Buikgriep en binnenkort keizersnede

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Rubi, Mar 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve verloskundigen,

Vanwege diabetes en een eerdere keizersnede krijg ik over 11 dagen een keizersnede, maar nu hebben mijn zoontje, man en ikzelf sinds eenn dag of drie flinke buikgriep met overgeven en diarree. Maak me nu heel erg zorgen over dat het niet op tijd over is en de kleine daardoor gevaar loopt Of dat de keizersnede niet door kan gaan.

Wat zijn de gevaren en gevolgen van de buikgriep, elf dagen voor een keizersnede?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat jullie alledrie geveld zijn door de buikgriep. Grote kans dat de klachten over zijn als je de keizersnede krijgt. Een buikgriep duurt vaak geen 11 dagen. Belangrijk is dat je nu wel genoeg vocht binnenkrijgt en dat je glucosewaarden goed blijven. Als je zwanger bent, heb je bij het hebben van een buikgriep, meer kans op uitdroging. Indien je weinig binnenhoudt, zou ik je adviseren contact op te nemen met het de huisarts/ziekenhuis. Door je urine te checken kan er gekeken worden of je uitdrogingsverschijnselen hebt. Beterschap en een goede keizersnede toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page