Hallo, Mijn moeder roept al heel lang dat ze geen oma zal worden. dat doet zo n zeer want wij hebben wel een kinderwens. Twee weken geleden ben ik niet ongesteld geworden na mijn stopweek gehad te hebben Naar husiarts geweest maar wilde me niet door sturen....vond dat maar onzin. Maar mijn moeder doet wel eens de test met de naald en draad.....de naald langs mijn hand laten gaan en dan omhoog houden om te kijken of hij gat bewegen.....maar bij mij doet hij niet bewegen....zien jullie daar een kern van waarheid in? Ik ben benieuwd wat jullie daarvan denken! Groetjes Cynthia
Mijn moeder en oma hebben dit ook wel eens gedaan. Bij mij kwam er telkens uit dat ik 3 kinderen zou krijgen, 2 meiden en 1 jongen. Maar of t ook uit zal komen? Bij mijn moeder en oma klopt het wel, vergeleken met het aantal kinderen dat ze hebben en het geslacht. Ben benieuwd. Denk dat t een beetje te vergelijken is met pendelen. xx maris
Hoi Vosje....je hebt dan een naald en draad en de naald doe je aan de draad (zorgen dat de naald er niet af valt natuurlijk dus de draad dubbel doen) dan doe je je hand omhooghouden en iemand anders doet de naald dan langs je hand een aantal keer omhoog en omlaag dan boven je hand houden en kijken of die gaat draaien of heen en weer bewegen. Ik geloof dat het draaien een meisje word en het heen en weer slingeren een jongen word (zeggen ze) Als ik het verkeerd heb zal ik wel worden verbeterd. Ik heb dinsdags, terwijl ik de maandag ervoor ongi moest worden een test gedaan en vorige week een dinsdag heb ik een test gedaan beide negatief....morgen wil ik weer een testje doen. Maar ik slik gewoon de pil...maar omdat ik heel lang gevloeid heb heb ik het idee dat de pil niet zijn werk heeft gedaan...plus dat ik hem een keer vergeten ben en daree heb gehad! Kan dat dat de pil zijn werk niet doet als je gewoon ongi word? Ik heb wel klachten sinds vandaag op momenten van de dag misselijk (zonder braken) net alsof ik moet boeren...mijn man zei daar straks dat ik harde schijven in mijn bosrten had (hoorde van een vriendin die nu zwanger is dat ze het daaraan merkte, dan zijn de melkklieren opgezet) dingen vergeten, mezelf een beetje down voelen, steekjes in mijn ondedrbuik en strakke broeken zitten niet meer lekker! Dus ja wat zal het nou zijn? Rissie bij mijn moeder klopt het ook die heeft twee meiden en hij gaat twee keer draaien en dan houd hij op. Ik hoop eigenlijk niet dat het uit komt bij mij. groetjes cynthia
Nou da's fijn van je moeder! Zou ik eens tegen haar zeggen dat dat een beetje een beroerde opmerking is.... Heb je al wel getest dan? Daar lees ik niks over.
Cynthia, ik hoop ook voor je dat t niet uit komt als hij niet gaat bewegen ! Maar het is maar bijgeloof denk ik hoor, ik zou me er niet te veel mee bezig houden hoor ! XX Maris
Ah kijk, tegelijk gepost. Je hebt 2x getest, beiden negatief en je bent aan de pil. Ik verwacht niet dat je in verwachting bent, misschien door de pil heen als het een hele lichte is, of als je er een paar bent vergeten, of diarree hebt gehad ofzo. Zou niet teveel in de naald en draad geloven, test is beter bewijs! xx
Booey ik heb ook een hele lichte pil ik heb de ( ik hoop dat ik het goed zeg) Sterildon 30 gehad en die is overgegaan naar rigvidon. Zoals je hirboven ook leest heb ik diaree gehad en dat ik hem 1 keer ben vergeten en de klachten wat zijn dat dan? Kun jij daar iets op uit maken? Groetjes Cynthia
Lijkt me dan ook maar een hele kleine kans dat je zwanger bent.. Maar als je echt twijfelt kun je de huisarts om een test vragen. Die kunnen een bloedtest laten doen, dan weet je het zeker..
Ok dank je wel Vosje....ik doe morgen nog een testje thuis...jullie horen het nog wel. Maar denk ook niet dat het is dat ik zwanger ben hoor.
nee durf het niet te zeggen, zou gewoon nog een keertje testen van het weekend. Is die nieuwe pil van dezelfde samenstelling dan? En zo nee, was die meteen vanaf dag 1 veilig? Dat zou je wel je huisarts nog even kunnen vragen. Diarree en pil vergeten, da's natuurlijk minder, daar wordt je idd weer minder veilig van en wordt het risico op zwangerschap weer iets groter. Wacht even een paar dagen en test overnieuw, hopelijk weet je dan meer.
De apotheek zegt dat dat de zelfde samenstelling is....heb ook niets gehoord dat die in het begin niet veilig zou zijn, ging een neiuwe ronde halen en toen kreeg ik ineens andere,. bedankt voor je reactie hoor! XXX
Ik heb 8 jaar de zelfde pil gehad.. en er was niets aan de hand... kreeg te horen dat je om de zoveel jaar even een rust moets nemen met de pil.. want het kon alles flink op hol brengen en dan niet meer regelmatig worden kwam ongi. Om de 5 tot 6 jaar 2 maand even geen pil doen kreeg ik mee als advies.
Dat met dat5 naald en draad is net als pendelen! Maar dan doe je het met een naald En ik hoop niet dat het uitkomt, bij mij zegt het dat ik een jongen krijgt zegt me moeder!
volgens de naald en draad zou ik een zoon en dochter krijgen. Hij ging eerst recht en toen in een rondje Nou laat maar uitkomen die voorspelling. Greets Beeb
Ik vind dit ook een beetje verwarrend.. een vriendin van mij heeft dat ook bij mij gedaan en daar kwam uit dat ik 1 meisje zou krijgen.. Terwijl we het paar jaar terug ook wel es hebben gedaan en toen zou ik er een stuk of 3 kindjes krijgen... Ik schrok toch wel toen er 1 jogetje uitkwam omdat we bezig zijn met kinderen krijgen (zij wist dit niet..) En mn cyclus nogal in de war is... En ik heel erg bang ben dat het niet lukt en mn kinderwens altijd groot is geweest dus vind het een beetje confronterend.. Maar ik heb het een paar weken erna ook gedaan en toen was de uitsla heel anders dus trek het je niet aan het is maar een gokje!
nee, ben in november gestopt middenin een pilstrip en je ziet de resultaten van mn cyclus.. Vorige week donderdag had ik een klein beetje bloedverlies en dacht ik dat het door ging zetten maar dit was ook niet het geval.. Volgende week dinsdag ga ik naar de huisarts en dan mag die me wel doorverwijzen of zoiets want mn cyclus wordt er niet korter op..