Cyclus na mk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ma2Be, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Op vrijdag de 23e heb ik een miskraam gehad, dat is gisteren definitief gebleken bij de echo. Onbewust vermoedde ik het al, ondanks dat ik geen buikkrampen heb gehad, heb ik wel een week lang een bloeding gehad die hetzelfde als een menstruatie was. Op de tweede dag heb ik een soort van slijmerige flubbel verloren, langwerpig van ca 5 cm.

Op 11 februari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Volgens mijn verloskundige vond de bevruchting echter pas later in de cyclus plaats, omdat ik pas bij 8 dagen overtijd positief testte (op 18 maart was dat). Maar ik heb toch echt wel mn ovulatie (en bevruchting) gevoeld op 24 februari - dat was namelijk nogal heel gevoelig - had echt krampen bij mijn eierstokken.

Dus volgens de verloskundige was ik pas 5 weken 1 dag zwanger bij mijn miskraam, ipv 6 weken en 1 dag.
    Geloof dit niet zo eigenlijk. Hoe kan het dan zijn dat ik minder lang zwanger was?

Kan het zijn dat die krampen bij mijn ovulatie hebben aangegeven dat het al niet helemaal goed ging? Of is dat normaal bij een bevruchting?

Ik had een volledige miskraam, en op de (inwendige) echo was te zien dat mijn baarmoederslijmvlies weer aan het opbouwen is, en dat er enkele eicellen aan het groeien zijn. Ze schatte de eisprong ergens rond half april.
    Nu vraag ik me dus af, of ik de dag van mijn miskraam dan moet beschouwen als de eerste dag van mijn laatste menstruatie? Of is alles dan pas later weer op gang gekomen..?

Alvast dankjewel voor je antwoord.
    groetjes Ma2Be

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi ma2be,

Wat spijtig dat je zwangerschap ik misgelopen.
    Waarschijnlijk was je kindje niet helemaal gezond, dan groeien kindjes ook niet zo goed, dat kan een reden zijn waardoor je minder ver zwanger leek dan je dacht.
    In principe kan je de dag van de miskraam zien als de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar het is misschien verstandig om eerst even een menstruatie aftewachten want je lichaam kan ook even vanslag zijn door de miskraam. De mesntruatie kan wat langer op zich laten wachten en kan wat heftiger zijn dan je gewend bent.

Heel veel sterkte en succes! Imke

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi Imke
    Thanks voor je antwoord. Goed dat je het zegt dat ik er rekening mee moet houden dat t wat langer kan duren en wat heftiger kan zijn, dan ben ik daar in ieder geval op voorbereid en ga ik geen rare dingen denken..

Groetjes ma2be

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Daar ben ik dan weer met de volgende vraag. Er was namelijk gezegd dat de eerste mensturatie na mn miskraam wat langer op zich zou laten wachten. Ik heb dus maar een cyclusbanner geplaatst om de tel bij te houden en zit nu op 9 agen overtijd - uitgaande van mn cyclus van 29 dagen.

Vraag me nu dus eigenlijk af hoe lang het kan duren voor ik mn eerste mensturatie kan verwachten. Je hoort wel eens 4 tot 6 weken, klopt dat, of kan het nog langer duren?
    Voel me nog helemaal niet alsof ik binnenkort ongesteld ga worden eigenlijk.
    Vanaf wanneer zou ik dan kunnen testen?

Heeft het eigenlijk invloed op de cyclus of je een volledige miskraam hebt gehad of bent gecuretteerd?

Alvast bedankt voor je antwoorden.

Groetjes Ma2Be

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nou... het antwoord laat wel even op zich wachten.
    En, inmiddels hoeft het ook niet meer geloof ik, want ben weer zwanger :) :)
    Hoe lang precies? Ik ga nu maar even uit van 5 tot 6 weken (volgens vk bij echo na mk zou ik medio april ovuleren - dan 5 weken; met datum mk als eerste dag dan 6 weken).
    En wat het echt is horen we vast wel bij de eerste echo...

Groetjes
    Ma2Be

Deel Deze Pagina