Vaginisme en eendenbek??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Illie89, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen met de hoop dat jullie mij kunnen gerust stellen.

Ik heb vaginisme en ben nu bijna een jaar bezig met zelfinseminatie.
    Nu ben ik bij een gyno geweest omdat een zwangerschap uitblijft.
    Ik heb nu al 3keer een inwendige echo gehad, en dat ging op zich wel.
    De eerste keer voelde ik er echt niks van maar de laatste 2keren had ik een andere gyno als de eerste.

Ze zijn nou bezig met een fertiliteitsonderzoek. Alles ziet er tot nu toe goed uit zowel bij mij als bij mijn man. Nu moet ik vrijdag terug want ze wil de slijmvlies van mijn baarmoedermond checken. En hier komt het, het moet met een eendenbek:( Ik ben hier zo bang voor en zie hier onzettend tegen op.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee maar heb je naar de gynaecoloog duidelijk je angsten uitgesproken? Wellicht kun je vragen naar de gynaecoloog die je de eerste keer had en anders bespreken hoe deze gynaecoloog jou het best kan begeleiden met deze angsten.

3. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    O ja, bij mij is een keer controle gedaan met een eendenbek om te checken of het bruinverlies wat ik had wel goed was.

Niks engs aan hoor, hoef je niet bang voor te zijn :)

4. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de gynaecoloog vandaag uitgelegt dat het de vorige keer best pijnlijk was en dat ik er vandaag echt tegenop zag. Dus vandaag was ze extra voorzichtig. Ik heb van die pilotten, ga daar denk ik maar mee oefenen..

5. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een stomme vraag. maar heb jij ook vaginisme?
    Ik hoop trouwens dat het bruinverlies gewoon goed was.

6. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Nee dat heb ik niet, sorry heb me niet goed ingelezen. dacht dat je bang was voor het apparaat zelf, niet nagedacht over vaginisme. Komt omdat ik zelf bij het onderzoek niet eens echt goed voelde dat de eendenbek inwendig zat zeg maar. Moest zelfs Googlen om te zien hoe hij nou echt geplaatst wordt.
    Bruinverlies was goed gelukkig.

7. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    gelukkig was het goed Babbelboxje.

8. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Hoi Illie89,

Ik heb Focale vulvitis, maar ze hebben eerder bij mij ook aan vaginisme gedacht. Misschien zou je wat ontspanningsoefeningen kunnen proberen die je helpen te ontspannen. Daarnaast gebruik ik voor dit soort onderzoeken lidocaïne gel. Dit verdoofd het gebied rond je vagina, misschien helpt deze gel jou ontspannen met het idee dat er straks een eendenbek geplaatst wordt, maar dit dan in geen enkel geval pijn doet door de gel. Misschien staan er nog in andere forums tips van andere meiden met vaginisme.

Groetjes Bamy

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb de verdere reacties neit gelezen dus misschien heb je deze tip al gekregen, ik ben ook enorm vaginistisch heel vervelend is dat met dit soort dingen, ik heb dit uitgelegd aan de huisarts destijds, 2 maanden na de bevalling werden mn hechtingen nagekeken door haar. Ze heeft eerst de eendenbek warm gemaakt, en heel voorzichtig gedaan, ik voelde het gewoon bijna niet!! En dat met hele nare hechtingen die pijn gaven bij gemeenschap. Dus ik vond het echt 100% meevallen

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En jij hebt ook last van vaginisme??

Mosterd, ik lees nu dat je geen vaginisme hebt en hier overheen had gelezen.

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Het zou ook een idee kunnen zijn om te vragen of je hem zelf in mag brengen? Warm laten maken is ook belangrijk. Ik heb zelf vaginisme gehad maar inmiddels er vanaf. Wat ik ook vond/vind helpen is om wat mee naar buiten te 'persen'. En bijv
    je voeten eerst richting billen en daarna uit elkaar laten 'vallen' geeft veel minder spierspanning op je bekkenbodem. En bijv. met je tenen wiebelen 'verlegt' ook de spierspanning.
    Maar bovenal aangeven dat dit voor jou lastig is en er naar jou geluisterd moet worden!
    Overigens vind ik persoonlijk dat elke keer als een vrouw iets moest doen met een eendenbek of inwendige echo o.i.d. dat zij het altijd zachtjes en langzaam doen. En een man het over het algemeen vrij lomp en snel naar binnen duwen. Dus ik heb echt liever een vrouw! En dus niet eens perse omdat ik me minder prettig bij een man zou voelen maar gewoon omdat vrouwen overduidelijk weten hoe het zelf voelt en daar naar handelen.

12. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog een tip.... Ik heb geen moeite met inwendige echo's, maar eendenbek vond ik erg vervelend. Mijn huid aan de binnenzijde vouwt zich namelijk om de rand wat dus zeer doet, mocht het zeer doen, vraag dan of ze er een (vinger van een) latex handschoen omheen willen doen, waarbij ze een vingertop afknippen. Hierdoor worden de randen van de eendenbek afgeschermd, dit loste bij mij het hele probleem op!

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb geen vaginisme maar misschien toch iets waar je aan hebt:

Ik heb meerdere malen een eendenbek gehad en dat deed bij mij geen zeer. Uitgezonderd 1x, ik was te gespannen of iets en het deed echt veel pijn. Ik heb dat aangegeven en toen haalden ze een kleiner exemplaar tevoorschijn en hebben ze die gebruikt. Probleem was toen voor mij opgelost. Ik zou het goed van te voren bespreekbaar maken met je arts hoor!

14. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Gewoon duidelijk aangeven hoe je je erbij voelt.!
    Ik persoonlijk heb ook voorkeur voor een bepaalde gyn en ga dat de volgende keer ook echt wel aangeven.
    Idd zoals hier eerder gezegd word... spanning verleggen, tenen wiebelen ... en beetje tegen druk geven ofwel persen wanneer de eendebek naar binnen gaat. En even vragen of ze hem beetje warm maken.
    Je hoeft er inprincipe niet bang voor te zijn. Succes!

15. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames voor jullie tips en reacties.
    Ik heb van die pilotten waarmee ik gister avond weer mee heb geoefend, voorheen lukte het mij alleen met de eerste 3 en gisteravond is de vierde dus ook gelukt.
    Klinkt misschien een beetje raar maar was hier dus superblij mee. Ik ga zo weer eventjes oefenen en dan morgen ochtend weer.

16. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Er bestaat een kindervariant van de eendenbek. Geen vaginisme maar wel nare ervaringen in het verleden. Bij mij pakken ze dus dat kleine ding en idd:vrouwen zijn voorzichtiger dan mannen 😉

17. Illie89

Illie89 Lid

16 jun 2016
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    #17 Illie89, 9 sep 2016
    Laatst bewerkt: 9 sep 2016
    Ben vandaag bij de gyno geweest. Had uitgelegddat als ie warm zou zijn ik misschien minder zou voelen, alleen zei ze dat zij hem altijd warm maakt ookal wordt dit niet aangegeven in het begin.
    Ze begon met de kleinste, hiermee kon ze niet veel zien. Daarna had ze de normale gepakt, ook hiermee kon ze niet bij de baarmoedermond omdat mijn baarmoeder te ver zit. Dus ging ze op zoek naar een lange, alleen was mijn slijmvlies nog niet echt rekbaar. En daarna een inwendige echo gehad, eitje was nog geen 18mm ipv 17mm. Nu moet ik dus maandag terug.

Nog bedankt voor jullie tips

18. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Te late reactie maar misschien iets voor de toekomst; ik kreeg van de huisarts ontspannende pilletjes gekregen van te voren. Oxazepammetje. Ibuprofen is ook n milde spierontspanner mocht je t niet willen vragen.

Deel Deze Pagina