Vakantie 2022 met 3(!) kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nina Sanders, 12 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik zou niet twijfelen :p Allebei de hele vlucht met een kind op schoot zou ik echt niet zien zitten.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    *besloten*
    Man: "anders blijf ik thuis. Kies maar." :roflmao:

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hahaha gelukkig ook een fitness. Zegt zij die dan 3 maanden bevallen is, op vakantie gaat met 3 kinderen, na een jaar A 2 helemaal niks.

En dan denken aan “gelukkig fitness”
    Ik zou gaan voor wijn en zon ipv fitness :roflmao::roflmao:

mimi1988 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja hoor, denk ik zeker ;)

Juist 3 maanden na de bevalling. Op vakantie wil ik lekker relaxen en genieten van eten en drinken. Maar een fit momentje op de dag vind ik ook wel fijn. Even een half uurtje verstand op 0 en aan je lichaam en geest werken! :thumup:

Dat probeer ik nu ook, hetzij op een andere manier. Maar ik wandel sowieso 30-45 min op een dag en doe dagelijks ook wat lichte oefeningen met gewichtjes :)

Ik ga dus voor zon, wijn én beweging

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh maar ik wandel ook een uur per dag en nog online pilates 2x per week hoor. Ik ben zeer sportief zelfs, normaal 3x per week in de sportschool. Of nou ja, na de betaling van de tweede deed ik dat na 8 weken weer en heb ik een bekken en rugblessure opgelopen. Dus dat niveau ben ik niet op teruggekomen nog.

Maar ik moest zo lachen om je “gelukkig fitness” Ik ben blij als ik in oktober met 3 kids nog een half uur voor mezelf heb. En ik weet niet of de keuze dan fitness gaat zijn :roflmao: Ik verwacht toch die wijn :p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahaha ik snap het hoor. Ik heb ook geen abonnement meer op de sportschool. Waar ik eerder elke dag stipt 7u begon, weet ik nu niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen. In de avond heb ik geen meer en de ochtenden zijn gewoon heel vol.
    Daarom sta ik elke dag rond 5.30/6 op om de dag super easy te starten met een heerlijke kop koffie, wat nieuws, iets te eten en wat lichte oefeningen. Ik krijg daar juist energie van en tegen de tijd dat de jongens ontwaken heb ik ook al het ontbijt klaar!

Mapje vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En dat glas wijn is dan gewoon voor wanneer ze s avonds in hun bed liggen!;)

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    Mallorca, menorca, tenerife, gran canaria. Griekenland ook echte aanrader!!

Ik heb animatie werk in hotels in Spanje gedaan, op tenerife had ik echt een super leuk hotel met veel kindervermaak la isla bonita heette die.. maar ik weet niet hoe het daar nu is, ben er 12 jaar geleden voor het laatst geweest!!

9. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wil je vertellen welk appartement het uiteindelijk is geworden op dubai? Wij willen als het kan met corona in september weg met 3 kinderen van 4, 3 en 0. Had zelf al een heerlijk resort in Turkije gevonden met aparte slaapkamers, ontelbaar zwembaden etc. Maar eigenlijk niet aan Dubai gedacht. 6 uur vliegen met Kids durf ik wel aan, korter is idealer maar ook prima. Haha en ik wil deze keer ook gewoon luxe en alles bij de hand zodat ik zelf ook kan genieten. We zouden afgelopen jaar naar Suriname gaan maar helaas corona en met een baby niet de ideale bestemming.

Haha en kakkerlakken zijn denk ik overal hoor, zelf op de malediven op het meest luxe resort zat er een in onze kamer (ieks een hele grote) voordeel is wel dat ze daar gifspuitbussen hebben en dat beest voor je doden.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @mamaloe250 ja kakkerlakken zitten op veel plekken, maar je kunt met je bestemming keuze wel al de kans beperken. Een hotelletje op tenerife of een resort op Martinique.. ik weet wel waar ze meer zijn ;)

Wij hebben gekozen voor DoubleTree by Hilton Dubai M Square Hotel & Residences. Daar hebben we een appartement geselecteerd, waar we dus wel kunnen genieten van de voordelen die een hotel biedt (Three-Bedroom Apartment with Burj Khalifa View, iets kleiner dan ik dacht, namelijk 173 m³).

Niet direct aan het strand maar we moesten een aantal keuzes maken omdat we wel gebonden zijn aan een aantal zaken (bijv periode). Zo wilden we met een newborn dus wel een privé kitchenette met voorzieningen en echt genoeg slaapkamers om iedereen een goede nachtrust te gunnen. ;)

Kleine impressie hieronder. Ik hoop dat het allemaal door kan/mag gaan.

20210417_074824.jpg 20210417_074758.jpg 20210417_074811.jpg 20210417_074745.jpg

Sado en juf1987 vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Qua vluchten kiezen we trouwens voor 4 stoelen (baby op schoot) maar die gaan we natuurlijk pas boeken als de baby er is en we weten hoe het allemaal gaat. Tuurlijk kunnen we ze nu al boeken, maar dan ben je echt al ruim 2500€ kwijt. Kan goedkoper hoor. Maar ook hiervoor geldt; we willen wel een directe vlucht (Emirates). Bedankt voor alle tips overigens @Sado! Die prijzen zullen uiteraard omhoog schieten maar dat risico nemen we maar.

Sado vindt dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    You’re welcome :)
    Was voor mij ook weer een stukje voorpret, alles uittypen, hahaha.

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik heb er ook zoveel zin in eigenlijk, gewoon om er ook even uit te zijn, dat ik het liefste direct ook al de vluchten zou boeken haha.

Gewoon het hele idee. Overdag lekker genieten met de kinderen, in de avond wanneer ze op bed liggen heerlijk relaxen, roomservice, drankje/hapje. Heerlijke bedden. Lekker knuffelen de volgende ochtend en dan weer fris de dag beginnen met een goed ontbijt. En dan weer genieten van leuke activiteiten!

Sado vindt dit leuk.
  14. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik weet niet of je de kinkhoest vaccinatie hebt gehad? Maar wij gingen met onze baby van 14 weken een verre reis maken en doordat ik de kinkhoest vaccinatie had gehad, konden we een versneld programma doen waardoor hij alle vaccins al had gehad die nodig waren. Normaal wacht je dan met de eerste vaccin, mijn zoontje kreeg het eerste vaccin nu in het oude programma maar liep dus iedere keer een vaccin voor.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die haal ik op 7 mei ;)

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Chechi waar ging jullie reis naartoe eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat je echt met een verre reis wel andere vaccinaties nodig hebt? Of heb je het nu puur over het reguliere vaccinatieprogramma van het Rijk?

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik lees idd dat indien de moeder geen kinkhoestvaccinatie haalt tijdens de zwangerschap, een baby met 2 maanden een extra prik krijgt. Maar omdat ik die wel haal, volstaat de eerste vaccinatie bij 3 maanden. Ik zal dus - afhankelijk van de geboortedatum van het jungske - even moeten informeren wat verstandig is. Maar volgens mij zit dat met Dubai wel goed!

18. Chechi

Chechi Niet meer actief

Bedoelde inderdaad het Rijksvaccinatie programma! We waren aan het twijfelen tussen Dominicaanse Republiek of een van de ABC eilanden. Uiteindelijk is het Curaçao geworden. Voor babies raden ze wel aan dit te hebben voltooid als je naar een van deze landen gaat.

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier 4 kids en ervaring met 3 kids op vakantie gaan.
    We zijn o.a. met die leeftijdcategorie die jij noemt naar Gran Canaria, Tenerife en Mallorca geweest..Prima te doen. Verder zijn we ook naar Kreta geweest, maar toen waren ze al ietsjes ouder
    We zouden in het voorjaar naar Dubai gaan met 4 kids, voor ons geen probleem zo ver vliegen met de kids, gelet op onze ervaringen. We hopen volgend jaar alsnog te kunnen gaan.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb het er allemaal even bij gezocht. In principe is het hier dus vaccineren bij 3 en 5 maanden (en verder) en indien de moeder tijdens de zwangerschap de DTK-prik (kinkhoest) niet heeft gehaald, dan volgt een extra DTKP prik voor baby’s bij 2 maanden.

Die prik heb ik enkel bij de oudste niet gehaald (was toen nog niet) en die heeft hem apart gehaald bij 4 maanden. Later is dit vervroegd naar 2 maanden.

De nu nog jongste hoefde dit niet omdat ik hem toen bij 26 weken heb gehaald. Inmiddels wordt ie zelfs vergoed en ga ik hem 7 mei halen. Dan ben ik als ik het goed heb 24 weken :p.

Als wij naar Dubai zouden gaan dan is dit eind oktober - begin november. Er vanuit gaande dat ik rond 38 weken zou bevallen (rekening houdend met het verloop van mijn eerdere zwangerschappen en ook de kans op zwangerschapsdiabetes), dan zal dit medio augustus zijn. De baby zal in dat geval dus echt tussen de 10-12 weken zijn. Grensgeval dus. Mijn voorkeur is dan gewoon bij 12 weken halen ivm eventuele bijwerkingen. Ik heb immers de 22-weken prik gehad dus de baby is al voorzien van anti-stoffen. Tenzij wordt aangeraden júist de prik van te voren te halen, dan ben ik de laatste die dit advies niet zou opvolgen.
    Alternatief is natuurlijk de reis een beetje verplaatsen maar ja, we weten natuurlijk niet wanneer de kleine jongen geboren wordt ;).

Nou ja. We komen er hoe dan ook wel uit. Ik denk dat als ik het tzt vraag, er altijd wel een oplossing is. Wie weet kan de prik met een weekje vervroegd worden indien dat een prettiger idee geeft!

Chechi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina