Hoe groot is de kans....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 321anoniem123, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 321anoniem123

321anoniem123 Nieuw lid

7 okt 2008
    4
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier, en heb gelijk maar een topic geopend omdat ik onwijs in de stress zit...

Het verhaal zit zo:
    10 september begon mijn laatste ongesteldheid, normaal heb ik een cyclus van tussen de 2,5 en 4,5 week (zeer onregelmatig) met enkele uitzonderingen van soms zelfs 1,5e en soms 5 weken.... Bij mij kondigt m'n menstruatie zichzelf altijd zo'n week van te voren aan met pukkeltjes (daar heb ik nu last van) en ong. 2 weken van te voren heb ik altijd last van wat buikkramp. Dat was vorige week woensdag....

Het probleem is echter, gisteren is er iets 'fout' gegaan tijdens de sex met m'n vriend. Hij is niet in mij klaar gekomen, maar wel zonder condoom in mij geweest voor ong. een kleine minuut....
    Momenteel heb ik last van wat buikpijn, maar dat kan ook komen van de stress. Ik ben namelijk als de dood dat ik zwanger ben. (niet kwetsend bedoeld maar ik ben nog niet toe aan een kind). Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe groot de kans is en wat ik eventueel kan doen....

Groetjes,

A.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik denk dat de kans heeeeel klein is dat je daadwerkelijk zwanger bent maar zou het wel even in de gaten houden je heb een zeer onregelmatige cyclus maar ja zeg nooit nooit he

waarom heb je niet gelijk een morning after pil gehaald bij de huisarts

het is even spannend maar ik denk niet dat je zwanger bent

groetjes nathalie

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    als het gister is gebeurd ben je nu nog niet zwanger.
    Er is namelijk nog geen innesteling geweest.

4. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Lastig... de kans is heel erg klein dat je zwanger bent, maar wel aanwezig. Omdat je zo dicht bij je menstruatiedatum zit zal het waarschijnlijk wel meevallen, maar je weet maar nooit, misschien een late eisprong gehad.

Wat kun je er aan doen? Als een gek de morning after pil halen! Ik geloof dat je die ook nog 2 dagen na de sex nog wel kan halen, maar heb hier nog nooit mee te maken gehad.

Succes in ieder geval!

5. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Dit klopt, maar ze kan er wel zwanger van worden, neem aan dat ze dat bedoelt.

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik zeg toch niet dat het niet kan!
    Maar omdat ze over buikpijn schrijft
    Schreef ik dat ze nog niet zwanger kon zijn , en daar reageerde ik eigenlijk op.

7. 321anoniem123

321anoniem123 Nieuw lid

7 okt 2008
    4
    0
    0
    Dankjullie voor de snelle antwoorden :) Ik zat te twijfelen of ik een morning after pil zou halen, aangezien ik gehoord had dat de inwerking hiervan op je hormoonhuishouding zeer heftig is, maar na wat onderzoek op internet blijkt dit mee te vallen... Het is gisteren rond 12 uur 's middags gebeurt, en ben van plan morgenochtend gelijk om 8 uur de morningafter pil te halen. Dat is dan dus binnen de 48 uur... Las op internet dat het kan tot 72 uur. Dus ondanks dat de kans vrij klein is, dit toch maar voor de zekerheid...

8. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    O sorry, het leek een beetje raar omdat dat het enige was dat je schreef... maar snap m nu, thanks voor je uitleg!

@TS: succes ermee! En misschien toch ook maar aan de pil? Ongelukje is zo gebeurd met alleen een condoom!

9. 321anoniem123

321anoniem123 Nieuw lid

7 okt 2008
    4
    0
    0
    Klopt, aan de pil is een heel goed idee waar ik al heel lang mee zit, maar kan niet zo goed overweg met m'n ouders en om het stiekem te doen vind ik dan weer een beetje achterbaks, maar heb m'n moeder al bijna zo ver (ben 16), dus ga daar morgen maar gelijk de huisarts voor bellen.

Nogmaals, onwijs bedankt voor de lieve en snelle antwoorden....
    Denken jullie dat het in deze situatie mogelijk is, zelfs na gebruik van de morning afterpil om alsnog zwanger te zijn....

10. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Volgens mij kun je de morning after pil ook alleen met recept van de huisarts krijgen, dus die kun je dan direct vragen om gewone anticonceptie.

En een huisarts heeft beroepsgeheim, vanaf je 16e (geloof ik) mogen ze het zonder jouw toestemming niet vertellen aan je ouders.

Ik heb geen idee over de kansen op zwangerschap na de morning after pil, daarvoor zou je nog even verder moeten zoeken op internet denk ik. Maar de kans is dan in ieder geval nog veeeeeel kleiner geworden.

Nogmaals succes!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    na 1 dag merk je dat echt nog niet hoor...

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    MAP kan je gewoon bij de apotheek halen zonder recept.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Omdat je al zo dicht bij je menstruatie zit, als je uitgaat van de langste cyclus mogelijk, zul je echt niet zwanger zijn of worden nu: zoals je zelf al zegt: je eisprong heeft zich bijna 2 weken geleden al aangekondigd met de buikkrampen en de pukkeltjes van vorige week...

Maarrehm, ik vind het wel heel erg ontzettend niet slim om zo zonder voorbehoedsmiddelen met elkaar in bed te duiken. Een condoom is erg onbetrouwbaar, dus ofwel zorg voor voorbehoedsmiddelen, ofwel doe het dan gewoon nog ff niet.... Ik heb gewerkt op een tienermoederopvang en echt: in die situatie wil je niet terecht komen! En weg laten halen als je zwanger raakt, klinkt gemakkelijk, maar 40% van de vrouwen die dat doen, raken psychisch achteraf zwaar in de problemen door schuldgevoelens of gevoelens van: Hoe zou het geweest zijn?
    Zorg dus dat je die pil krijgt, of laat de seks nog even achterwege...

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    de morning after pil kan je zelfs bij de drogist op de hoek kopen, hebben ze gedaan zodat de drempel minder hoog is voor mensen die er gebruik van willen maken

15. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Zal echt aan de pil gaan, je ouders hoeven hier echt niet achter te komen en het wordt vergoed door het ziekenfonds ( stel, geen vergoeding ben je nog maar 18 euro per half jaar kwijt)
    Mocht je erover denken kan je misschien ook een spiraal nemen. heb je de zorgen niet dat je de pil vergeet. maar dit kan je allemaal overleggen met je huisarts. je heb ook sites om te kijken welk anticonseptie bij je past.

16. 321anoniem123

321anoniem123 Nieuw lid

7 okt 2008
    4
    0
    0
    @ rozemarijke
    Ik weet absoluut dat het niet verstandig is geweest. Heb vanmorgen voor de zekerheid de morning after pil genomen, maar ben nog steeds kwaad op mijzelf. Had nooit gedacht dit ooit zo ver te laten komen, maar ik heb geleerd van mijn fout, absoluut!

@ Evelien 30
    Die 18 euro per half jaar kan ik nog wel opbrengen ;) maar hoe zit het met de kosten van het consult met de huisarts? Die worden neem ik aan ook vergoed door de verzekering (?) maar dat krijgen mijn ouders dan toch te zien?
    En is het mogelijk dit ook zelf te betalen, of zijn de kosten hiervan erg hoog?

Deel Deze Pagina