Hallo, Ik ben nu 20 weken zwanger van de 2e en de klachten die ik nu ervaar heb ik met de eerste helemaal niet gehad. Als ik loop heb ik af en toe last van knakkende bekken/heupen (bij de bilspier in de buurt) je kunt het ook goed horen, soms voel ik de knakken ik mijn ruggegraat op borsthoogte, het is niet pijnlijk maar voelt heel naar/raar. daarnaast heb ik heel vaak een beurs gevoel bij mijn vagina (net als of ik daar een schop heb gekregen) wat kan dit zijn?
Hoihoi, Het knakken kan afkomstig zijn van gewrichten die knakken dit kan worden versterkt door het week worden van het kraakbeen oiv de hormonen, als je je er zorgen over maakt of het belemmerd je dan is het raadzaam eens naar een fysio te gaan. Het beurse gevoel kan worden verklaard door dat het niet je eerste zwangerschap is, Je bekkenbodem is daarom niet meer zo perfect strak als voor heen en gaat nu als een hangmatje hangen. Vaak ishet beurse gevoel na lang staan of aan het einde van de dag het ergst. Houd het in de gaten ook hier zijn oefeningen voor die je kan krijgen via een fysio.Soms word het ook veroorzaakt door aderen die wat slap worden....spataderen je kan altijd je verloskundige vragen om even mee te kijken. Imke