Vakantie 2 weken verplicht in quarantaine

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gewooniemand, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verplicht in quarantaine na buitenlandse vakantie

1. Ja, altijd

2. Nee

3. Ja, alleen als het een oranje of rode code heeft.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Omdat de incubatietijd wel 2 weken kan zijn denk ik? Als je geen symptomen hebt dan heeft testen geen zin. Of is dat inmiddels ook alweer achterhaald?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als je uit de VK komt, ook oranje, hoef je weer niet in quarantaine. Dus de regel is niet oranje is quarantaine.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.922
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Klopt, dus dan moet er toch weer een uitzondering gemaakt worden: als het code oranje is vanwege een hoog aantal besmettingen, moet je bij terugkeer in quarantaine.
    Als het oranje is om een andere reden, dan niet. In het VK geldt nu voor ons code oranje, omdat de overheid daar reizigers uit NL verplicht in quarantaine te gaan. En als er in een land weinig besmettingen zijn, maar code rood of oranje geldt vanwege dreiging van geweld, zou je dan ook niet in quarantaine moeten.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Je hebt wat dat betreft gelijk hoor, met uitzonderingen wordt het te ingewikkeld voor en hoop mensen.

En quarantaine voor iedereen die op vakantie is geweest gaat hem ook niet worden.

Overigens is deze quarantaine ook een lachertje volgens mij, je mag nog gewoon boodschappen doen, de hond uitlaten en als je een vitaal beroep hebt moet je volgens mij ook gewoon werken.

Maar goed, ik zit momenteel nog steeds in een geel gebied, we wilde morgen voor 2 dagen naar Ibiza en dat doen we nu dus maar niet.

5. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Oké, dat wist ik niet. Nee dacht dat zonder symptomen testen idd geen zin heeft. Iemand die dat zeker weet?

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Daar zijn de meningen idd over verdeeld. Wel zijn er geluiden om de quarantaine periode voor inreizenden te verkorten naar 10 dagen.

7. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Dat laatste had ik ook gehoord idd.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Even off topic maar hierop inhakend... verlaging van de snelheid is ook om milieutechnische redenen voor volledig elektrische auto's van toepassing, het klinkt heel leuk dat er geen fossiele brandstof nodig zou zijn. (Wat een discussiepunt ansich is aangezien er voor het opwekken van elektriciteit grotendeels nog fossiele stoffen worden gebruikt) echt deze wagens zijn zwaarder dan een auto op bijvoorbeeld benzine, dat zorgt ervoor dat de banden sneller slijten wat in verhouding dezelfde milieu verslechterende omstandigheden oplevert en in gevallen zelfs vele malen hoger dan bijvoorbeeld een diesel auto.

On topic:
    Zodra een land rood/oranje is vind ik de quarantaine terecht maar vind ook dat hierop gehandhaafd moet worden.

Louise11110 vindt dit leuk.
  9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier werd aangegeven dat ze het (liever) niet doen vanwege de kans op een vals negatieve. En vanwege de incubatietijd zegt het niks wanneer je bijvoorbeeld op dag 10 test, je kunt op dat moment welliswaar negatief testen maar dat kan dus vanwege de incubatietijd nog veranderen.

Nougat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina