Vakantie 2 weken verplicht in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door Gewooniemand, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verplicht in quarantaine na buitenlandse vakantie

  1. Ja, altijd

  2. Nee

  3. Ja, alleen als het een oranje of rode code heeft.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Wat is jullie mening en waarom?
    Als mensen op vakantie zijn geweest in het buitenland verplicht 2 weken in quarantaine ja of nee.
    Ik voeg een poll toe.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Alleen bij rood/oranje. Bij groen/geel is het risico net zo groot als hier en zie ik geen toegevoegde waarde van verplichte quarantaine.
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het ligt aan de reden van een oranje advies. Soms is het alleen oranje, omdat je er als nederlander niet zomaar heen mag en niet omdat de besmettingen hoog zijn. In dat geval lijkt een quarantaine mij overbodig.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klopt maar denk dat ze beter 1 lijn kunnen trekken om het duidelijk voor mensen te houden. Met uitzonderingen op de regel gaan mensen toch weer proberen eronder uit te komen en ik denk niet dan je dan kunt verplichten op kleur en weet niet waarop je dan wel kunt verplichten/controleren.
    Net als iemand die naar rood geweest is misschien wel in een privé huis heeft gezet en en daar niet uit is geweest al die tijd. Die heeft ook zo goed als geen risico gehad om besmet te worden. Maar ergens moet je een lijn trekken.
     
    Syane, suus1983, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ben het hier mee eens!
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.256
    15.771
    113
    Vrouw
    Ik vind dit een hele moeilijke maar ze moeten gewoon duidelijke regels maken zonder uitzonderingen. Daarom volg ik wat @GossipGirlxoxo zegt.

    De reden waarom ik het moeilijk vind :
    Een gezin die in een privé huisje in het buitenland zit, loopt volgens mij zeker niet meer risico dan iemand die in eigen land op een camping zit en daar sanitair deelt, kinderen naar de speelclub gaan, ....
     
    Ansel, Zoe123, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat vind ik het lastige aan het huidige beleid. Zelf nadenken wordt niet gestimuleerd en alles moet worden vastgelegd en afgekaderd. Mijns inziens moet je vooral kijken naar de geest van de wet en niet de letter van de wet. Ik word juist een beetje recalcitrant van het huidige beleid. Geef mij een beetje vrijheid en ik functioneer veel beter. Jammer dat door een stel idioten dit beleid noodzakelijk is, maar behoud van het draagvlak voor het grootste gedeelte van de bevolking moet men ook niet zomaar uit het oog verliezen.
     
    cowgirl80 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.256
    15.771
    113
    Vrouw
    Tja maar als de groep idioten steeds groter word kan je niet anders dan het beleid aanpassen e.
     
    Nellie4, puzzelstukje, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, als je daarmee draagvlak gaat verliezen, moet je wel heel voorzichtig zijn. Al die verplichtingen, mondkapjes en zo waren in maart ook niet nodig en nu ineens wel en dan gaat het mis omdat mensen zo nodig feestjes vieren in de achtertuin. De maatregelen worden steeds lastiger uit te leggen aan het volk en laat dat juist in deze fase belangrijk zijn.
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.256
    15.771
    113
    Vrouw
    ik ga hier op reageren in corona nieuws topic. Kan er hier bij het onderwerp gebleven worden .
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hoe ‘interessant‘ deze optie misschien klinkt. Het is lastig te controleren, waar mensen vandaan komen. Zeker als het niet per vliegtuig is. Het is niet te handhaven en er is geen juridische basis voor.

    Pas kwam er bijvoorbeeld een zeilboot aan in Portugal na weken de Atlantische oceaan te hebben overgestoken. Eenmaal aan wal moesten ze in quarantaine, terwijl
    ze wekenlang niemand waren tegengekomen. Dan zijn we toch aan doorslaan?
     
    Zoe123 en Zara75 vinden dit leuk.
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.441
    2.875
    113
    Helemaal mee eens! Maar daarnaast vind ik wel duidelijk blijken dat veel mensen net kleuters zijn en niet verstandig om kunnen gaan met vrijheden.
     
    Nellie4 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  13. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dat vind ik doorslaan ja.
     
  14. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik ben wel benieuwd naar de reden van de mensen die hebben gestemd op: ja altijd

    Als je de richtlijnen volgt dan lijkt het mij niet nodig als je uit een "goedgekeurd" land/gebied komt. In Nederland kun je het ook krijgen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind dit een lastig vraagstuk, het kabinet blijkbaar ook.
    - er zijn verschillende redenen voor "oranje"
    - er zijn verschillende manieren om vakantie te houden

    Etc. Maar als er een eenduidig besluit moet komen waarop je niet met alle uitzonderingen rekening kan houden, dan denk ik ja.
     
  16. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.392
    5.667
    113
    Er is geen tijd om individuele casussen te beoordelen. Dan loop je de kans dat het voor sommigen overdreven is, maar bij minder strenge maatregelen heb je weer kans dat er weer gevallen gemist worden.

    De wettelijke basis ontbreekt misschien, maar waarom nu alles precies volgens de letter van de wet willen doen en niet omwille de algemene gezondheid eens een keer doen wat verstandig is.
     
    suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.109
    5.286
    113
    Ik denk dat je voor de duidelijkheid iedereen uit oranje /rood gebied in quarantaine moet laten gaan. Dit omdat er een grote groep is die door zou blijven banjeren en het allemaal niet serieus neemt. En helaas krijg je dan ook een paar gevallen waarvan je denkt dit had dus absoluut niet gehoeven, zoals die boot uit Portugal. Ik had gewild dat er wel gekeken kan worden per situatie maar dan krijg je weer vinger wijzingen en boze menigte ben ik bang.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit inderdaad, dat maakt beleidsmatig werken altijd lastig. Ieder beleid is voor één groep wel passend en voor een ander minder of komt net niet eerlijk uit.
    Maar je kunt niet voor alle bewoners individueel op maat aangepast beleid hebben.

    Dat geldt voor alles.
    Verlaging van maximale snelheid om milieuredenen is ook niet eerlijk voor de eigenaren van volledig elektrische auto's..
     
    Mystiek vindt dit leuk.
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee en daarom moet je goed kijken wat je wel en wat je niet vastlegt. Als we zelfs een intelligente lockdown konden, hoeven we toch nu niet met allerlei verplichtingen gekomen. Als ze daar in maart mee waren gekomen prima, maar ik vraag me af of dit het juiste moment is om allerlei verplichtingen er door te gaan duwen.
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    Ik snap je punt... overheid maakt beleid voor iedereen, niet voor speciale specifieke gevallen... (dat laatste klopt niet helemaal, je actieradius is kleiner als je harder gaat met een electrische auto. Dus je moet sneller weer aan een oplaadpaal. En niet 100% van onze stroom is groene stroom, dus dan verbruik je ook meer uiteindelijk, maar je punt is goed, want het is beter dan de fossiele brandstof uitstoten, en daardoor misschien oneerlijker aangezien ze zeker veel beter zijn voor het milieu)
     

Deel Deze Pagina