Hallo, Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten omdat ik een erge onregelmatige cyclus heb. Nu heb ik totaal 6 dagen achter elkaar getest en op cyclusdag 15 werd het 2e streepje een heel stuk donkerder. Die valt echt op vergeleken met dr andere dagen. De andere dagen is een heel minimaal streepje en op dag 15 was het dus heel goed zichtbaar, maar nog wel iets lichter als de controlestreep. Nu lees ik overal dat de 2e streep dan even dik moet zijn als de controlestreep. Zou het toch kunnen dat het wel mijn eisprong geweest is? Of kan dit niet omdat hij nog wat lichter is als de controlestreep? Het was ook maar 1 dag. De dag later was hij weer nauwelijks zichtbaar. Is dit niet meestal 2 dagen dat de test dit aan moet geven? Ik test elke dag rond 12uur. Dat is de beste tijd staat in de bijsluiter. Kan het ook iets te maken hebben met de hoeveelheid die ik die ochtend gedronken heb? Alvast bedankt. Gr. Moniek
Goedenavond, Normaliter is de ovulatietest positief als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Belangrijk is dat je niet teveel drinkt voor de test en een aantal uur voor de test niet gaat plassen. Dit staat vaak goed uitgelegd in de bijsluiter. Het kan zijn dat je op cd 15 een eisprong hebt gehad of dat het meer kleurde omdat de urine bijvoorbeeld zeer geconcentreerd was. Belangrijk is dat je naast het doen van ovulatietesten, ook let op andere symptomen die wijzen op een eisprong. Dit kan je helpen met het interpreteren van de test. Als je twijfelt over de test, maar je hebt veel andere symptomen, is het dus wel goed mogelijk. Op Zwanger Worden | Ovulatie Berekenen staan deze symptomen goed uitgelegd. Succes! Groetjes Monique