bijna 23 weken en baby weinig voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door akaper, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Vind het zo'n domper, ik dacht met een 2e voel je het sneller... nou niet dus.. heb een voorliggende placenta..

Vorige week woensdagavond en donderdagochtend heel duidelijk gevoeld en ook de buik zien bewegen.. daarna wel gevoeld maar heel zachtjes een paar keer per dag 1 keertje of alleen onderin gekriebel...

Wie heeft hier ervaring mee... het maakt mij in ieder geval wel soms weer heel onzeker..

2. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Ik voel de baby ook niet elke dag even goed (het is mijn eerste). Vanaf een week of 20/21 voel ik wel dagelijks iets, maar de ene dag is hij echt druk aanwezig en de andere dag voel ik alleen zo nu en dan een schopje of een por. Volgens mij ligt het er heel erg aan hoe de baby ligt, hij heeft nu natuurlijk nog veel ruimte. Het zal vanzelf meer worden allemaal, daar ga ik ook van uit. Oh en bij mij ligt de placenta ook voor ;)

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant en voel de hele zwangerschap al erg weinig.
    Ik moet er heel erg rustig voor zitten of liggen en als ze dan wakker is voel ik met moeite iets.
    Ook de regelmaat waar ze van spreken vanaf 28 weken herken ik totaal niet.
    Nu ik tegen het einde loop voel ik wel dat de ene keer de rug links ligt en een keer erna rechts, maar ook het draaien zelf voel ik nauwelijks.
    Het enige wat ik duidelijk voel is als ze de hik heeft.

Zo tussen de 18 en 22 weken lag ze met haar voetjes beneden waar geen placenta is en voelde ik nog weleens een schopje of het gefladder als ze ermee langs de binnenkant van de baarmoeder kwam maar sinds ze gedraaid is voel ik echt minimaal.

4. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Ik ben met mijn 19 weken nog niet zo ver als jij, maar heb ook last van wisselend voelen. Ik voel haar al sinds drie weken, hoewel het mijn eerste zwangerschap is. Zondag was ze heel druk, gisteren en vandaag laat ze zich weinig voelen. Dan mis ik het fladdergevoel en de zachte schopjes echt! Maar ik lees overal dat het normaal is. Ze zal idd wel een andere positie hebben aangenomen of zo. Of gewoon lekker slapen :).

5. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reactie's.. weet ook wel dat het ook aan de positie ligt en mischien is het niet zo'n druk kindje maar moest ff me verhaal kwijt....

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook voorliggende placenta. Hier helpt het goed om op mijn zij te liggen en contact te zoeken, dan komt ze regelmatig een goede por geven! En straks ga je je kindje ook rond de ribben voelen.

Je kunt ook een rustig kindje hebben, houdt het gewoon goed in de gaten en probeer een patroon te ontdekken in het getrappel. Mij hielp het om de onzekerheid een beetje hoofd te bieden. Dat was in die weken in de ochtend in bed, als ik thuiskwam van het werk en even ging liggen en na het eten. Je zult merken dat je je kindje vaker voelt dan, omdat je de tijdstippen een beetje kent.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook placenta voor. Sommige dagen voel ik haar hele dagen door en dan voel ik weer amper iets. Ik wordt er super onzeker van. Heb n angelsound en dan luister ik en hoor voldoende beweging alleen voel ik t niet... Maar ik wordt er ook zo onzeker en ongerust door.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gebeurd ook wel dat ik m'n arm omhoog voel komen door n duw, maar die duw van binnen nuet voel :(

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Herkenbaar. Ook voorliggende biefstuk zoals de verloskundige het gister noemde :( :p

ZP is er om je verhaal kwijt te kunnen.
    Heb je al geprobeerd de baby te lokken d.m.v. muziek of door een beetje te prikken/porren?

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48

Ja! Dat dus!
    Hoe vreemd is dat? Man vroeg waarom IK spastisch deed met mijn arm, terwijl de baby het deed :p

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Hier voel ik uk ook nog niet vaak. Maakt mij ook erg onzeker. Ben nu 23w en sinds een weekje voel ik uk wel iets vaker. Ook mijn placenta ligt aan de voorkant. Hoop dat ik de kleinenu steeds vaker ga voelen.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja apart he en t dan van binnenuit gewoon niet voelen. Zo vreemd!

13. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ook hier ligt de placenta aan de voorkant en voel ik alleen gekriebel onder in mn buik. Alleen afgelopen zondag voelde ik een schopje. Ik ben ook heel benieuwd wanneer ik ze meer ga voelen.

Deel Deze Pagina