Vaginale verzakking

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Giebel, dat lijkt mij idd de baarmoedermond. Zo voelde het bij mij eerder ook tijdens de zwangerschap. Toen kon ik hem wel voelen.
    Nu kan ik er bwv echt in gaan als ik wil en voel ik die bobbel niet meer aan de voorwand zitten, maar is de ingang echt gericht naar buiten zeg maar. Hmm.. lastig uitleggen.

Pfff... 14.20 uur pas de afspraak. En nog bij de mannelijke huisarts ook. Ik wou het niet langer uitstellen dus moet het er maar mee doen.

2. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik kan het altijd eens vragen als ik toch bij de ha ben voor uitstrijkje. Maar is het normaal dat het zo vlak bij de uitgang zit zeg maar? Ik hoef er echt niet ver voor naar binnen om het te voelen...

Ik hoop dat het voor jou mee valt vandaag? Ik had er om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord, dat dat uberhaupt kon. Maar op zich wel logisch als je erover nadenkt. Er gebeurd zoveel bij een bevalling...

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb helaas ook ervaring met een verzakking.
    Mijn blaas, baarmoeder en vaginawand zijn verzakt. Mijn blaas komt zelfs een stukje naar buiten. Ik heb gelukkig geen incontinentieklachten, maar kan niet dansen, springen of rennen. En laten dat nu net de activiteiten zijn die kindjes graag doen.. Ik heb nu bekkenbodemfysio, maar als dat niet voldoende helpt wil ik kijken welke mogelijkheden er nog meer zijn.
    Ik wil wel gewoon kunnen dollen met mijn meisjes :(

Ik kreeg trouwens te horen dat het lichaam zich herstelt tot wel een jaar na de bevalling, als je borstvoeding geeft duurt het nog langer. Dus pas over een jaar kan er bij mij gekeken worden naar hoe het ervoor staat.

Succes meis!

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent twee keer bevallen, er zijn vast wel meer mannen die dat gezien hebben toch ;) Bovendien heeft die man er al zoooveel gezien, komt vast goed :)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ik had de afspraak nog kunnen verzetten naar de vrouwelijke arts. Kon vanmorgen al terecht.
    Maar ja... aan het eind van de dag is het erger.

Ze zag een duidelijke verzakking en ook de klachten bevestigden dat helemaal. Maar ik kan het niet helemaal naar buiten persen.
    Nu moet ik een keer bellen als het echt heftig is en dan kan ik direct langskomen. Is het dan erger dan dat het vanmorgen was dan krijg ik een verwijzing naar de gyn.
    De verzakking is zowiezo van mijn darmen en dus komt de achterwand naar buiten ipv de voorwand dat ik dacht.
    Vandaag de hele dag al ongemakkelijk en het komt bijna naar buiten toe, maar net niet helemaal.
    Dus maar niet gebeld.
    Misschien dat ik morgen een afspraak maak voor een andere dag maar dan aan het einde van de dag. Dan zijn de klachten het ergste.
    Tot op het moment zelf wachten is vrij lastig ivm oppas enzo.
    Nog maar ff over nadenken.

Ik heb liever de verwijzing dan het nog heel lang aan te kijken. Mijn jongste is inmiddels 2 geworden, heb volgens bekkentherapeut chronische BI ivm hypermobiliteit dus bekkenbodemtherapie gaat nooit niet genoeg werken.
    Dan daarbij kan ik dat financieel ook niet betalen. Ben er niet voor verzekerd.

En laten we eerlijk zijn... Ik ben 26 en het is niet iets wat ik zomaar zal accepteren voor de rest van mijn leven.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook een verzakking over gehouden aan de bevalling. een voor en achterwandverzakking. voorkant is van de blaas die erop drukt en achterkant van mn darmen. als je bij mij an binnen zou kijken dan zie je dat mn "ingang"van boven en van onderen dicht gedrukt word..
    ik had vaak een zwaar gevoel van onderen. eerst hele dagen door en later alleen aan het eind van de dag of als ik druk geweest was en bij menstruatie. ik ben (te laat) aan bekkenbodemtherapie begonnen. eerst gewone oefeningen en later aangesloten aan de computer zodat ik kon zien WAT ik deed met mn spieren en of ik het wel goed deed. nu nauwelijks last ervan.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat baksteen gevoel duid vaak op een verzakking. zeker als het ook rond ongesteldheid op komt zetten. ik zou je echt aanraden om eens contact op te nemen met een bekkenbodem fysio. want echt, als het een verzakking is dan word het alleen maar erger. ik weet niet of je nog meer kinderen wilt maar een volgende zwangerschap is een extra aanslag en vooral als je er niets aan doet.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    To: ik zou persoonlijk gewoon een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog, die kan echt wel inschatten hoe het ongeveer is op zijn ergst ten opzichte van de ochtend.
    Bij mij was het ook de endeldarm en achterwand dat eruit hing.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat schandalig dat je niet meteen een doorverwijzing kreeg als ze de verzakking zeer duidelijk zag ;) slecht hoor.. En moet je nog terugkomen ook als het helemaal erg is, beter meteen doorsturen naar de gyn want de dokter kan je sowieso niet helpen. Veel sterkte

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier ook een blaas verzakking overgehouden aan me bevalling.
    Is aan de buitenkant ook een bal te zien, vaak last van me buik en onderrug en met vrijen ook last.
    Heb ook last van incontinentie bij springen, niezen en sporten enz.
    Hiervoor al bekkenfysio voor gehad zonder resultaat. Ik heb volgende week afspraak bij de gyn, ben pas 32 vind dit echt heel vervelend. Durf niet eens de deur uit als ik goed verkouden ben bang dat ik me broek vol nies.:( Hardlopen wil ik ook weer graag doen maar dat kan gewoonweg niet meer...

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja... Ze zei dat de gyn toch nog niks ging doen als het er zo uitzag als vanmorgen. Want het was niet ernstig genoeg voor operatie.
    Maar ja.. Ik denk dat ik morgen gewoon weer een afspraak maak voor een andere dag. Dan aan het einde van de dag en zie wel of het dan erger is of niet. Ligt er ook maar net aan wat ik doe.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vandaag weer geweest en nu doorverwezen naar de gyn. Volgens haar gaat het, gezien mijn klachten, wel een operatie worden (geen ring, maar alles rechttrekken zeg maar). Ben benieuwd.

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Veel succes!

14. Gazy

Gazy Niet meer actief

Nou he, gelukkig word je probleem erkend!
    heel veel sterkte

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dank jullie!

Wel een beetje een gek idee hoor. Maar ja, ben 26 en natuurlijk wil ik dat er wat aan gedaan moet worden. Maar ben nog nooit eerder geopereerd ofzo.
    Eerst maar eens zien wat de gyn zegt.

Deel Deze Pagina