Toch een beetje gene/schaamte Ik heb vorige week een keer m'n vagina bevoeld en toen voelde het hard aan achterin m'n vagina. Nu zag ik dat ik weer melkachtige, dunne afscheiding had (maar niet waterig, ook niet klonterig..gewoon compact) en heb ff gevoeld binnenin. Nu voelt het achterin m'n vagina, baarmoederhalsmond? (schuin met vinger naar boven een beetje) zacht !! en als een spons. Is dat normaal?? wat zou het kunnen betekenen...?? Kan het zijn dat m'n eisprong nu is??... Mirre
uhm schuinbovenin je vagina sponsachtig .. dat lijkt meer op de G-spot ...een plekje wat sexueel erg gevoelig is .... anders weet ik niet echt wat je bedoelt
Goeie vraag Mirre, ben ik ook erg benieuwd naar. Heo voel je nu idd of de baarmoedermond week is of niet?? xxx
Nou ik krijg er geen lekker gevoel bij... Het zit helemaal achteraan.. Juist! Ik vroeg me af of het m'n baarmoederhalsmond kon zijn, want vorige week was het keihard ...DAAR..op die plek! En zo ..JA..wat het dan..KAN..betekenen. Eisprong? ...of wat
Ja idd. Ik heb hier wel eens gelezen dat meiden het kunnen voelen. Toch wel makkelijk ook al voelt het ongemakkelijk (hihihi) xxxx
Gevonden elders op het internet! Onmiddellijk na de menstruatie is de baarmoedermond gesloten en hard en reikt hij tot diep in de schede, zodat hij met de vinger relatief gemakkelijk te bereiken is. Wanneer de eisprong nadert, wordt de baarmoedermond zacht, opent zich enigszins en komt wat hoger te liggen, zodat hij soms nog maar net te voelen is. Na de eisprong sluit hij weer, wordt hard en zakt De baarmoederhals kan hard als het topje van de neus of zacht als de lippen of de oorlel aanvoelen. Om het onderzoek af te ronden kun je het cervixslijm als controle, onmiddellijk bij de baarmoederhals nemen Interpretatie van het zelfonderzoek Zodra in de eerste helft van de cyclus een verandering in de baarmoederhals optreedt, begint de vruchtbare periode. Een hoge, zachte (z) en wijd open baarmoedermond (voelt een beetje als zachte boter) is een teken van de zeer vruchtbare periode. Wil je zwanger worden, dan is het verstandig om op deze dag gemeenschap te hebben. De onvruchtbare periode na de eisprong begint met een gesloten, harde (h) baarmoederhals (die voelt als het puntje van de neus), eventueel in dubbele controle met de temperatuur. Bron: voet.nl
hoi ik vraag me soms ook af wat nou mijn b-mond is intern zeg maar ik zou het ook niet weten maar als het verander van hardheid dan lijkt het me dat je goed zit.. als je eisprong nadert dan word ie vaak opener en weker daarna word ie weer hard en gesloten en daarvoor dus ook.. dat is wat ik weet wat beterft het doosje ook kun je soms duidelijke cervixslijm hebben.. ik merk het niet altijd maar soms... het word dan doorzichtig en je kunt er draden van trekken als je je vinger uit elkaar doet.. nou dit was me het K** praatje weer wel
Ik lijk m'n antwoord gevonden te hebben>>> Volgens dit onderzoek ben ik ...NU...vruchtbaar!! Dus daar gaan we gebruik van maken vanavond! Klussen!!!
Hoi, wat je voelde was idd je baarmoederhalsmond. Als je een eisprong hebt (vlak voor de eisprong) is deze helemaal zacht en sponsachtig, naa de eisprong gaat die "dicht". Kon je de afscheiding "uit elkaar trekken" of was deze vloeibaar? Als je ze uit elkaar kon trekken zonder dat ze scheurde is dat ook een teken voor de eisprong.
@Katrin Nee echt uit elkaar trekken niet (draden), maar dat heb ik bij mezelf ook nog nooit gezien. Vorige week was het dunner/waterige melk en nu is het ietsje dikker dus ik vermoed toch wel dat het met m'n eisprong te maken kan hebben. Want die heb ik nog niet kunnen constateren.
Ha mirre, ik heb helaas ook niet zo'n mooie cs met draden - maar ik heb ook bijna nooit een eisprong. Hoe lang is jouw cyclus normaal? De eisprong vindt eigenlijk bijna altijd 14 dagen voor de eerste dag van jouw menstruatie plaats. Dus als je deze over rond 14 dagen verwacht zou de eisprong nu plaats moeten vinden....
@Katrin M'n cyclus is veelal 25 dg (met soms een uitschieter na minder of iets meer dagen) Heb 25 aangehouden, maar dat zal -denk ik- deze maand niet goed zijn! Had namelijk 4 dg geleden dan al een eisprong moeten hebben en ik twijfel of die geweest is!?? (ovulatie-test heeft niets bijz aangegeven vandaar, wel steekjes gehad) Het aparte is dat toen ik zwanger werd in mei (=een mk geworden 10juli) dat ik toen eenmalig een langere cyclus had (nm 31 dg!!) dus..ei ook later moet zijn geweest ..toen! Nu zal m'n cyclus ook langer zijn (vk hier voorspelde het al), want als m'n ei nog moet komen..nu...+14dg..dan zit ik weer op 29-30-32 dagen (augustus) Misschien een goed teken I hope soooooooo Klussen doen we al anderhalve wk iedere dag!! M'n mannetje begint het een beetje beu te worden maar ik ben bang de boot te missen.
@AnthoniaH Doe m'n best!! Maar ben behoorlijk in de war ...wel of niet..vruchtbaar! Nou ja we doen het gewoon nog ff (beter keer teveel, dan te weinig)
Doe je best meid! Gewoon het zekere voor het onzekere nemen! Ennuh...er zijn ergere dingen! En ..bedankt trouwens, mijn vraag is nu ook helemaal beantwoord! Ik had het zaterdag avond en we hadden vrijdagavond en zondagmorgen nog geklust, dus...wie weet! xxx
hoi mirre om de dag klussen is meer dan genoeg hoor.. de zaadjes blijven 48 uur tot 72 uur zwemmen in je eileider
@Deb Ik weet het...ze zeggen het. Durf niet zo goed daarop te vertrouwen...en heb zoiets...als ik m'n mannetje vandaag nog ff kan paaien stel dat er morgen iets tussenkomt heb ik toch weer een extra dagje meegepakt Eigenwijs he... Komt omdat ik toen ik zwanger werd (mk geworden) al die maanden/rondes ervoor niet zoveel gemeenschap had als die ronde dat ik zwanger ben geworden, toen klusde we ook iedere dag. Hou daar nu een beetje dwangmatig aan vast.
Om de dag is een mooi uitgangspunt....dan heeft de sperma-productie ook nog even tijd om op adem te komen...
@mirre: oooh ik heb dat ook altijd!!! zo bang voor die gemiste kans!! zeker wanneer je niet zeker weet wanneer je eisprong is pfffffff..... bij mij is die helaas ook nog nooit op de zelfde dag in mn cyclus geweest.... lastig he, om het van je af te zetten! wij vrijen soms iedere dag, dan weer eens om de dag.... maar altijd met plezier! ik zou niet willen, dat we er ooit echt een "klus" van moeten maken......... liefs elfje