Ik heb het idee dat ik sinds gister een schimmelinfecte te pakken heb Het jeukt brand en is wat opgezwollen Ook witte korrelige afscheiding (sorry) Het stinkt niet Maar nu word gek van de jeuk iemand tips met huis tuin en keukenmiddeltjes wat tegen de jeuk werkt of tegen de infectie zelf
Goed schoonhouden en schoon maken met alleen water, geen zeep! Bij de drogisten kun je nu zelf ook zalfjes halen, is wel verstandiger om dit te doen.
Morgen gewoon even langs het kruidvat ofzo. Ik zag in de folder laatst dat ze daar ook creme verkopen. Anders maandag de huisarts bellen. Ik zou niet met huis/tuin/keuken middelen gaan proberen.
Hi washandje kan ik wel proberen maar denk niet dat het superlang zal werken Ik wou morgen idd even de stad induiken om er wat voor te halen Maar helaas heb ik daar nu niet veel aan
Koelen helpt voor nu het beste denk ik. Het is vreselijk irritant. Hoop voor jou dat er morgen een drogisterij open is.
Ja hoor woon in rotterdam dus gelukkig morgen het hele centrum open zo maar douchen en proberen te slapen met die jeuk dat het maar snel morgen is
Ik heb ook weleens gehoord dat ze een washandje/maandverband in de diepvries legde. En daarna gebruikte om te koelen. Wel wat omheen wikkelen. Anders vriest het vast : ( Op internet kun je vast wel vinden welke drogist vroeg op gaat op zondag in R'dam. Succes om de nacht door te komen.
Ja koelen helpt inderdaad wel iets. Heb je geen sudocreme staan, dat verlicht denk ik ook wel iets. sterkte
Ik weet niet of ze dat bij jullie ook doen, maar ik had dat ook een keer in het weekend. Ik werd toen helemaal gestoord van de jeuk en het Brande als een gek. Ik heb toen gewoon de huisartsepost gebeld, en kreeg de HA aan de lijn. Die heeft mij een kuurtje voor geschreven mocht ik meteen komen halen. Na 1 dag was de jeuk al weg. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik toen wel zwanger was.
Mijn huisarts gaf de tip om maandverband of een inlegkruisje iets vochtig te maken, in de vriezer te doen en dan bevroren gebruiken.
Yep, dat heb ik vorig jaar gehad. Schrok vooral van die witte korrelige afscheiding, bah! Ik zou Canesten (?) halen bij de kruidvat. Dat is die creme die je nu op tv ziet en je nu kunt halen bij de drogist. Een schimmelinfectie kan zooo vreselijk zijn! Ik heb er toen niks mee gedaan en het duurde 5 dagen voor het weer weg was.
Canesten werkte bij mij niet goed. Je hebt ook twee verpakkingen nodig dus 20 euro pfff. Dan maar even een dag uitzitten en maandag crème bij de ha halen, die was 8 euro geloof ik. En gaat ook nog eens van je eigen risico af
Je hebt ook Canesten tablet, een tablet die je inwendig inbrengt en je bent de volgende dag af van de jeuk, afscheiding, roodheid. Die is 13 EUR, kan je zo bij de drogist kopen. Succes..
Maar die tablet werkt niet goed zonder crème, net als de capsule van de dokter werkt dat 1 dag. Je bent er dan twee dagen vanaf en dan komt het weer. Je kan het beste 1 tablet in nemen en dan 7 dagen crème inbrengen.
Nee hoor, die tablet helpt gewoon! Ik kamp al jaren met een terugkerende schimmelinfectie en die tablet die je in moet brengen werkt echt wel. Ook zonder zalf! Duurt alleen wel +- 5 dagen voordat het dan weg is. Ik heb er nu altijd 1 op voorraad, voor het geval dat Het best helpt fluconazol vind ik, maar dat kun je alleen via de huisarts krijgen. Geen geklooi met zalfjes etc, maar gewoon eenmalig een pil doorslikken en met 3 dagen ben je er vanaf