprek gehad en hebben excuses aangeboden. De arts in kwestie was geschrokken en heeft te voorbarig gehandeld waardoor ze deze uitspraken deed terwijl dit altijd moest besproken worden met een heel team achja wat doe je eraan, nu helaas ook zwangerschapsvergiftiging gekregen maar we hoeven nog maar 12 dagen even doorbijten
Wat goed dat er excuses zijn aangeboden! Ik neem aan dat je met zwangerschapsvergiftiging niet nog 12 dagen mag doorlopen. Hoever ben je nu? Ik heb vanaf week 36 verplichte bedrust moeten houden en werd met 37 weken opgenomen. Uiteindelijk ben ik met precies 38 weken ingeleid. Het kan rustig oplopen, maar ook ineens ernstig worden. Hopelijk houden ze je goed in de gaten! Veel succes met de allerlaatste loodjes!
Wauw, wat slordig is er gehandeld zeg. Dat lijkt me nogal wat. En dan nu ook nog zwangerschapsvergiftiging erbij Sterkte met de laatste dagen..