Morgen vliegen wij vanaf Rotterdam met Transavia naar de Canarische eilanden. Een pakketreis; er mag max. 5 kilo handbagage mee. Op de site staat dat babyvoeding voor tijdens de vlucht gewoon mee mag, zonder beperking. Heeft iemand ervaring met Transavia? Moet de benodigde babyvoeding binnen die 5 kilo passen of mag je dit naast de 5 kg meenemen? Het is een beetje krap namelijk met alle andere dingen die ook mee moeten aan boord! Ik heb Transavia al gebeld, maar daar kreeg ik een vage en niet zo vriendelijke meneer aan de lijn die mij eigenlijk geen antwoord kon geven op mijn vraag...
Ik denk dat het incl. babyvoeding is. Bij een andere maatschappij waar ik wel eens mee vlieg wel in elk geval. Heb je er verder geen ruimbagage bij? Dan wordt het idd wel krap met alle spullen die mee moeten, denk ik. Anders gewoon een poedertorentje meenemen en losse fles, en in het vliegtuig om warm water vragen.
ja denk wel incl. maar bij mij is het nog nooit gewogen.. als je niet een gigantische tas mee neemt. en je baby mag ook handbagage meenemen toch??
Nee das het probleem...omdat ze op schoot mee reist, mag ze geen eigen handbagage mee. Wel 10 kg ruimbagage, maar inclusief buggy. Haar kleding e.d. zit dus in onze koffers en samen met alles wat verder nog mee moet, komen we qua ruimbagage iets over het aantal kilo's heen. Inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat we moeten bijbetalen, ach... dat is nog altijd goedkoper dan een eigen stoel Probleem met die handbagage is alleen dat het niet mee mag aan boord als je de pech hebt dat het te zwaar wordt bevonden. Wel als ruimbagage, maar daar hebben we niet zoveel aan. Overbodige dingen zitten er niet in (dat zeggen vrouwen altijd, maar in dit geval is het echt zo haha) dus ik kan er niks uit laten. Inclusief babyvoeding is de tas te zwaar, maar denk dat ik de gok maar moet nemen...
Wij vliegen heel vaak en ik heb nog nooit mijn handbagage moeten wegen.. Zou gewoon alles netjes in een handbagage koffer doen en hoppa niemand die aan jou zal vragen van mevrouw hoeveel weegt jou koffer?( mij nog niet over komen) Veelplezier en geniet van het mooie zonnetje
Dus jullie hebben niet genoeg aan 3x 10 kilo ruimbagage en 2x 5 kilo handbagage, ook al is dat inc. buggy? Wauw, dat wordt een heel gesleep dan! Goede reis!
Bij ons met Transavia werd de buggy niet meegerekend als gewicht bij je bagage. Alleen een sticker erop en bij de gate achter gelaten, en toen lag hij weer op de bagage band...