Hoi Allemaal Dit jaar wil ik voor t eerst met de kleine écht op vakantie, naar het buitenland dus. Afgelopen zomer was ik voor t eerst single mom en ben ik gewoon in NL gebleven, maar nu durf ik t wel aan om wat verder weg te gaan. Ik zit dus al een beetje rond te kijken wat haalbaar en betaalbaar is. Ik ben geen kampeerder, tenzij het in een stacaravan ofzo is Een hotelkamer met de kleine lijkt me ook niet handig, dan moet ik ook om 19u naar bed. Dus kom je al snel op een huisje of een apartement. Dan nog het waar....het liefst zou ik naar spanje ofzo gaan, maar 1ouder met 1 kind is errug onvoordelig ivm de vliegreis. Dus het moet wel te rijden zijn en m'n dochter wordt het na anderhalf uur in de auto toch echt wel zat, dus eruit, stukje lopen, wat eten/drinken en dan weer anderhalf uur. Ik zit dus te denken aan max zo'n 600km, dan kan ik dat gewoon rustig op een dagje rijden. Wie heeft tips voor regio's of misschien zelfs specifieke bestemmingen? Ik hoor het graag! Het maakt me niet zoveel uit of het nou logies of AI of iets ertussen in is. Het gaat om eind juni, de kleine zal tegen die tijd ruim 2.5 zijn.
Super dat je dit onderneemt en het eenouder-zijn je niet laat tegenhouden dit te ondernemen! Even een vraagje; waarom zou 1 ouder met 1 kind onvoordelig zijn??? Tegenwoordig bestaat er nml. ook eenouderkorting bij sommige reisorganisaties. Wellicht toch het overwegen waard??? Er zijn vast veel leuk bestemmingen om met een (klein)kindje naar toe te gaan. Ik heb enkel ervaring met Menorca (nog geen 2 uur vliegen, ideaal!) en dat is ontzettend goed bevallen! Mocht je nog specifieke vragen hebben (over bv Menorca), pb- me maar. Succes en veel plezier met de voorbereidingen!
Hoi, bedankt voor je reactie. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat je in dit geval toch de 1persoonstoeslagen betaalt én bijna de volle mep voor de kleine. Vooral met vliegvakanties tikt dat aardig aan. Dan betaal je bijvoorbeeld voor volwassene 600euro en voor de kleine 550. Dit gaat dus met name om vliegvakanties he. Menorca, klinkt leuk, nooit geweest. Ik zal je even pb'en
Vanaf 2 jaar betaal je een volledig vliegticket omdat ze een eigen stoel hebben in het vliegtuig. En dat maakt een vliegvakantie met kinderen idd. duur. Ik heb je pb inmiddels ook beantwoord! gr,