Herstel van rupturen a/d '' binnenkant ''

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mieke1987, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar weer eens vraagje omdat ik toch nog wel erg last heb van de naweeen van de bevalling, nu bijna 12 weken geleden. Er is mij na de bevalling eigenlijk niks verteld wat er precies gebeurd is en zelf heb ik er ook niet echt bij stil gestaan. Het is voor ons de eerste en daarom vond ik alles wel vanzelfsprekend. Nu toch maar eens met wat mensen uit de nabije omgeving erover gehad en die begonnen over de ontslagbrief van het ziekenhuis. Dus ik vandaag op zoek, enja hoor kom ik verschillende dingen tegen waarvan ik zelf niet wist dat ik het had/gekregen. Nu dus een perinuemruptuur, binnensteschaamlippen ruptuur en een vaginawandruptuur en een scheur in mijn schaamlip.
    Ik wist wel dat ik van binnen iets zo los gescheurd en van mijn schaamlip wist ik , maar de rest........ zeer slecht over geinformeerd.
    Nu dus wat vragen ove het herstel, hoe lang voelden jullie je weer een beetje ''normaal'' van onderen. Geen zwaar gevoel na een middag staan/ sex(zeer pijnlijk in het begin) , geen naar trekkend gevoel naar voren wanneer je naar de wc bent geweest, vooral bij ontlasting.
    Een heeeel verhaal geworden , maar misschien mensen die een soortgelijk hebben ervaren of die dezelfde complicaties hebben gehad.

(Gelijk na de bevalling heb ik een fluxus van ruim 2 liter gehad, dit is denk ik de reden waardoor ik erg slecht geinformeerd ben) En middeb in de nacht. )

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi!

Wat vervelend zeg, dat je dat gevoel hebt en hier nog mee worstelt. Maar ik herken t wel. Ik ben 5 kwartier gehecht. En niemand zei eigenlijk wat en waarom. Ik kreeg alleen te horen concentreer je op je kindje... Ik had eigenlijk hetzelfde als wat jij had, al die rupturen en scheuren. Ook ik heb het moeten lezen in de ontslagbrief uit het ziekenhuis en kwam er later pas achter waarom het hechten zo lang duurde (opgeknoopte hechtingen, duren langer ofzo)

Ik heb er lang last van gehad, en het is ook echt niet zoals het ervoor was. Flink verandert daar beneden, maar ik heb er nu geen last meer van. Als ik naar de wc ga voor ontlasting voel ik nog steeds die druk van de bevalling, dan weet ik weer precies hoe het voelt!

Ik hoop dat het snel beter gaat. En anders toch even met de vk overleggen. Zij kunnen je misschien nog meer vertellen nav de ontslagbrief en uitleggen hoe en wat.

sterkte!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo dat is heftig geweest om ruim 2 liter bloed te verliezen. Ik denk dat hierdoor de rest van het informeren ook op de achtergrond terecht is gekomen. Vervelend!!

Ik heb maar 2 diepe inwendige hechtingen gehad om de boel "een beetje op te leuken". Hier was ik snel weer van hersteld, maar voordat het "zware" gevoel aan de onderkant weg was, heeft hier echt een paar maanden geduurd. Had iedere dag het gevoel alsof mijn onderkant op mijn knieën hing.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hihihihih ja dat is precies de goede omschrijving:D

Ik vond ook dat ik slecht geinformeerd was hoor! Ik vind dat sowieso vaak.

Toen ik een week later opgenomen was ivm kraamvrouwenkoorts deden ze ook zo vaag... Ze zeiden alleen je hebt een infectie... Ik vind dat je het recht hebt te weten wat je hebt en hoe het heet. Daar kunnen ze nog wel wat van leren!:)

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Dat zware gevoel is volgens mij vooral je bekkenbodem.. Die kun je flink gaan oefenen nu. Ik was ook erg lang gehecht de eerste keer en ook veel hechtingen van binnen. Rond de 6 weken had ik er geen last meer van. Maar had er sowieso niet zoveel last van, dus verschilt per persoon denk ik omdat iedereen ook anders scheurt of gehecht wordt

6. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dat zware gevoel is idd je bekkenbodem en dat kan heel lang duren. Ik wil je niet bang maken maar na mijn eerste bevalling had ik allerlei behoorlijke rupturen en heb tot wel een jaar na tijd last gehad van een zwaar gevoel. Dit werd op een gegeven moment wel iets minder, maar elke keer als ik weer ongi moest worden was dat gevoel er weer. Neem de tijd, doe je bekkenbodem oefeningen dan komt het allemaal goed.

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb bij de bevalling van mijn dochter ook diverse rupturen opgelopen, waaronder ook een 'hoge vaginawandruptuur'. Ik kreeg uit al die scheuren en de knip die ik had ook fluxus en verloor 2,5 liter bloed.

Ik werd wel heel goed geinformeerd gelukkig. Vlak na de bevalling zelf, mijn dochter lag nog op mijn buik, viel ik bijna weg en toen ik door een infuus weer bijkwam en vroeg wat er aan de hand was zeiden ze dat ik een bloeding had. Ze zijn ruim drie kwartier bezig geweest met hechten en had tientallen hechtingen.
    De pijn de twee-drie weken daarna was echt Niet Leuk, vond het erger dan na de keizersnede. Kon drie weken niet normaal zitten. Heb nog maandenlang last gehad als ik moest poepen.
    Die bekkenbodempijn heeft bij mij ook een maand of drie geduurd

Pijn bij het vrijen.... is eigenlijk pas sinds kort over.

Het kan dus echt een hele tijd duren.... Sterkte!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wel een vaginawand ruptuur + wat 3 andere scheuren en scheurtjes, aan de buitenkant. Maar ik heb er verder geen last van gehad (behalve de 1e 2 weken)
    Ik ben gelukkig wel goed geinformeerd, maar dat kwam ook al, omdat met het hechten van de vaginawand, de arts assistent of co assistent - die de bevalling had gedaan, toch nog even de gyn er bij riep om even te checken wat de handigste manier was ;) .

9. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Ik heb bij de 1eeen totaalruptuur gehad. Tot 6 mnd na de bevalling last gehad.
    Dat zware gevoel is je bekkenbodem en idd oefeningen doen en blijven volhouden.

Bij de 2e ( 3 weken terug) een knip, hechtingen en iets ingescheurd. Nu geen klachten meer......

Train wel 3 x dgs mijn bekkenbodem

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ben vorige week vrijdag bevallen en heb precies hetzelfde als ts..m
    Alleen iets minder bloed verloren, bijna twee liter.
    Ik weet eigenlijk ook niet precies wat er nu gebeurd is, k heb mn dochtertje tien minuten vast mogen houden, toen moest ik naar de ok.

We hebben wel in maart een afspraak bij de gyn die geopereerd heeft om alles na te spreken, anders dat eens vragen?

Deel Deze Pagina