Museumjaarkaart, tips en suggesties :-)

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lana85, Feb 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Via mijn werk kan ik goedkoop een museumjaarkaart aanschaffen. Lijkt me erg leuk om met ons gezinnetje dagjes uit te gaan naar musea. Helemaal nu mijn verlof nadert heb ik in april zat tijd om er lekker op uit te trekken.

Mijn dochter is nu 20 maanden en wij wonen in de provincie Utrecht, in t midden van t land. Musea in t uiterste van t land is niet echt een optie maar ik vind het niet erg om er een stukje voor te moeten rijden.

Welke musea vinden jullie een aanrader met een dametje van bijna twee?

2. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Openluchtmuseum in Arnhem. Er rijdt een tram en je kunt er mooi wandelen.

3. IngridE

IngridE Fanatiek lid

Oct 31, 2011
    1,214
    0
    36
    Brabant
    Nijntje museum in Utrecht (van horen zeggen, ben zelf nog niet geweest).

4. veense

veense Niet meer actief

In Utrecht het Dick Brunahuis, en mijn dochter is al jaren helemaal weg van het Openluchtmuseum in Arnhem. Vind bijna 2 wel erg jong voor de meeste musea hoor. Wij hebben de afgelopen 4 jaar een Museumkaart gehad, en bij mijn nu 8-jarige waren Nemo, het Watermuseum in Arnhem en het Kinderboekenmuseum en de speurtocht in het Paleis op de Dam toch wel de grootste favorieten.
    Afgelopen jaren hebben we echt tientallen musea bezocht, Rijksmuseum, Scheepvaartmuseum, Spoorwegmuseum, Zuiderzeemuseum, Naturalis, Oudhedenmuseum, Boerhaave, Museon, Kunsthal Rotterdam, Naarder vesting, Glasmuseum, Beeld en Geluid, Paleis het Loo, allerlei kastelen en ook veel kleine musea. Soms viel het mee, soms tegen, maar dan had je in ieder geval geen entree betaald ;)
    Wij hebben de kaart nu even stopgezet, met een 9-jarige en een baby allerlei musea in vinden wij niet zo handig, bovendien hebben we alles in NL nu ook wel zo'n beetje gezien...

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja openluchtmuseum staat hoog op mijn lijstje!! Al is het om lekker te wandelen en in het trammetje rond te rijden.

Veense klopt ze is ook jong maar met een bezoek met z'n tweeën hebben we een kaart er al uit. Zonde om niet te doen. als we dan eens samen weg zijn of wen dagje kindloos kunnen we ook lekker met z'n tweeën natuurlijk.

Nijntje huis ga ik ook zeker doen!!!

6. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Het oertijdmuseum in Boxtel
    Museon in Den Haag (misschien net een jaartje ouder voor zijn?)
    Naturalis in Leiden
    Spoorwegmuseum in Utrecht

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Het Teylers museum, Het Dolhuys en Frans Hals museum hier in Haarlem?

Share This Page