Heeft iemand nog een leuke tip voor een gebied in Duitsland? Maximaal 6 uurtjes rijden graag vanaf Groningen.
Klopt, maar dan ben je toch echt een hele dag onderweg? Het is 3 uur en 40 minuten vliegen, dus als je dan 9 uur of langer onderweg bent door overstappen en wachten vind ik dat wel heel pittig. Of kijk ik niet goed. Tui is nu echt extreem duur, ik kreeg de tip om op dinsdag te kijken, dan schijnen de prijzen lager te liggen.
Ik krijg vast half ZP over me heen, maar heb je officieel vakantie of heb je een kleuter waar je nog mee buiten seizoen kunt (omdat je het hebt over eind juni op vakantie?). Ik zou de avondvlucht boeken en de kids lekker even laten uitslapen en wat later naar school brengen of een extra dag thuis houden.
Met vluchten is het over het algemeen zo, de goedkoopste stoelen, verkopen als eerste. Ik kan mij niet voorstellen dat het nu nog goedkoper gaat worden. Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast, ik geef geen garantie . Ik zag dat de tui vluchten 488 euro zijn en de overstap vluchten 240 dus ik denk zelf dat je een keuze moet moet maken wat je budget is. Ik vind reizen met kinderen intensief en zou voor gemak kiezen, maar daar betaal je dan wel ruim € 1.200,- voor. Ik heb een andere suggestie. Transavia: Heen Amsterdam - Kos: 5:40 - 10:10 € 147 Terug Kos - Rotterdam: 20:10 - 22:50 € 110 Je moet dan wel even vervoer regelen, maar mss kan je vooraf de auto bij Rotterdam zetten en je laten afzetten op Amsterdam? Anyway, direct, zonder overstap zou mijn voorkeur hebben. En hou ook rekening met de parkeerkosten bij Schiphol, dat is ook niet goedkoop.
Wij vonden de harz 5 jaar geleden erg leuk. Mooie natuur en veel te doen. Qua natuur, maar ook leuke stadjes om te bezoeken. Thale bijvoorbeeld. Wij zaten zelf op blauvogel, een park met houten huisjes. Er is een zwemplas op loopafstand. Wij willen dit jaar naar Tsjechië, maar overwegen eerst een weekje Harz en dan doorrijden, maar zijn we nog aan het uitstippelen en hangt af van de accomodatie is Tsjechië.
Ik heb 2 vluchten gevonden die later vertrekken en die net zo lang of iets korter zijn dan de ochtendvlucht. Nadeel van die vluchten met 1 tussenstop is dat je maximaal een uur hebt om over te stappen wat best wel krap is als je ruimbagage hebt of je handbagage in het ruim moet
Heb ik overwogen inderdaad! Maar we zijn met z'n 5e, dus met iemand meerijden wordt best lastig en op dat tijdstip gokken dat je het nog met de trein red vind ik ook niet heel relaxed. Al is het prijsverschil zo enorm dat een taxibusje nog te overweging valt. Wat zal dat kosten, het is exact 100 km naar ons huis (wil ik dat weten?!)?
Ik zou het zeker uitzoeken. Dan heb je de luxe van alles maar betaal je aanzienlijk minder. (Rotterdam is ook een heel fijn vliegveld, lekker overzichtelijk)
Wat een heerlijk.vooruitzicht!! Tanzania wil ik ook heel graag heen maar is wel echt prijzig. Ga je met of zonder kids naar Tanzania?
We gaan over 4 weken 3 dagen naar Disneyland en in juli 10 dagen naar GranCanaria In december nog een weekendje Limburg. Wij doen niet aan paarse vrijdag en gaan dan lekker een weekend weg.
Wij zijn er nog niet uit. Het wordt of een roadtrip Alpen (met Italie, Oostenrijk en Zwitserland) of een rondje VK met Londen, Snowdonia en Zuid Schotland.
Op het werk boeken wij regelmatig een taxi om nieuwe buitenlandse PhD studenten te laten ophalen van Schiphol. Dat is ook ongeveer 100 km enkele reis en kost ons dan €125 bij een lokaal taxibedrijf. Met een gezin ben je mogelijk wat duurder uit omdat ze dan met een busje moeten rijden. Heb ik ook wel eens geboekt voor een nieuwe collega die vanuit het buitenland met zijn gezin naar Nederland verhuisde, maar dat komt niet zo vaak voor dat ik de prijs daarvoor uit mijn hoofd weet. En ik weet niet of we mogelijk een speciale prijs krijgen omdat we als groot bedrijf regelmatig bij dat taxibedrijf taxi's regelen.
Lekkere vooruitzichten. Is paarse vrijdag bij jullie dan een vrije dag? Ik ken de term wel want bij dochter op school doen ze er ook altijd aan, maar ik ken het niet als een vrije dag, juist als iets dat ze op school doen.