Hoi meiden, ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb helaas helemaal geen regelmatige cyclus en ik weet daarom eigenlijk nooit wanneer mijn nod is. Moet ik nu uitgaan van mijn langste cyclus tot nu toe? Of de langste van de laatste 6 maanden? Of de gemiddelde cyclus? Want het is nu langer dan 2 weken geleden dat ik mijn eisprong heb gehad. En de dag na mn eisprong hebben mijn vriend en ik het erg gezellig gehad samen, maar het condoom was iets verschoven, waardoor er wel een mogelijkheid bestaat dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn. Even wat meer uitleg: we zijn er nu (helaas!) nog niet voor bezig omdat mijn vriend eerst nog wat meer wil sparen. Wel mocht ik van hem eind januari 2013 stoppen met de pil, en heeft hij gezegd dat we ergens 2014 voor ons eerste kindje gaan. Het ontpillen heb ik nu dus wel al gehad.
Ik heb gehoord dat de periode tussen je ei en je menstruatie eigenlijk nooit langer is dan 14 dagen. Dus als je cyclus zo onregelmatig is zou je kunnen proberen om je ovulatie te peilen. Misschien voel je m of anders met ovulatietesten!
Hoi DitBenIk, Ik zou ook iedere keer van je langste cyclus uitgaan! En als je straks misschien met ovulatie-testen aan de slag gaat altijd door blijven testen totdat je echt een knaller hebt! Mijn cyclus werd nog steeds iedere keer langer, maar heb vorige week op dag 48 positief getest (zie onderschrift).. Betekent dus dat ik rond dag 34 mijn eisprong heb gehad. Maar zo zie je, ook met een onregelmatige cyclus kun je redelijk vlot zwanger raken