Hoelang duurde het bij jullie dat de vaginawand weer strak waren na bevalling? Bij mij na 6maanden nog slap en als druk zet komt het naar voren.
Je bedoeld dat je ziet dat je druk zet zeg maar? Dat heb ik 2,5 jaar later nog. Je vagina veranderd nou eenmaal na een bevalling en als je heel erg geluk hebt heb je daar geen last van. Overigens heb ik wel hele strakke bekkenbodemspieren maar dat is dus heel wat anders.
Als je nog niet hebt, zou ik een bekkenfysio oid opzoeken. Een wand die voor de ingang komt te liggen klinkt voor mij als leek (maar wel met permanente bekkeninstabiliteit) als iets wat je liever gericht aan wilt pakken indien mogelijk dan op latere leeftijd "had ik maar" moeten roepen. Zei degene die er zelf 2 jaar over deed om uberhaupt te bellen, t had mijn uitslag niet veranderd trouwens. Bij andere gevallen is t wel raadzaam er tijdig bij te zijn, allicht niet voor nu maar op latere leeftijd kan t problematischer worden.
Nee ik zit tegen hypermobiel aan met een redelijk beenlengte verschil. Motorisch gezien is precies de verkeerde spier geknipt met de bevalling. De niet geknipte spier doet al t werk zowat en is veels te sterk, de geknipte spier doet normaal mee. Normaliter kan je dat rechtzetten door oefeningen o.a. kracht en rek...dan komt t hypermobiel voorbij zetten en hang je. Was wel t vermoeden van een verzakking maar dermate licht dat daar niks aan gedaan wordt.
Bij mij wordt dit wel steeds minder. Ik zit nu 3 maanden na de bevalling en heb dit als ik erg veel gedaan heb of af en toe savonds. Smorgens zie je er niets meer van bij mij en bij jou?
Ik ben ruim halfjaar verder. Heb sochtends ook niet, ja alleen als ik druk zet. Savonds beetje en bij druk zetten. Had jij op begin wel continu? En alsnje druk zet komt dan ook echt bol voor uitgang?
Ja bij mij was het eerst continu Mijn blaas is verzakt dus verwacht ook niet dat het helemaal overgaat Als ik een volle blaas heb heb ik een balgevoel en zie je een beetje een bolletje De wand blijft al veel meer binnen Vervelend is het wel, maar na mijn bevalling kwam mijn baarmoedermond eruit dus ben al blij dat het zo is. Ik doe mijn oefeningen goed en hoop dat het nog wat hersteld als ik stop met de borstvoeding