Vakantie 2024

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Krabje, 2 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vrienden van ons zijn pas 10 dagen in Disney Orlando geweest. Zaten daar ook in een hotel. Vanaf het terasje aan de kamer zaten ze aan een soort Lion king achtig thema. De giraffen kwamen gewoon buurten tijdens het ontbijt. Bizar mooi!

2. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Wow die kaarten zijn heel erg duur zeg! Maar die parken zijn zo gaaf

3. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    We hebben het heerlijk inderdaad. We zijn naar legoland windsor en chessington geweest. Voor komende dagen houden we ons rustig, dus Paultons onthouden we voor volgend jaar. Kids willen volgend jaar 3 weken aan de kust zitten.

4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ja, erg hè. Wij gaan naar Universal in LA. Mijn man heeft wel kaarten kunnen kopen met wat korting, maar nog altijd belachelijk duur. Maar wat je zegt, we maken deze reis 1 keer (in ieder geval als gezin, wie weet ooit nog met z'n 2tjes) en willen het dan niet missen. Gisteren al in de app zitten kijken naar de wachtrijen. Gelukkig willen wij toch niet in de allerleukste attracties. De attracties waar wij graag in willen, waren nog wel te doen. Dochter verheugt zich helemaal op het Harry Potter deel (en ik ook hoor:D).

Krabje vindt dit leuk.
  5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Wij nemen weer een seizoensplek op de camping
    En in juni gaan we 3 dagen naar de efteling. Meer is er nog niet gepland of komt er ook niet.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Oh fijn om te lezen! Wij willen volgend naar naar Engeland. Dus camping in wetmouth gezien: zag er zo tokkie achtig uit idd en geen groen waardoor we toch naar Italië zijn gegaan.. we konden gewoon niks leuks vinden voor de kinderen. Zwembad is eigenlijk wel een vereiste nl…
    Dus tips meer dan welkom

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ik zie nu dat er staat dat we niet in de allerleukste attracties willen. Dat moest dus allerdrukste zijn, stomme autocorrect. Staat er wel een beetje raar zo, alsof wij alleen in de stomste attracties gaan :roflmao:

Krabje vindt dit leuk.
  8. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Bedankt voor de reacties. Het is voor ong 14 dagen. Ik zie bij sommige nu de prijzen staan en dat is idd rond de 2500/3500. Daar komt dan de benzine nog bij en je leven daar.
    Alleen met vliegen ben je voor 8 dagen (min 2 dagen heen en terug reis) ook rond de 3500 kwijt. Wij zijn met z’n 6en thuis.
    Bizar alle bedragen hè niet leuk meer

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ga sowieso op vakantie met vriendinnen. Ik denk 10 dagen.
    Waarschijnlijk weer naar turkije en naar een resort waar hun al 3x zijn geweest en ik 2x. Maar omdat ik ook wat anders wil zien gaan we vooraf misschien nog 3 dagen ergens anders heen in Turkije of misschien in Griekenland.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    In ons geval is het wel goedkoper dan vliegen/all in omdat wij met z'n 5en zijn.

Wij zijn meestal zo'n 5000 totaal kwijt. Incl benzine, tol, eten/drinken, leven daar en stacaravan.

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Tanken ligt aan je tant en hoe je auto rijdt

zuidfrankrijk hebben wij in mei gedaan
    Bijna 500 euro kwijt aan tol en diesel.

Hoogseizoen betaal je varierend van 2000-4000 voor een caravan, ligt natuurlijk ook aan het type caravan.

wat je in die 2 weken doet staat denk ik gelijk aan elkaar. Mits je vliegreis geen all in is.

Vliegreis betaal je ook parkeerkosten luchthaven. Evt taxi als er geen transfer bij zit.
    maar je hebt geen auto.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  12. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    We willen volgend jaar naar Istanbul. Heeft iemand tips?

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    We zitten nu op op de camping met eigen tent en hebben wel besloten dat we volgend jaar de keuze hebben tussen 2 opties;
    Of we gaan met het vliegtuig een dag of 12 all-in, óf we gaan opnieuw kamperen 16 nachten met eigen tent.

We zitten nu op dag 5 en tot nu toe bevalt het weer goed maar we vinden het inpakken, de reis en tent opzetten best veel en niet relaxed werk. Daarnaast ben je alsnog van alles aan doen qua afwas, was en opruimen.
    Een stacaravan op een camping zien we allebei niet zitten om meerdere redenen dus die optie valt sowieso af.

Na de vakantie hakken we de knoop door en gaan dan meteen kijken voor volgende zomer. Ik neig nu naar 12 dagen all-in en man volgens mij ook maar we willen de kids hun mening ook mee nemen :p

Rozebeer vindt dit leuk.
  14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij staan nu voor het tweede jaar in Spanje op een camping. Wij kamperen al 15 jaar samen, eerst een tent, daarna een caravan. Wij gingen meestal elke zomer 5 weken weg, naar drie verschillende landen. Tussendoor doen wij ook vliegreizen (New York, Lanzarote, Barcelona etc), maar ik merk dat een camping mij steeds meer gaat tegenstaan. Het ‘naar de Plee lopen’ en douchen. Vreselijk (we hebben wel een wc in het reispaleis hoor). Stof, viezigheid, pffff, ik ben er klaar mee.
    We hebben ook de “luxe” stacaravans gehad (welke luxe?), slechte stoelen, slechte bedden, badkamers (?!) van 1 bij 1 m. Als ik luxe wil kan ik beter thuisblijven ;) Vaak wel met een leuk terras.

In september ga ik met mijn moeder en zus weer naar een mooi hotel in zuid Spanje (Nerja), daar kijk ik wel echt naar uit. Voor volgend jaar zomer wil ik niet eens plannen maken, mijn man vindt dit soort campings nl geweldig. Ik dank dat ik langzaam in een luxepoes aan het veranderen ben. Mijn minimale eis voor volgend jaar gaat privesanitair zijn of een week of twee naar een hotel/appartement en een week of twee kamperen. Misschien wordt dat mijn voorstel :): twee weken Marveld of De Leistert ofzo en 10 dagen Lanzarote? Of heeft iemand nog leuke ideeën voor Griekenland oid?

15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik ben mij aan het verdiepen in een rondreis met camper rondom Yellowstone maar ik ben nu alweer gefrustreerd!!

Als ik een vliegticket boek vanuit Eindhoven naar Amsterdam naar LA naar Denver kost mij dat € 745. Een directe vlucht van Amsterdam naar Salt Lake City (met zelfde maatschappij) kost € 1.300. Hoe dan??? Zo bizar dat, dat kan...

16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik wil ik de mei vakantie weg. 7-10 dagen ofzo, laatste weekend gaan we al met m’n ouders weg. Misschien toch wel naar Disney en dan ook nog een paar dagen Parijs.

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Tips voor Engeland met kinderen lees ik ook graag..
    Wij willen niet meer de hitte opzoeken…

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Leuk!
    Onze oudste heeft totaal geen interesse meer in zwembaden en dus heb ik voor het eerst in jaren geen zomervakantie-adressen meer gezocht met een zwembad. Deze zomervakantie zaten we ook in Engeland en om af te koelen hoeven we ook niet te zwemmen, maar voor jongere kinderen is dat wel leuk.
    We hebben hebben eerst in een Airbnb gezeten, B&B onder Londen in een vrijstaand huis met enorme tuin, heel landelijk en toch bij grote plaatsen. Daarna zaten we niet ver van de kust in een Premier Inn. Wel een aardig nieuw hotel daarvan en dat bevalt boven verwachting goed voor dat geld.

Dat is het ook een beetje als de kinderen ouder worden en interesses veranderen, eerst gingen we vaker voor campings of vakantieparken met wat meer faciliteiten en vermaak, nu vinden ze het leuker om dingen te bekijken en in het hotel of de b&b daarna te relaxen.
    Volgend jaar zien we wel weer, maar we hebben echt een stuk meer kunnen doen met deze temperaturen. Wel wat regen gehad, maar ook genoeg goed weer. Wat trouwens ook goed beviel aan deze vakantie, was de korte reistijd.

Lammetje91 vindt dit leuk.
  19. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Wij zijn ook van de actieve vakanties en veel zien. Met tieners wellicht wat makkelijker (als zij dat ook leuk vinden) dan met hele kleintjes. Maar we passen ons allemaal een beetje aan. Onze kids zijn ook niet anders gewend dan dat we dingen ondernemen, dat doen we in de weekenden ook al.

Jo79 vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Wat een gave reis. Waar ga je naar toe in Amerika of moet ik schrijven waar ben je geweest:D

consider vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina