Hi dames Ik, mijn vriens zijn nu al ruim 2 jaar bezig zwanger te proberen te zorden van ons 1 ste kindje maar tot nu toe niet gelukt. Nu langs de ha geweest en in het ziekenhuis beland voor onderzoeken. Afgelopen donderdag een HSG onderzoek gehad waar ik er tegen op zag war ik niet gouw, snel heb. Dit was nu ook best zichtbaar bij de gynaecoloog die het onderzoek af nam. NL mede doordat ze er niet goed door kon, mijn baarmoeder wat meer naar rechts zit. Was het best wel pijnlijk, en dit ook met t inbrengen van het contrast vloeistof. Wie van jullie had de dagen na dit onderzoek ook nog last van de bijwerkingen? En hoelang na dit onderzoek zijn jullie spontaan zwanger geworden.?
ik heb vorig jaar augustus een hsg onderzoek gehad. Ik heb een gekantelde baarmoeder en vond het een best pittig onderzoek! ondanks dat je paracetamol moet innemen van te voren. gelukkig waren mijn eileiders goed doorgankelijk. ik heb zo'n 2 dagen wat last gehad van gevoelige eileiders/eierstokken. hierna was het weg. mijn fertiliteitsarts was heel lief en zorgzaam tijdens het onderzoek! dat vond ik heel fijn! mijn eisprong kwam die maand te vroeg waardoor ik hem gemist had. De maand erop was ik zwanger! Ik had het totaal niet verwacht! Helaas eindigde het in een miskraam! maar ik ben dus na de hsg spontaan zwanger geworden.
Hoi, Ik heb toevallig afgelopen week ook een HSG gehad, vooral de dag erna had ik nog best wat steken in mijn buik maar dat schijnt normaal te zijn. Als het echt lang aanhoudt zou ik gewoon voor de zekerheid eens de gynaecoloog bellen, dat kan nooit kwaad en zij kunnen je altijd helpen. Ik zit nu nog in de eerste ronde na de HSG, dus wij zijn flink aan het duimen dat het deze keer lukt! OumYahya: niet teveel zorgen maken hoor! Het is geen prettig onderzoek, dat is gewoon zo maar helemaal als alles gewoon goed zit is het best te verdragen, vooral in je achterhoofd houden waarom je het doet. Het duurt maar heel even en het is echt de moeite waard als je je bedenkt dat je inderdaad tot wel 6 maanden na het onderzoek wat vruchtbaarder bent. Dat komt geloof ik omdat dan alles vanbinnen een keer schoongespoeld is. Heel veel succes!