Beste verloskundige, ik ben vorige keer van mijn dochter op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Nu wil ik eigenlijk weer in het ziekenhuis bevallen maar deze keer ben ik niet medisch. Nu vroeg ik laatste aan mijn verloskundige wanneer ik dan naar het ziekenhuis toe mag. Ze gaf aan met 6 cm ontsluiting . Hier ben ik best van geschrokken want met mijn dochter had ik 3 cm om 3 uur nachts en om 6:30 ben ik bevallen. Wordt er ook gekeken naar hoelang ik al weeen heb? En kan ik eventueel nog kiezen voor een thuuisbevalling om moet ik nu zowiezo voor een poliklinische bevalling kiezen/ betalen?
Hallo, Er wordt zeker gekeken naar je voorgeschiedenis en aangezien je de vorige keer snel bevallen bent lijkt het me logisch dat ze op tijd met je naar het ziekenhuis gaan. Dus je moet die 6cm niet te letterlijk nemen. Hou wel altijd in je achterhoofd dat het kan zijn dat je zo snel ontsluit dat je geen keuze hebt en thuis zult bevallen. Je mag tot aan de bevalling toe beslissen waar je wil bevallen (mits medisch verantwoord) dus je zit zeker niet vast aan een poliklinische bevalling! Hopelijk beantwoord dit voldoende je vragen. Groetjes Gea