Ik ben 7 maanden geleden bevallen van mijn tweede. Al sinds de bevalling heb ik last van vaginale scheetjes. Als ik opsta ontsnapt er ineens een hoop lucht uit mijn vagina. Het is verder niet pijnlijk of zo maar wel genant. Ik ging er van uit dat het vanzelf wel weer over zou gaan. Ik heb braaf mijn oefeningen gedaan en nagym gevolgd. Maar nu ben ik 7 maanden verder en het gebeurt me nog steeds. Herkent iemand dit? Ging het vanzelf over of moest je er iets aan doen? En tot hoe lang na de bevalling had je hier last van?
Ben blij dat iemand dit topic post. Ik heb hier sinds de zwangerschap ook enorm veel last van. Probeer veel bekkenbodemoefeningen te doen maar het schijnt het echt te helpen. Ik heb het ook als ik opsta, sport, maar ook tijdens het vrijen. Dan voel ik gewoon lucht ontsnappen.. En zeker als we bijvoorbeeld van standje wisselen dan laat ik ineens een flinke scheetgeluid ontsnappen. Ik schaam me dood (al vind mijn man het echt niet erg en stelt hij me gerust) maar ik heb geen idee of dit ooit overgaat.. Ben erg benieuwd naar andere reacties!
Hier ook herkenbaar en nu ik dit lees besef ik me dat ik het héél lang niet gehad heb.... Dus zal wel min of meer over zijn terwijl ik er niet veel voor heb gedaan. Denk dat het er bij sommige dan gewoon bij hoort. Ik schaamde me ook erg tegenover man maar die vond het geen punt, gelukkig.
Heel herkenbaar en ongelooflijk genant. Moet zeggen dat het de laatste tijd gelukkig wat minder is. Dus wellicht even afwachten tot je kindje een jaar oud is? Als ik het zelf dan nog zou hebben zou ik even langs de gyn gaan.
Een vriendin van mij heeft inwendige fysiotherapie voor haar bekkenbodemspieren. Zij kan zelfs geen grote tampon meer inhouden. Misschien helpt het hier ook tegen. Het zal toch ook wel met je bekkenbodemspieren te maken hebben... Zij heeft er iig heel veel baat bij..
Hier was het met een week of 8 over, maar vervelend is het wel! Hoop dat jullie ee ook snel vanaf zijn...