Vakantie 2022 met 3(!) kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nina Sanders, 12 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gister nog uitgebreid met man gekletst hierover. Zo leuk al die inspiratie. Wel zei hij eerlijk:
    ‘Luister lief, ik ken jou. Jij wil al naar huis als we op een terras zitten en er gaan een kind brullen. Hoe denk je dat dit met 3 jongens onder de 5 is. Wees gewoon eerlijk en praktisch en zet die verre reis even in de koelkast. Of je moet echt lak hebben en in staat zijn heeeeel erg te relativeren en tijdens het reizen gewoon kalm en flexibel te zijn en blijven.’

    eigenlijk heeft ie daar gewoon een punt. Aan de ene kant: als je het niet probeert weet je het ook niet toch. Aan de andere kant is zelfkennis ook wel handig.
    Maar jeetje ik kan wél eerlijk toegeven: ik ben na het krijgen van kinderen, zeker nu ik voor de derde keer zwanger ben, echt wel stukken flexibeler geworden. Nog steeds in control en super gestructureerd maar wel op een andere manier. Daarbij komt ook dat ik in mijn omgeving in de afgelopen periode heel wat ellende heb gezien, waaronder een geval van borstkanker bij iemand van eind 20. Dan ga je verdorie toch echt wel bij jezelf na hoe verdomd goed je het hebt en bepalen om meer te genieten in het hier en nu.

    gelukkig hebben we nog even voor die betreffende vakantie maar inspiratie opdoen is altijd goed. Goede voorbereiding is het halve werk, dat wel (ondanks dat niet alles te plannen is).

    op het lijstje hier staan nu:
    - zuid Europa
    - optioneel Caribisch gebied maar wel met kanttekeningen
    - geen lange autorit sowieso
    - indien vliegen: directe vlucht en genoeg ruimte
    - ruim opgezette accomodatie met genoeg slaapruimte en mogelijkheden om te koelen
    - comfort en luxe voor het gemak maar ook ontspanning van ons zelf
    - vaccinaties checken
    - geen kakkerlakken
    - informeren naar extra opties van te voren mbt eten/drinken/vervoer etc
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Wat knap dat je het aandurft met 3 kleine kinderen. De laatste keer dat wij hebben gevlogen is 4 jaar geleden. De oudste 2 waren toen 2,5 en net 1. En ik was 20 weken zwanger van de 3e.
    Sindsdien durfde ik me er niet meer aan te wagen. Maar ik hoop toch dat we in 2022 of 2023 weer wat verder weg kunnen gaan.
     
    Baileyy en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja een korte vliegreis durf ik sowieso wel aan. Een lange weet ik nog niet :roflmao:
     
  4. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ooh wat verlang ik toch weer naar een fijne verre vakantie!
    Hier staat Nieuw-Zeeland op de planning, maar dat komt omdat we er gewoond hebben. We hadden eerst komende januari in de planning, maar dat zal hem helaas niet worden verwacht ik..
    Dus maar zien gezien onze oudste ook 5 word in juni ‘22 en dan begint helaas leerplicht.

    Wat ook nog goed is om te bekijken of er kindvriendelijke stranden in de buurt zijn.
    Dat de zee niet direct diep word, maar een fijn ondiep strandje.

    Ooh en de kakkerlakken haha, in tropische landen zijn die er altijd wel, ongeacht goede hygiëne of niet, maar een luxe hotel of appartement oid zal altijd schelen!:o::roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja kakkerlakken verpesten letterlijk mijn vakantie. Gatverdamme. Op Bali ook gezien en tsja, voor mij toch een dooddoener.
    Canarische eilanden staat dus ook very low op de lijst. Ibiza nooit gezien. Maar het hardrock hotel (we zaten hoog) zal ongetwijfeld gescheeld hebben. :p
     
    Mimus vindt dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Volgens mij heb ik op 16 dgn gran Canaria geen enkele kakkerlak gezien? Of dacht ik dat ik de hele tijd naar vogels zat te kijken of zo :roflmao::roflmao:
     
  7. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    En anders evt een klamboe meenemen, en idd zorgen dat er airco is! Die beestjes houden niet zo van droge koude plekken.:D
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou, nee echt niet. 3 kleine kinderen mee op vakantie en een redelijk ruim budget (denk ik?) = geen compromis voor kakkerlakken ;)
     
  9. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    20200907_083232.jpg

    20200907_083146.jpg
    Wij waren vorig jaar op Corfu met Elizawashere geweldig eiland en ook een topaccomodatie ( megalithari villas). Was echt niet duur in september en nog mooi weer.

    Mooie villa met eigen zwembad en uitzicht op zee, hadden babyfoon mee dus konden goed in de gaten houden tijdens dutjes.
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ziet er stik leuk uit! Alleen loop ik dan iedere keer vast, ... geen kindjes voor S2 om mee te spelen. Leuk dat kleinschalige, maar dan moet ik elke seconde die kids entertainen :| Bij een groter complex zijn meer kindjes, dan maakt ze vriendjes en pik ik haar na 16 dgn weer op :roflmao:
     
    mimi1988, Kolibrie2, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Klopt! Wij waren met onze dreumes, dus dan is het heerlijk . Met oudere kindjes heb je idd wel ander vermaak nodig wellicht :)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik zou kijken voor een ietsjes groter complex waar ze speelkameraadje hebben ipv dat jullie ze moeten vermaken. Zeker met 3. Het is dan zo fijn als er in ieder geval 1 zich wat zelf kan vermaken met een vriendje.
    Sinds wij 3 kinderen hebben, zijn onze vakanties wel aangepast. Ik wil ook relaxen en een vakantie hebben.
    Daarom ook absoluut geen vliegvakanties meer voorlopig. 3 kinderen in de gaten houden op een vliegveld. Gejank, gedoe. 4 en 2 jaar zijn dan nog echt die leeftijden dat ze kunnen gaan draken. En als die van 0 dan ook nog niet meewerkt.
    Vroeger dacht ik makkelijker hoor. Vliegen is relaxed want je bent er sneller. Maar daar ben ik wel van terug gekomen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Kakkerlakken heb je in alle landen. In Spanje ook vaak genoeg zien. Als het goed is zitten ze niet in je locatie, heel hoog gaat zitten helpt. Ik ga nooit naar Athene om die reden haha. Ben er nog nooit geweest, maar man wel en terwijl hij op een terrasje zat liepen ze over zijn voeten:|
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    De hel. Ik zou direct naar huis gaan :roflmao:
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja ik was blij dat ik er niet bij was (was een zakenreisje).
     
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dit is bij ons met 2 al. Toen de oudste bijna 4 was en de jongste nog geen 1 naar gran Canaria geweest op een resort. Leuk hoor, maar wij waren de hele dag de kinderen aan het entertainen logischerwijs. Buiten dat vliegen dus de hel bij ons was :roflmao:

    Nu ben ik nooit een camping persoon geweest maar in 2019’toch in een luxe stacaravan geweest aan het lago maggiore en het was zo fijn! De oudste had allemaal vriendjes en was daar steeds mee in de weer en we hadden toen alleen de twee jarige met nog een lange middagslaap. Dat was echt ook relaxed voor ons (en in de ochtend even dorpje ofzo in en middag strand) Ik ben daar wel van terug gekomen en nu camping dan met oudere kinderen (nu 6 en bijna 4 en straks een baby) maar WEL in een luxe stacaravan. Want kamperen vind ik nog steeds niks :roflmao:

    Wat ik altijd zo suf vond: kinderen blij jij blij klopt wel. Ik vond het minder hard werken dan zelf entertainen in het all inn resort in Gran Canaria.
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ja dat hè! Kids blij...wij blij! En dat kan natuurlijk overal! Maar voor mezelf vind ik het zo luxe als je iedere dag je pyjama direct kan verwisselen voor je bikini en sleppertjes :D
     
    Nina Sanders en Mapje vinden dit leuk.
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Haha ik ook! Dus dit jaar nog even een camping in NL met speeltuin voor de deur en duimen voor mooi weer (vorig jaar hadden we vet mooi weer dus lag ik alsnog elke dag in m’n bikini voor de deur) maar volgend jaar rijden we (met 3(!) kids dan toch weer af naar het zuiden :D)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Accepteren dat ze met iPad, chips en snoep zoet blijven in vliegtuig. Mag toch best een keer feest zijn? Zorgt voor minder stress.
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja alleen.. een kind van 2 stop je niet vol met chips en snoep.. en een baby van nog net geen 1 ook niet ;)
     

Deel Deze Pagina