Sinds het begin van mijn zwangerschap is mijn afscheiding helemaal veranderd. Ik heb altijd redelijk veel witverlies gehad maar sinds de zwangerschap zitten er 'brokjes' in. De kleur is ook veranderd van wit naar geel. Verder heb ik geen klachten. Het jeukt niet, ruikt niet vreemd... Ik was m'n 'intieme zone' ook niet meer met zeep, gewoon met water nu... Toen ik 9w ver was heb ik hierover gesproken met mijn gyn. Ik dacht dat ik misschien een herpes heb opgelopen omdat mijn vriend op dat moment een koortslip had. De gyn heeft mij eitjes en een zalfje voorgeschreven. Na 6 dagen was mijn afscheiding weer normaal, wit, en de brokjes erin waren verdwenen. Maar het komt telkens terug. Dan doe ik er nog een eitje in, is het weer goed... Zou dit nu echt een infectie zijn, of is dit gewoon normaal omdat ik zwanger ben? Ik merk wel dat alles veranderd is 'down under', tijdens het vrijen heb ik een branderig gevoel, (niet vochtig genoeg) en daarna is alles opgezwollen. De volgende dag gaat het beter. De infectie komt ook heel vaak terug na het vrijen.
Hoi, klinkt wel alsof je een schimmel hebt die de hele tijd terug komt. Kijk ook een sop de site over candida, want je kan heel veel met voeding doen. Candida Albicans Schimmelinfectie Verder is het wel normaal dat de vochtigheid van de vagina veranderd in de zwangerschap door de hormonen. Je kan bijvoorbeeld glijmiddel gebruiken. Dit zorgt echt dat je minder pijn hebt en dat het ook niet zo geirriteerd is daarna. groeten Evelien