De leukste kindercamping?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pompidom, 6 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    We zijn net terug van een vakantie naar een kindercamping waar onze kinderen weg van waren.

Maar nu: de zomervakantie van 2024 hebben wij nog niet geboekt. We hebben verder weinig ervaring met campings en zijn normaal meer van landal etc. We willen graag weer naar een camping gericht op kinderen.

Wat zijn jullie tips voor een super leuke kindercamping? Mag in Nederland, België, Duitsland of evt Frankrijk zijn. Ik hoor graag jullie tips!

2. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Capfun! Die hebben leuke campings met zwembaden met leuke glijbanen en vaak ook een spraypark.

Pompidom vindt dit leuk.
  3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Voor een gewilde kindercamping ben je wel laat met boeken. Onze kinderen vonden Camping de Paal super, maar die is waarschijnlijk al vol.

Pompidom vindt dit leuk.
  4. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Ziet er leuk uit inderdaad maar helemaal vol helaas

5. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Capfun durf ik niet zo goed te boeken ivm de wisselende recensies. Het ziet er verder wel super uit, wat zijn jouw ervaringen?

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Op welke camping zaten jullie? En welke leeftijd hebben de kinderen?

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij waren vorige week op capfun de Fruithof, en was wel positief verrast.
    Hadden een heel net huisje, zwembad was ook prima.

We gaan van de zomer naar Marveld, ziet er leuk uit maar denk wel dat het massaal is.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Capfun in Frankrijk is een armoedige vreselijke boel hoor, dat wilde niet zitten als Nederlander. Voornamelijk Franse (luidruchtige) gezinnen. Capfun in NL is erg leuk! Sprookjescamping en De Bongerd zijn echt top, maar ik denk dat je er niet meer terecht kan. Je bent al wel laat.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.181
    113
    Marveld
    Ter spegelt
    Eiland van maurik
    Soetenslagh
    Beerze bulten
    De leistert
    Allen als erg leuk voor kinderen ervaren

in frankrijk is onze favoriet le pommier

10. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    #10 Forumnaam, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    O wij hadden het prima naar ons zin bij Fredland nabij Parijs. Geen last gehad van onze campinggenoten. Glijbanen waren wel iets ouder dan veel van de Nederlandse capfun campings, maar dat stoorde ons niet.

11. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    #11 Forumnaam, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    Ik ben het afgelopen jaar 7 x bij capfun geweest, altijd fijn gehad. 3x bij camping IJsselstrand geweest(we boeken steeds 1 of 2 nachten), de Bongerd ga ik volgende week heen voor de 3e keer in een jaar tijd, vorige week zijn we bij de Scheepsbel geweest en vorig jaar nog bij Fredland nabij Parijs.
    Ik kan niet anders zeggen dan dat we ons er steeds onwijs vermaken. Je moet geen 5 sterren hotel verwachten of het daarmee vergelijken, want ja dan valt het natuurlijk tegen. Het is en blijft een camping. Ik ga naar capfun voor het vermaak op de camping: met name de zwembaden. Daar is capfun heel geschikt voor. Zoek je heel luxe huisjes, dan kan je beter ergens anders heen. Wij slapen en chillen in het huisje en de vakantie is vooral buiten het huisje. Mijn kinderen vinden het er fantastisch en de kinderen die op bezoek komen ook. Hier zijn ze tussen de 8 en 12 jaar.
    Qua campings vond ik de Bongerd het best met de leukste faciliteiten.
    Ik vond de Scheepsbel wel prijzig als je wat eten of drinken ging halen (blikje fris €3,50, sunday ijsje €4,75) camping IJsselstrand verbaasde me daarentegen juist doordat we vorig jaar maar €5 moesten betalen voor een uur SUPpen.

Je kan altijd ergens een nachtje “op proef” gaan slapen. Sommige accommodaties zijn gewoon voor een nachtje te huren. Dan kan je eens zien hoe het bevalt. (En heb je mooi een extra uitje)

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Deze wilde ik ook zeggen (die van nl)
    En dan heb ik de volgende nog:
    Twee bruggen
    Zandstuve
    De belten (is helaas capfun geworden)
    Julianahoeve zeeland
    De krim texel
    Beach resort nieuwvliet bad
    Hof van Saksen
    (Laatste 2 zijn wel aan de dure kant)

Ik ben ook wat huiverig voor capfun door de wisselende reacties.
    Veel faciliteiten indd (voornamelijk buiten) maar ik vind mijn huisje ook gewoon heel belangrijk dat het netjes en schoon is (en niet te oud)

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Wij waren dit weekend in de Scheepsbel in Doornspijk, ook van Capfun.

Ik vond het echt een leuk park. Genoeg te doen voor de kinderen. En onze chalet was heel netjes en schoon.

14. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.283
    1.305
    113
    Vrouw
    Ackerstate in Voorthuizen en het Grote Bos in Doorn zijn ook leuk. De boshoek in Voorthuizen overigens ook maar enige minpunt is het buiten zwembad (beetje klein en geen glijbanen al vinden ze het bij ons prima)

15. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Wauw wat super zoveel reacties! We zijn op terspegelt geweest. Dat beviel dus erg goed, alleen jammer dat er bij slecht weer niks te doen is.

Ik ga alles eens rustig bekijken, in ieder geval bedankt voor alle goede tips! Ik weet dat we laat zijn:D. We gaan gewoon een poging wagen!

16. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Wij waren twee weken geleden naar Capfun zeumersehof gegaan. Alles voor de rest wel oke, alleen de zwembaden niet. Oef , erg koude water!!!! Zelfs de binnen zwembad!!! Little Nugget is 2 jaar dus hij vind de speeltuin en speeltoestellen wel leuk en we deden het ook voor zijn vermaak maar, tja, hier in de buurt hebben we ook speeltuinen :rolleyes: maar idd wel een leuk huisje en we konden daar fiets huren en de omgeving is wel top. Maar nogmaals voor dat hadden we ook gewoon thuis gebleven. :$
    Glijbanen waren nog dicht maar alle zwembaden waren open en ijskoud :confused:

17. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    De buitenzwembaden worden over het algemeen pas verwarmd vanaf Hemelvaart.

18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    De Kleine Wolf tussen Hardenberg en Ommen

Berenkuil in Grolloo, alleen geen binnenbad

19. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Ook de binnen zwembad blijkbaar want die was ook ijskoud !

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij zijn nu voor de 4e keer op de sprookjescamping. Wij hadden de 1e keer een 6 persoons stacaravan, daarna 2x een 8 persoons en nu een 7 persoons kinder stacaravan. De stacaravan waarin we nu zitten heeft veel ruimte, fijne matrassen en was ook schoon (dat laatste waren de vorige stacaravans overigens ook wel).

De kinderen vermaken zich elke keer weer uitermate goed. In de zomervakantie gaan we naar capfun de wondermolen, ook een 7 persoons stacaravan. Ben heel benieuwd hoe het daar is.

Deel Deze Pagina