mijn zoontje geeft steeds vaker aan dat zijn piemeltje pijn doet. Nu heb ik totaal geen vergelijkingsmateriaal maar als ik nauwe voorhuid kind intik op google komt het sterk overeen met het eerste plaatje. Hij kan hem nog niet naar achteren doen. Moet alleen wel toch als je 5.5 jaar bent? Ik wilde het is opperen bij de school dokter maar dat duurt nog 8 maanden. Dan binnenkort maar een afspraak maken bij de huisarts. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi einad, met 5,5 jaar kun je als jongetje nog lang niet je voorhuid naar achteren doen. Die is dan nog verkleefd aan de eikel en je moet dit zeker niet forceren. Voor zover je als jongen nog niet sexueel actief bent hoef je je hier voorlopig nog geen zorgen te maken.
Oke, dank je wel.. ik dacht namelijk dat je het om het schoon te houden al wel een beetje moest kunnen bewegen? Ik vond ook niet dat het al moest maar dit in combinatie met de pijn die bij aangaf zette me wel aan het denken.
Dit. Maar bij pijn even door de ha laten beoordelen. Let wel op, de ha schrijft mogelijk dermovate voor en dat zou ik nooit op mijn kind smeren laat staan dáár.
Hoi einad, je hebt bij een te nauw voorhuidje wel meer kans op ontstekingen. Dus als hij klaagt over pijn zou ik per direct een afspraak bij de huisarts maken, daar hoef je niet op te wachten. Als hij inderdaad een te nauw voorhuidje heeft, kan de arts je zeker verder helpen. Google anders even op "fimosis" - de medische term voor nauwe voorhuid.
Dank je wel voor je reactie. We komen volgende week zondag thuis van vakantie dus zal dan maandag een afspraak maken. Om het is te beoordelen
Mijn zoontje had hier ook last van, hij had echt een supernauw voorhuidje. Constant ontstekingen, pijn en last met plassen. Hij is nu net 9, maar in overleg met kinderarts en kinderuroloog is hij afgelopen mei geopereerd. Het was een vervelende periode voor hem maar het ziet er nu super netjes uit en hij heeft geen pijn meer.
Wij hebben dat ook als advies gekregen om te smeren. Wat is daar mis mee? Het was steeds zo erg ontstoken dat er een besnijdenis overwogen werd. Maar de kinderarts schreef eerst dermovate voor. Alle klachten zijn nu weg. Zoontje heeft wel een nauw voorhuidje, maar kan nu goed plassen.
Mijn zoon heeft dat ook gehad, na twee weken dermovate smeren kon hij keurig zijn voorhuidje naar achteren schuiven en had hij geen pijn meer. Ik snap niet zo waarom er zo'n afkeer van dermovate is. Ja, het is een cortisonecreme maar je gebruikt het maar kort en in kleine hoeveelheden. Wachten tot de pubertijd zou ik niet doen, waarschijnlijk durft je zoon het dan niet meer met je te bespreken of het te laten zien. Erecties kunnen pijnlijk zijn met een vernauwde voorhuid en het kan gaan scheuren bij penetratie, dat zou ik mijn zoon niet aan willen doen!
Als hij echt zo een nauwe voorhuid heeft dan zou ik hem gewoon laten besnijden. Daar is toch niks ergs aan? Ik ken wel mensen die er later aan geholpen zijn en wat een klachten dat allemaal geeft terwijl het zo makkelijk opgelost kan worden. Dat je soms op je 40e nog aan geholpen moet worden en dan zeggen, had ik jaaaaaren eerder moeten doen. En besnijdenis schijnt ook op jonge leeftijd heel snel te genezen en weinig pijnlijk te zijn. Dus ik zou t wel weten.
Tuurlijk is snijden in een gezond lichaam wel erg. Als het niet noodzakelijk is, en 2 weekjes smeren met een crème kan het voorkomen, zou ik dat zeker doen.
Bovendien zal geen uroloog je kind besnijden als je niet eerst smeren hebt geprobeerd. En daarbij wordt een besnijdenis vaak niet vergoed door de verzekering, dus dat zal je zelf moeten gaan betalen....
Mij maakt het allemaal niks uit als hij er maar geen last meer van heeft. Daarom laat ik het liever ook eerst beoordelen.
Paar weken nauwelijks klachten gehoord.. Al denk ik dat het komt omdat ik zei dat ik de dokter zou bellen.