weer vrijen na de bevalling...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door giebel, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Weet niet zeker of dit de goede plek is voor deze vraag, maar probeer het maar.

Wij hebben 3 wk na de bevalling voor 't eerst weer gevreeen. Gelukkig had ik geen nare bevalling ofzo, het had van mij bijna wel eerder gemogen:)
    In zoverre gaf het dus ook geen problemen wat pijn betreft ofzo, helemaal niet.

Alleen...na zoveel jaren weer vrijen met een condoom gaf wel problemen. Als in... na die tijd zat hij niet meer waar hij hoorde... Wat een geklungel zeg... en wat een moodkiller eigenlijk...

Hoe doen jullie dit, als je nog niet weer aan de pil bent en gaf dat ook problemen? Eigenlijk wil ik niet weer met de pil beginnen, tot nadat een eventueel 2e kindje is geboren... maar dit vind ik ook nogal onhandig... of is het een kwestie van: oefening baart kunst???

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Haha hier het zelfde, wij zijn ook nog aan de condoom en straks als de kleine geen bv meer krijgt ga ik weer aan de pil of we moeten al snel voor een 2e gaan.

We hebben dus het zelfde probleem als jullie maar ja zonder het hoesje mag ie niet in mijn ...... haha, ik lees even mee. :p

Er komt al wat handigheid in maar jeetje wat een rotdingen.

3. beeb2

beeb2 Lid

5 nov 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een paar weken na de bevalling van mijn tweede kindje begonnen met de pil Cerazette, die kan je gebruiken als je borstvoeding geeft, een lichte anticonceptiepil zonder stopweek. Tot nu toe vind ik het ideaal. Na mijn eerste kindje ook gebruikt. Toen ik weer stopte om voor een tweede te gaan, was ik gelijk zwanger.

Moraal van het verhaal; geen geklungel met condooms voor mij.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Hier ook geen zin meer in de pil, maar ook eigenlijk niet in condooms, dus wij proberen gewoon maar een beetje aardig te timen. De risico-dagen een beetje vermijden, zeg maar. Niet echt waterdicht alleen, maar goed, je moet iets hè! ;)

5. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hier geen geklungel met condooms maar gewoon 2 weken na de bevalling weer aan de pil. Dit 5 maanden geslikt, gestopt en vrij snel zwanger van nr 2!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gewoon aangeklungeld haha en straks denk ik. Wilde geen hormonen in m'n lijf.
    Hier nadat mijn cyclus weer op gang was alleen tijdens de vruchtbare dagen en daarna zonder. Klein risico maar was hier geen ramp geweest als de 2e zich onverwachts wat eerder had aangediend.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, ik heb zo'n hekel aan die krengen! Wij hebben ook echt jaaaaaaaaaaaaren zonder gedaan. (Al meer dan 13 jaar een relatie en na de eerste paar ervaringen met condooms rap onze gezondheid laten testen en aan de pil gegaan). Ik vind het ook echt een moodkiller. En ik moet eerlijk zeggen, dat wij vaak ook wel een beetje tellen wanneer we wel een condoom moeten gebruiken en wanneer niet. Maar een volgende kindje zou bij ons zeker niet ongewenst zijn. Integendeel; we hebben afgesproken om nog even te wachten, omdat het volgend jaar om verschillende redenen wat minder goed uitkomt. Maar wat mij betreft zou het zo mogen.

Als er mensen zijn met tips om er toch iets leuks van te maken, dan hoor ik het graag. Ik probeer wel wat te blijven knuffelen terwijl hij het condoom om doet, maar meestal is dat alleen maar onhandig, haha.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier geen tips, het zijn gewoon ondingen. Ik wilde na de geboorte van ons dochtertje ook niet meer aan de pil omdat het ontpillen de eerste keer zo lang had geduurd en we toch graag nog een tweede kindje wilden. Al gauw begon manlief lijsten met argumenten aan te voeren om het die éne keer toch zonder rubbertje te mogen doen. (en dat elke vrijpartij dus ;) ) Uiteindelijk ben ik zo dus weer zwanger geworden, ietwat vlotter dan gepland :):D Dus. Hier geen rubbers meer, ik ga over een paar weken gewoon een spiraaltje laten zetten. Komt de romantiek waarschijnlijk alleen maar ten goede ;)

9. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb ook een mirena spiraaltje laten plaatsen. Ideaal...voor mijn zwangerschap werd ik er zelfs helemaal niet meer ongesteld bij. Nu weet ik het nog niet...heb hem pas en ben wel ongesteld geweest, maar of het nu weg blijft weet ik niet. Dus ook geen rubbertjes meer voor ons. Voordat ik hem had laten zetten en nog 5 weken daarna wel met condoom gedaan. Ik vond het niet zo erg. Manlief kreeg hem snel om.

Deel Deze Pagina