Vandaag zei iemand tegen mij: Je zal wel een moeilijke bevalling krijgen omdat je zo slank bent en smalle heupen hebt. Is dit waar? Raak meteen in paniek
Hmmmz... zelf ben ik ook lang en smal, en bij de bevalling zat Jamie's hoofdje klem in mijn bekken.. is daardoor een ks geworden. Maar denk niet dat je je daarover nu al zorgen hoeft te maken hoor, heeft ook heel veel te maken met de grootte van je beebje natuurlijk! Dus niet onnodig jezelf druk maken hoor!
volgens mij maakt dat iet zo veel uit hoe smal je heupen zijn... je kindje moet door je bekken, en volens mij heeft de grote van je bekken niet zo zeer te maken met de breedte van je heupen.... als je wat slanker bent heb je wel kans dat je bekken wat smaller is, maar ik weet niet of dit echt in verhouding staat met je heupen...
Tja, heb niet abnormaal smalle heupen ofzo, maar ben gewoon smal van mezelf. Ik heb gekozen voor een thuis bevalling. Dat zou wat zijn zeg, als het hoofdje klem zit dan alsnog naar het ziekenhuis .
Ja, die opmerking krijg ik ook vaak! van Jee, hoe moet dat kind er bij jou uitkomen dan? Zal wel grappig bedoelt zijn, maak me ook nog niet echt druk ofzo... maar toch zet het je aan het denken. Ik heb dus bijna geen heupen en ben ook smal en klein.... mss dat ik het de volgende keer wel aan mijn vlos ga vragen. Maar denk dat dat niet te voorspellen is. Heb ook wel eens gehoord dat bij iemand het kindje er niet door de bekken kon, terwijl diegene best stevig is... zegt dus niet alles denk ik.
Haha nee grapje hoor.. ik was al doodsbenauwd! Ik hoop ook dat het niet waar is, al klinkt het redelijk logisch eigenlijk..
Heeft het niet ook te maken met hoe soepel je gewrichten enzo in elkaar gaan zitten? Als je een beetje stijver blijft, is het wat lastiger, maar als je gewoon lekker losjes in elkaar komt te hangen, (en het koppie wordt niet te groot naar verhouding) is er niet zo'n probleem toch? Ik geloof dat ik mazzel heb: het koppie is een stuk kleiner steeds dan gezien de leeftijd gemiddeld is, dus da's mooi. Maar goed, gezien hoofdomvang van mijn man en mij was ook niet te verwachten dat we een kind met groot hoofd zouden krijgen,
Iemand die dik is kan ook een heel smal bekken hebben hoor. Want wat bij mij aan de zijkant uitsteekt is geen bot, maar vet. Dus hoe breed je bekken aan de binnenkant (waar de baby er uit moet) is dat kun je volgens mij niet zo makkelijk zien. Enne... dat het niet past is eerder een uitzondering dan dat het vaak voorkomt lijkt me!
nou een troost voor alle kleine smalle dames onder ons! ik ben vrij klein en iel en heupen wat zijn dat? maar ik heb een wereld bevalling gehad met mn eerste (de rest is met ks gekomen) vliezen waren gebroken, en 3uur later was mn kereltje er bijna 8 pond schoon aan de haak en prima gegaan dus is niet gezegd dat het niet op de normale manier kan als je smalletjes bent!
Ik ben ook erg slank normaat maatje 34/36 en met allebei de bevallingengeen enkel probleem gehad. Toen de persweeen begonnen waren ze er zo uit. Het heeft dus niet zo veel met je postuur te maken. Mijn nichtje is een flinkert maar de verloskundige zei dat het een keizersnede zou worden omdat haar bekken erg smal was. Uiteindelijk is zij gewoon via de normale weg geboren zonder problemen!