Vakantie 2022 met 3(!) kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nina Sanders, 12 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Voor ons dus ook reden om super kindvriendelijke hotels te boeken als we vliegen. Maar stiekem willen de kids bij ons helemaal niet naar Bali of Curacao, maar gewoon naar de camping haha.
     
    Cindy1977, Neuzeke en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Wij zijn met 3 kids onder de 5 naar Abu Dhabi gevlogen, was echt prima te doen!
    Nou moet ik zeggen dat de vliegmaatschappij waar we mee vlogen (emirates) er ook werkelijk waar alles aan gedaan hebben om het ons comfortabel te maken.

    Kids mochten zelfs met de stewardess mee een rondje lopen naar de bar in de first class, daar kregen ze drinken, hapjes, aandacht hahaha!

    Volgens mij is het 7 uur vliegen naar UAE, of vind je dat te ver?
     
  3. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij zijn met dochter toen ze net twee jaar was naar Florida gevlogen. Was ziek op in vliegtuig, niks als overgeven. Verder voelde ze zich goed. Mensen om ons heen hadden niet eens door dat ze zo ziek was. Overigens 5 keer met haar gevlogen binnen en buiten Europa. Ging telkens super. Mijn tip is dus meer: je maakt je soms zelf drukker over je kinderen in een vliegtuig dan de mensen om je heen. Accepteer dat ze minder slapen, anders eten (bij wijze van spreke iedere dag pizza of friet) en laat het ritme van thuis een klein beetje los. Daardoor wordt een vakantie relaxter (oh ja ook ik ben van de regelmaat).
    nog een accommodatie tip: lopesan baobab resort?
     
  4. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik ben ooit met maar 1 kind van 1,5 naar Bali gevlogen. Doe ik nooit weer. 12 uur lang in de weer met je kind, helemaal gaar aankomen en dan elke nacht met je kind rondlopen vanwege de jetlag. Ik was vermoeider toen ik terug kwam van vakantie dan toen ik heen ging.

    Wel met 3 kinderen naar gran canaria gevlogen maar toen waren ze 8, 6 en 4. Een korter vliegen. En geen jetlag. Dat was dus prima.
     
    Mapje, Neuzeke en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee maar wel de max voor mij. Maar serieus. Zijn de UAE leuk met kinderen? En in de zomer is het daar stik heet toch? Hoelang waren jullie weg en welke accomodaties zijn aan te raden?
    Klopt het dat je daar geen alcohol mag nuttigen? Het spijt me zeer maar niet-zwanger op vakantie gaan correspondeert niet met geheel onthouding voor mij!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    #66 Annie82, 13 apr 2021
    Laatst bewerkt: 13 apr 2021
  7. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Aan je antwoorden te zien kun je de AUE misschien beter overslaan :roflmao:
    Ik vond het er prachtig mooi, cultuur, natuur, alles! Maar de temperatuur kan inderdaad flink oplopen, wij zijn in de meivakantie gegaan en hebben temperaturen van over de 40 graden gehad... Accommodaties kan ik je eigenlijk niet aan helpen, ik heb familie wonen daar, dus als we daar naartoe gaan logeren we bij hun.
    Alcohol was in Dubai wel te krijgen, andere landen lastig....
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb allang besloten dat het sowieso een luxe resort gaat worden. Maar wel echt fancy, niet zo'n cheap ass vreetfestijn met witte plastic tafels en stoelen waar je alleen maar Engelsen tegen komt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel haha :p
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben niet iemand die met kleine kinderen overdag vanaf 12u al aan de GT's ga. Dat deed ik samen met man op Bali ja ;)..
    Maar a avonds als de kroost op bed ligt wil ik als enorme wijnliefhebber wel graag kunnen genieten van een goed glas :)
     
    tantetoos vindt dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Een van de Griekse eilanden (Corfu, Zakynthos enz, allemaal prachtig) of Portugal (Hoeft niet per se Algarve te zijn, kan ook in de buurt. Maar ik ben bevooroordeeld ;)❤) Beide prima te doen qua vliegen en er zijn vast hele luxe accomodaties te vinden! En het eten is heerlijk, ook niet onbelangrijk ;)

    Voor in het vliegtuig;
    Speentjes (mochten ze die hebben), N kreeg op den duur een lolly bij het opstijgen (kon ze lekker lang mee doen en geen oorpijn). Verschillende soorten (gezonde) snacks, kleine cadeautjes ieder uur om mee te spelen, iPad vol met gedownloade series en films. Koptelefoon. En af en toe even het gangpad op en neer.

    Oh, en trek ze de allerleukste outfit aan die je hebt. Dat scheelt enorm. Hoe schattiger ze er uit zien, hoe beter andere passagiers er tegen kunnen :p
     
    owly, Kolibrie2 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.123
    15.629
    113
    Vrouw
    Geen idee wat de prijs is voor met 3 kinderen maar de rock star sweet in een hard rock hotel?
    Minn zus gaat daar naartoe.
    Eigen butler inbegrepen.
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is je zus een celebrity ofzo? Eigen butler is een beetje té.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    :roflmao::roflmao:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    De UAE is zeker leuk met kinderen ;)
    Zomers zijn warm, zeker, maar prima te doen.

    Alcohol is in duurdere hotels en restaurants toegestaan, maar over het algemeen behoorlijk duur. Concreet prijsverschil tov hier kan ik je niet geven, ik drink zelf nl niet.

    Mocht je tips willen wat betreft accomodaties, uitjes, ed, stuur me gerust een PB.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Nee precies dus je bent zo overgeleverd aan de buitenkant van je kind.
    Misschien is de baby straks heel makkelijk hoor en de peuter van 2 ook. Maar persoonlijk zou ik absoluut niet meer gaan vliegen met 3 jonge kinderen. Over een jaar of 2 wel weer.
    Als je met de auto gaat kan je stoppen wanneer je wil, kinderen hebben een meer vertrouwde omgeving. Op de duur gingen ze bij ons slapen, zeker de baby. Zoveel relaxter. Terwijl ik absoluut niet van de autoreizen was hoor.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou, hier is het vooral de nu nog jongste die autorijden haat. Die zet het gewoon na een half uur op een brullen en stopt niet meer. Zeer a-relaxt.
     
  17. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Nog niet alles verder gelezen, maar helemaal mee eens.
    Toen onze kids net 5 en 2 waren zijn we naar Nieuw-Zeeland geweest, een vlucht van in totaal 25 uur, tussendoor 1,5 uur overstap. De kids deden het super! Lekker filmpjes kijken, tukjes doen. Ze hebben geen enkel moment gehuild en wij hebben zelf ook wat slaap kunnen pakken.
    Okay, 2 is wel wat anders dan 3, maar idd het kán echt wel hoor, zo’n lange vlucht met kleine kinderen.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja oke, maar daar zeg je me idd wel wat.. 3 kinderen van nog net 4, 2 en nog net geen 1 is wel wat anders dan enkel 5 en 2. Want juist die baby erbij maakt het denk ik wel extra druk. Daarom zou ik een vlucht van 25 uur (en ook nog eens met een overstap) echt niet doen.
    De max is dan echt wel 7 uur.
     
    siets vindt dit leuk.
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Respect. Ik vond samen met mijn man 25 uur NZ al niet te doen :p:roflmao:

    Maar ligt ook aan je kind hè kan je lastig voorspellen. Mijn oudste was super tijdens de vlucht maar mijn bijna 1 jarige heeft werkelijk waar 4 uur lang gehuild, gekrijst zelfs. Ik kreeg allemaal boze passagiers bij me. Was echt vreselijk. En dat had ik niet zo ingeschat want normaal vet easy baby. Het kan dus zeker, maar het kan dus net zo hard niet...
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Gelukkig vind je dichterbij ook genoeg mooie locaties!
    Ik heb verder geen tips, wij zijn juist van de actieve vakanties; dus kinderen in de rugdrager en de bergen in, of in de fietskar en dan fietsend over Corfu bijv. Maar heb niet het idee dat dat jouw droomvakantie is :roflmao:
     

Deel Deze Pagina