Hoi, Ik heb even een vraagje!? Ik ben 8 weken zwanger en heb last van gigantische darmkrampen ( gevoel alsof ik gigantisch aan de diarree ben, maar als ik eenmaal op de wc zit komt er niks). Wat kan ik hier tegen doen?! O.R.S gebruik ik al, maar het werkt niet! Elke keer als ik naar de wc moet van de krampen moet ik ook overgeven. Ik zit met mn handen in mn haren! Iemand nuttige tips?!?!
ors is voor uitdrogings verschijnselen.. dat helpt niet tegen darmkrampen of iets. iig gefeliciteerd met je zwangerschap! enige nuttige tip die ik voor je heb is probeer te ontspannen, glas lauwe prikloze cola wil misschien wat helpen maar dat is meer tegen maagzuren... warme douche ter ontspanning?
Dank je! Tot nu toe heb ik zoveel geprobeerd, maar die pijn houdt maar niet op. Ik neem nu voor het slapen 1 paracetamol om niet wakker te worden van de pijn en dat gaat aardig. Ik ga denk anders toch maar naar de huisarts
Geen ORS meer nemen, nergens voor nodig. Verder kan het er een beetje bijhoren, helaas, je darmen moeten plaatsmaken en onder invloed van hormonen kun je er ook flink last van hebben. Dan weer krampen, dan weer diarree, dan weer verstopping... Zorg dat je genoeg drinkt (maar ook niet bizar veel), eet gezond, voldoende vezels etc... en dan hopen dat het snel over gaat!
Hey Ingg, Denk dat ik zo'n beetje met hetzelfde zit als jij... Al een aantal dagen snachts wakker worden van de krampen, meteen naar de wc maar niks.... Krampen zijn best pijnlijk, kan niet stil blijven liggen in ieder geval. Nu inmiddels ook overdag krampen.. soms twijfel ik, of het misschien niet mn baarmoeder is... Bij mij straalt het ook uit naar mn rug.. bij jou ook? Vandaag in ieder geval dokter gebeld en ik moet gaan laxeren. Hoop dat het een simpel kwaaltje is en snel weer voorbij is!
ik zou als het aanhoudt wel even de hap of vk bellen, want krampen op deze termijn kan natuurlijk van alles betekenen.
Hoi Sabrina, Ik heb ook wel iets last van m'n rug dan ja. Wat ik nu doe en helpt is op de bank liggen op m'n rechterzijde en dan een kussen tussen m'n benen, en lekker m'n buik laten hangen. Dan ontspand het! Echt het werkt!(bij mij dan). De ha zei dat ik deze week nog moet afwachten en als het dan niet beter gaat terug moet komen
oke.. das een goede tip.. Ik heb t idee dat t laxeren ook wel helpt... Weet iig nu wel zeker dat t mn darmen zijn...
Uhm.. ja... denk het wel... Al snel "lukte het" als ik kramp had en ging de kramp dus ook weg.. Ook niet meer snachts gehad, denk alleen nog maar 1 keer per dag. Alleen had ik er vannacht ineens weer last van en vanmiddag een aantal keer. Wel iets minder heftig, dat wel... Mijn darmen zijn altijd al lastig geweest en zwanger zijn helpt daar natuurlijk niet bij.. Heb een beetje rond gegoogeld en kom steeds uit op PDS. Ik kijk nog ff hoe het gaat, maandag naar huisarts (is ook mn verloskundige), dan hoor ik meer denk. Jij nog last? Heb je al meer idee wat het kan zijn?
Hier ook wel iets minder! De krampen zijn in ieder geval wel zo goed als weg... Alleen de stoelgang... Blijft een bevalling op de wc...
Meiden, ik heb dit ook gehad (rond de 15 weken). Bij mij was het waarschijnlijk een uiting van dat ik te druk was. Ik had ook het gevoel dat ik enorme buikgriep kreeg! Heb op advies van de verloskundige 2 dagen heeeel rustig aan gedaan en alleen maar op de bank gelegen (evt met een paracetamol; kan echt geen kwaad! en een warme kruik)! Tot gisteren (32 weken) nergens geen last meer van gehad, maar afgelopen weekend mezelf voorbijgelopen op het werk en heb nu alweer 2 dagen klachten! Neem jezelf in acht en pak genoeg rust tussendoor! Sterkte meiden!